תגובה לאיתי  
‏יום שלישי ‏08 ‏אוקטובר ‏2013   11:51
שלוםכרגע אני מצלם בסטודיו כשהקירות צבועים באפור,אני מצלם בעיקר משקפיים כאשר על העדשות יש השתקפות של החדר ולכן אני בעיקר מסובב את הפלאשים לכיוון הקיר כדי שהבוקסים לא השתקפו על העדשות.השאלה שלי האם להשאיר את צבע הקירות אפור או לצבוע ללבן בכדי שהחזר האור לא יקבל גוון אפרורי אלה לבן לחלוטין ונקי
תודהאיתי

 תגובה לדני  
‏יום רביעי ‏09 ‏אוקטובר ‏2013   09:36

אין לי סטודיו בבית אומנם אולם צילמתי בעבר מספר פעמים בסטדיואים שונים

 תמיד הקירות היו בלבן

  כל צבע אחר ישפיע על התאורה והצבע וכך גם עולה מהודעתך


 



 תגובה לאיתי  
‏יום רביעי ‏09 ‏אוקטובר ‏2013   11:02
זה מה שחשבתי,באתרים אחרים היו צלמים "מתחכמים" שאמרו שעדיף קירות שחורים לא לקבל החזר אור ושהשאלה שלי הייתה לטענתם חובבנית.
תודה

 תגובה לדורון  
‏יום חמישי ‏10 ‏אוקטובר ‏2013   12:22


אני לא כל כך מבין מה זה משנה צבע הקירות בסטודיו בזמן שמצלמים משקפיים. הרי בכל מקרה כשאתה מצלם משקפיים אתה רוצה להמנע כמעט לגמרי מגורמים שונים שישתקפו על העדשות (של המשקפיים). כדי להמנע מכך רצוי מאד לצלם משקפיים באוהל צילום סגור ובכך למנוע לגמרי השתקפויות ולהשאיר את העדשות נקיות.

ואם מצלמים באוהל אז צבע הקירות לא ממש משנה...



 תגובה לאיציק  
‏יום שני ‏14 ‏אוקטובר ‏2013   22:11
הי איתי,כמו שנאמר לפני, רצוי שקירות בסטודיו יהיו לבנים על מנת לא להשפיע על הגוון הכללי בחדר.אבל בלי קשר, כל סט שתקים צריך להיות מואר באופן עצמאי, תלוי באובייקט המצולם. להעלמת השתקפויות אתה יכול לנסות מספר דברים, הרבה ניסוי וטעיה יובילו לתוצאות הרצויות:1. שימוש בפילטר מקטב (פולריזר)2. שימוש באוהל תאורה3. שימוש בכרטיסים לבנים ושחורים במיקומים שונים בקרבת האובייקט על מנת לשלוט בהשתקפות4. שימוש במספר רב של מקורות תאורה בזוויות שונות5. שינוי זוית המצלמה ביחס לאובייקט.
צריך הרבה סבלנות, אבל ברגע שתעלה על הסט המתאים תלמד להכיר מערכי תאורה לכל צילום רצוי.מקווה שעזרתי,שיהיה בהצלחה.איציק

 תגובה לאיתי  
‏שבת ‏19 ‏אוקטובר ‏2013   20:20
תודה איציקאני מצלם על משטח עם עקומה,כלומר בצורה של גל כאשר המשקפיים נמצאות במרכז המשטח(לבן וחלק) על מנת לקבל את צבע העדשות(בשמש בלבד)ללא "שבירה"-הכוונה לקצה המשטח ומה שמשתקף בעדשה.האוהל סוגר לי את האחורה והצדדים שעם זה אין בעיה,אבל מקדימה יש בעיתיות תלוי בגודל וצורת המשקפיים-כמה גדולות וכמה קימור יש בעדשה.
גם אם אסגור את הקדימה עדיין אני משנה זוויות גובה(המטרה זווית נמוכה כמה שיותר) וזה לא פותר שבירה מהחלק התחתון של העדשה.פתרונות שלך:1.יכול להיות שיעזור אבל לא באופן מושלם לדעתי.2.לגבי האוהל הנ"ל.3.המון צילומים בלי אפשרות לפוטושופ,אז בעייתי.4.יכול להיות אבל לא מושלם להורדת ההשתקפויות.5.לא ניתן לשנות זווית יותר מידי בגלל בקשת הלקוח.
אם יש לך פתרון נוסף אשמח לשמוע
תודה רבהאיתי