תגובה למיטל  
‏יום חמישי ‏27 ‏פברואר ‏2014   21:01

איך לבחור את נקודת הפוקוס בתמונה משפחתית

היי, כשאני מצלמת אני עובדת עם נקודת הפוקוס כשאני מכוונת לעין של הדמות.... שאלתי היא להיכן אני מכוונת את נקודת הפוקוס שאני מצלמת משפחה?


 תגובה למשה  
‏יום שני ‏03 ‏מרץ ‏2014   10:04
מעניין שאין תגובה לשאלה שלך

 תגובה למערכת האתר  
‏יום שני ‏03 ‏מרץ ‏2014   11:39

המצלמה לא יכולה לפקס על יותר מנקודה אחת בתמונה או יותר נכון יותר מטווח מסויים. אם בטווח הזה יהיו בדיוק העיניים של דמות אחת - הדמות הזו תהיה בפוקוס, אם יעמדו כמה בני משפחה בדיוק בשורה אחת וכולם יהיו באותו הטווח, אז הפוקוס יהיה על כולם.

אם המשפחה תהיה מסודרת בכמה שורות,  או במילים אחרות כל דמות תהיה במרחק אחר מהעדשה, תצטרכי לבחור איזו דמות תהיה בפוקוס. אם את רוצה שכולם יהיו פחות או יותר בפוקוס עלייך לכוון למי שנמצא באמצע (שורה אמצעית למשל) אך לדאוג לכך שעומק השדה יהיה גדול מספיק כדי שהשורה מאחור והשורה מלפנים תהיה גם היא חדה מספיק. הגדלת עומק השדה תעשה ע"י סגירת צמצם ו/או שימוש באורך מוקד קצר (לא עדשת טלה).

שום מצב במצלמה לא יכול לפקס על 2 נקודות שנמצאות במרחק שונה מהעדשה בו זמנית. כל המצבי אוטומט נועדו לבחור כמה שיותר מהר את הנקודה האידיאלית במקרה הטוב אבל תמיד זו תהיה נקודה אחת.





 תגובה למיטל  
‏יום שני ‏03 ‏מרץ ‏2014   12:13
תודה...אז אני מבינה שאני תמיד מצלמת רק עם נקודת פוקוס אחת מדובר על צילום בתוך סטודיו אז הצמצם לרוב גם ככה יחסית סגור..


 תגובה למערכת האתר  
‏יום שני ‏03 ‏מרץ ‏2014   12:20

את יכולה לעבוד בכל מיני מצבים, אך עלייך לדעת שגם במצב שבו את מאפשרת למצלמה לבחור בין 10 נקודות פוקוס שונות, היא בסופו של דבר תבחר בנקודה אחת, או במילים אחרת במרחק מסויים מהעדשה.

לעבוד עם צמצם סגור זה לא תמיד מספיק כי אם תשתמשי בעדשת טלה גם עם צמצם סגור, עומק השדה יהיה רדוד מאד יחסית. כמו כן כשעובדים עם צמצם סגור יש לוודא שמהירות התריס לא איטית. מניסיון רוב הבעיות בחוסר חדות נוסע מצילום במהירויות איטיות מדי וע"י כך נמרחת התמונה, גם אם היא נמרחת קצת - החדות הולכת לאיבוד בצורה חזקה, לכן שוב לא מומלץ לרדת למהירויות תריס נמוכות ואם סוגרים צמצם יש לדאוג שהתאורה תהיה מספיק טובה למהירות גבוהה.