תגובה לנעמי  
‏יום שני ‏22 ‏יולי ‏2013   02:42
אני מצלמת עם 18-200 של ניקון ודי מרוצה.
יצא לי לנסות את ה- Nikon 16-85mm f/3.5 - 5.6 VR ושמעתי מבעליה שהיא פריט נחשק ואיכותי.התוצאות באמת היו חדות וצבע באיכות גבוה לעומת ה 18-200 שלי.
מתלבטת אם כדאי לעבור לצלם ב16-85 כעדשה קבועה.מצלמת הרבה נופים. לא מסתובבת עם מלאי עדשות בתיק img class=img-responsive src="http://photolight.co.il/images/smiles/smile.png" alt="smile" border="0">

 תגובה לRonen  
‏יום שלישי ‏23 ‏יולי ‏2013   06:21

העדשה שברשותך כיום היא עדשה מעולה, אני משתמש בה מספר שנים והיא סוס עבודה, יש לה מייצב טוב ופוקוס מצויין.

לדעתי אין כל טעם בעדשה השניה, טווח המיקוד שלה הרבה יותר קטן ומפתח הצמצם שלה זהה.

אין כמעט הבדל בין אורך מוקד 16 מ"מ ל 18 מ"מ.

לגבי הבדלי צבעים זה תלוי מה צילמת לבדיקה, זה יותר ענין של חיישן המצלמה מאשר העדשה.

כנראה שמי המליץ לך על ה'פריט הנחשק' עשה זאת מאינטרס שלו בלבד. 



 תגובה לנעמי  
‏יום שלישי ‏23 ‏יולי ‏2013   08:32
תודה רונן- דווקא חברה שמצלמת איתה- לא מוכר


 תגובה לדני  
‏יום שלישי ‏23 ‏יולי ‏2013   23:03

אני עובד מספר שנים עם ה 16-85 ואוכל להגיד שיותר מ90% מתמונות הנוף שלי צולמו איתה והיא לשימוש כללי.

 יש לי גם את ה 18-200 בעיקר אני משתמש בה לגיבוי  כאשר אבוי עדשה אחרת מתקלקלת לי או כאשר איני רוצה להסחב עם  מספר עדשות.



 תגובה לנעמי  
‏יום שלישי ‏23 ‏יולי ‏2013   23:10
אז יש לי פה שתי דעות שונות- הבלבלתי :-) יכולים להאיר ולהעיר ?


 תגובה לדני  
‏יום רביעי ‏24 ‏יולי ‏2013   06:12
  תבדקי באיזה תחום נעשו מרבית צילומיך ואז תחליטי  אומנם זה נוח להסתובב עם עדשה אחת הכול כלול אבל יכול להיות בעייתי אם היא מתקלקלת נסיון מר אישי מטיול בחול 1/2 שעה אחרי נחיתה נדפקה לי עדשה כזו. ומהר צרפתית לחנות הצילום הקרובה ממש לפני סגירה יש בעייה לעבור ממצבם מעדשת  הכול כלול לעדשה מוגבלת ואילו אצלי זה היה הפוך קודם. ה16-85 ורק לאחר מכן ה 18-200 והיום ה18-300 ( יותר כבדה ופחות נוחה לצערי) בהצלחה

 תגובה לגבריאל  
‏יום ראשון ‏25 ‏אוגוסט ‏2013   22:16
שלוםאני מצלם עם עדשה 18-200 של ניקון עדשה טובה  מאוד ביחס למחיר . העדשה שאני מעדיף ומצלם את רוב  התמונות  היא 24-70 F 2.8 FF מסדרת N 

 תגובה לנעמי  
‏יום ראשון ‏01 ‏ספטמבר ‏2013   16:57
תוכל לפרט מה הבדל באיכות  החדות ?


 תגובה לגבריאל  
‏יום שלישי ‏03 ‏ספטמבר ‏2013   09:19
כל עוצמית מקצועיות של ניקון משתמשים בעדשה (העוצמית מורכבת ממספר עדשות ) מסוג N על העדשה יש ציפוי מיוחד שמונע השתקפות. דבר שני שגורם לחדות טובה הוא הנתון של  Resolution lw\ph . רק לדוגמה עוצמיות DX  מגיעיות ל2000-3000 במצב הטוב כאשר עוצמיות מסוג FF  בין 3000-4000 נתון זה נמדד לכל עורך המוקד. לדוגמה 24-70 נמדדת ב24 ,40.70 כאשר כל מדידה באורך המוקד נותן תוצאה שונה. עוצמיות מסוג FF   עלות שלהם פי שניים ויותר מעוצמית DX . עוצמית מורכבת ממספר עדשות לדוגמה 24-70mm F2.8 ED N
עדשה  Nano crystal coat   שלוש  עדשות מסוג-ED - extra-low dispersion גורמת להפחתת סטייה משנית(בצבע ירוק ארגמן ) שלוש עדשות מסוג Espherical  מונע סטייה כדורית  ( העוצמיות הם עגולות כמו כדור ולכן העדשות שבתוך העוצמית גם, אין עוצמית שטוחה ולכן קיים העיווט הזה ובעזרת סוג העדשב זאת מנסים לתקן. ניתן לבדוק עוצמית טובה לפי הפרמטרים הבאים: סוג העדשות , מספר העדשות , וגרף MTF  ונתון ה lw\ph.אני מקווה שעזרתי לך כשה מאוד להסביר את זה בכמה שורות . 


 תגובה לשאול  
‏יום רביעי ‏09 ‏יולי ‏2014   18:30
בס"ד
שלום דני שמי שאול ורכשתי אתמול עדשת ניקון 16-85 הרכבתי אותה על הD7000 והכל מצוין אך משום מה בטווח הרחב של ה-16 איני מצליח להתפקס כמעט בכלל לא על עצמים קרובים (במרחק 80/90 ס"מ) האם נתקלת בדבר שכזה כי בעדשת 18-200 וכן ב18-70 אין לי שום דבר כזה
אודה לך מאוד מאוד אם תחזיר לי מייל או לנייד על כך
תודה שאול



 תגובה לדני  
‏יום רביעי ‏09 ‏יולי ‏2014   21:33
לא הייתה לי כל בעייה בשילוב של העדשה /מצלמה כולל השילוב שאתה משתמש בו שים לב שלכל עדשה יש מרחק מיקוד מינימלי