תגובה לאוהד  
‏יום רביעי ‏07 ‏ספטמבר ‏2016   21:32

תמונה חסרת חיים

אשמח לדעתכם מדוע התמונות יוצאות לי חיוורות וללא חיים




מצלמה: NIKON D5300
חשיפה: 1/4000   שניה
צמצם: F4
ISO: 320
אורך מוקד: 27mm
 תגובה לאוהד  
‏יום רביעי ‏07 ‏ספטמבר ‏2016   21:38
 תגובה למערכת האתר  
‏יום רביעי ‏07 ‏ספטמבר ‏2016   22:42

אני לא רואה חיוורון או חוסר חיים אבל אני כן רואה כמה דברים שניתן היה לשפר.

1. לפי נתוני הצילום, צילמת במהירות תריס מהירה מאד (1/4000) אך עם צמצמם פתוח ביחס למה שצילמת. היה עדיף לסגור את הצמצם יותר על חשבון מהירות הצילום. בד"כ תמונות מהסוג הזה משתמשים במספר שקל לזכור - צמצם 8 ומהירות 1/800 היית מקבל יותר חדות בכל האיזורים וזו מהירות מספיק מהירה שלא תגרום ל"מריחה".

2. קו האופק בתמונה אינו ישר מה שיגרום לכך שתצטרך ליישר אותו באמצעות תוכנה ולאבד חלקים לא קטנים מהתמונה. רצוי להקפיד לצלם תמונה ישרה.

 3. שים לב שהחשיפה של השמיים והמים היא טובה. החלק הפחות מואר הוא החלק של הבניינים ואולי זו גם הבעיה שאתה מרגיש. יש 2 אופציות לטפל בזה - המומלצת במקרה כזה היא שימוש בלייטרום  ועיבוד קל של החשיפה בצורה סלקטיבית (מברשת) במקומות שאותם רוצים להאיר יותר. דרך אחרת ויותר מורכבת היא למדוד את החשיפה בצורה נקודתית ולא כממוצע על כל הפריים ולחשוף לפי הבניינים, אך קח בחשבון שמה שעלול לקרות הוא שהשמיים יהיו בחשיפת יתר ואולי גם כמה חלקים על המים, במקרה כזה תוכל לצלם 3 חשיפות שונות ולחבר את הצילומים ל-HDR.

אם המושגים הנ"ל זרים לך - אל תתבייש ותגיד ונשתדל לכוון אותך כיצד ללמוד את המושגים האלה.

 



 תגובה לאוהד  
‏יום רביעי ‏07 ‏ספטמבר ‏2016   22:47

תודה על התשובה המפורטת.

האם קיים כלל אצבע של צמצם 8 ומהירות 1/800 צילומי נוף כאלה ?

השאיפה שלי היא כמה שפחות להתעסק עם עריכה של התמונות לאחר צילומן. (לא כתוצאה מחוסר ידע אלא חוסר זמן)




 תגובה למערכת האתר  
‏יום רביעי ‏07 ‏ספטמבר ‏2016   23:10

אני לא יודע מה זה כלל אצבע... אבל אם התכוונת לשאול אם זה כלל קבוע - אז לא, זה לא כלל קבוע אבל אלה נתונים שקל לזכור למי שלא רוצה להתעסק יותר מדי עם מדידות אור והם בדרך כלל יעבדו טוב כל עוד לא מדובר ביום מעונן מאד וסגרירי. בכל זאת, אני כן ממליץ להתנסות במדידות אור ולהיות מדוייקים יותר ולהיות עד כמה שאפשר בשליטה מלאה ולייצר את הפריים שאותו אתה רוצה. זה קצת קשה ללמוד את זה במיוחד בעידן הדיגיטלי שגורם לנו להיות עצלנים...

מדידת אור היא אחד החלקים שרובינו לא אוהבים להתעסק איתו. ויש 3 אופציות בדרך כלל של מדידת אור במצלמה ורוב הצלמים החובבים לא מתעסקים עם הכפתור או האופציות האלה למרות שזה אחד הכפתורים הכי קריטיים בצילום. כאמור אני ממליץ לנסות לכוון את המצלמה למדידה נקודתית או ממוצע נקודתי ולהתנסות ב-2 המצבים האלו ולהימנע ממדידה ממוצעת של כל הפריים.

בסירטון הבא ניתן ללמוד קצת על שלושת האופציות ומתי כדאי להשתמש בכל אחת מהן:

 

 

 

 



 תגובה לאוהד  
‏יום רביעי ‏07 ‏ספטמבר ‏2016   23:31
תודה

 תגובה לאיליה   
‏יום חמישי ‏15 ‏ספטמבר ‏2016   11:34
המצלמה זה רק כלי, כל השאר  זה הדימיון שלך,  אפשר לדבר מספרים עד מחר, אבל הכי חשוב זה לראות מה שאף אחד אחר לא רואה, עשיתי קצת שינוים לצילום שתראה שהכל בראש :)

 תגובה לאוהד  
‏יום חמישי ‏15 ‏ספטמבר ‏2016   13:34

רעיון וביצוע יפים.

תודה



 תגובה למור  
‏יום רביעי ‏02 ‏מאי ‏2018   13:34
אמנות!

 תגובה לשלום  
‏יום שלישי ‏09 ‏ינואר ‏2018   18:58

לא ממש. יש כלל אצבע קשור דומה:

ISO 100 <> תריס 1/100          ISO 500 <> תריס 1/500  וכן הלאה...

זה עוזר לכוון את החשיפה בצורה מהירה ובלי סיבוכים, ולרוב עובד טוב.

ול@מערכת האתר - כלל אצבע זה כלל פשוט, שקל לזכור, שברוב המקרים נכון, אבל לא תמיד.



 תגובה לדני  
‏יום שישי ‏09 ‏ספטמבר ‏2016   18:07
לאחר ההסבר המפורט של הנהלת האתר אין לי הרבה מה להוסיף למעט:
א.  השתמש במסנן ND מדורג חלקית במקום מסנן UV להגנה על העדשות . אני עושה זאת בטיולים וזה עוזר קצת לאזן את הבדלי התאורה בין השמים לאדמה.
ב. יש  אפשרות לקבוע  איכות תמונה לרגיל נוף דיוקן   או VIVIDE
vivide/landscape

חבילה מיוחדת לצלמים


Photoshop CC
+
Lightroom CC
+
Classic Lightroom

The New Creative Cloud (2018)

הצטרפו עכשיו
35 שח לחודש בלבד