ומאחר שגם אז לא יהיה לי כסף לרכוש אותה (וסביר שגם כשתצא ה-D89,321,134,297 עדיין לא יהיה לי כסף לקנות אותה...) - החרמתי לאבא שלי את הFE10 הידנית שלו עם עדשת NIKKOR 35~70. (האמת היא שרשויות הרווחה היו אמורות להחרים אותה מזמן, עם היחס המחפיר שהיא קיבלה ממנו ...)
אניווי, אני מרגיש כאילו אני מתחיל הכל מהתחלה, מין חוסר ביטחון כזה- אין לי מושג מה ייצא בכל פעם שאני לוחץ.. למי אפשר להידבק כי ללמוד קצת? מאיפה לעזאזל אני מגרד כסף לעדשות? ונורא חשוב: הDSLRיות המתקדמות- יודעות איך לבלוע עדשות שמתאימות לריפלקסיות פרהיסטוריות שכאלה? אם כבר להשקיע, אז לפחות בעדשות שאני אקח איתי הלאה..
ועוד קושיות:
WB- רק עם פילטרים?
איזה ISO מומלץ לאילו מקרים?
באיזה פילם מומלץ להשתמש? (הולך לפיתוח אנלוגי!!!)
כמה עולה הדק חשמלי? ומאיפה אני משיג כזה דבר?
פוף, אני מרגיש כמו עיוור עם הדינואור הזה...
אנסה לענות על השאלות שלך... ראשית, מי שרוצה לדעת על איזו מצלמה מדובר אז הנה הקישור:
http://nikonimaging.com/global/products/filmcamera/slr/1995-1999/fe10/index.htm
חוסר בטחון ? יעבור.
ולתשובות:
מצלמות דיגיטליות של ניקוון - רובן יכולות לעבוד עם העדשות הישנות. תלוי בסוג/מודל העדשה הישנה שיש לך, אבל רובן יעבדו.
הדיגיטליות של ניקון כולן (פרט ל D40) תומכות ולכן תוכל להעביר את העדשות הלאה.
WB - לא רק עם פילטרים. אלא בכל מצב שצריך תיקוני גוונים בגלל תאורה או תנאי אור.
ISO מומלץ כמה שיותר נמוך. ISO גבוה גורם לגרעיניות בתמונה. לא תמיד זה אפשרי להשתמש ב ISO נמוך בגלל תנאי תאורה גרועים.
פילמים מומלצים - ככל שה ASA נמוך, כך התמונה איכותית יותר, אך פחות רגישה לאור.
לרוב, ASA100 או ASA200 יתאימו לרוב תנאי הצילום.
בצילומי נוף בתאורה חזקה וטובה, בצילומים באזורים מושלגים, אם תצליח להשיג פילמים ASA25 יהיה מעולה. לקחת בחשבון שהפילמים רגיש לחום.. אבל הצבעים שתקבל חבל"ז.
ASA200 יתאים לקשת רחבה של תנאים.
ונלך קצת לקיצוניות - ASA1600 - מיועד לתנאי תאורה קשים. התמונות יצאו מגורענות מאד והצבעים מעט חיוורים.
הדק חשמלי... לרוב מצלמות הניקון מעידן הפילמים, ההדק הוא לא חשמלי. אלא חוט עם הברגה מצד אחד (מתברג ללחצן הצילום במצלמה) ובצד השני יש לחצן + תפס. התפס נועד לנעילת הלחצן בחשיפות ארוכות.
מקווה שנתתי לך קצת אור בחושך הזה.
בהחלט עזרת לי.
רק שלושה דברים קטנים:
א. כששאלתי באיזה פילם להשתמש התכוונתי לא רק לASA, אלא גם באיזה דגם של איזו חברה;
ב. איפה אני משיג את תיל ההפעלה המכני, וכמה זה צריך לעלות?
ג.איך אני עושה WB?
א. תלוי את מי שאתה שואל, לכל אחד העדפות משלו.
אני השתמשתי לרוב ב Fuji 200ASA או ב Kodak Gold 100ASA
ב. נסה בחנויות צילום שמוכרות יד שניה או פורומים שונים למכירות ציוד יד שניה. אני לא יודע אם חדש עוד יש להשיג. אם אמצא, אשלח לך לינק
ג. WB אתה יכול לעשות במצלמות דיגיטליות בלבד.
בתקופת הפרה-היסטוריה, תיקוני WD נעשו עם פילטרים שמתקנים גוונים או משנים גוונים. כלומר, מרכיבים על העדשה פילטר ספציפי עבור על סוג תאורה.
במצלמות פילמים, המצב שונה מאשר בדיגיטליות.
אין תיקון גוונים ברמת עיבוד התמונה, לכן מומלץ לבחור את הפילמים הנכונים או המתאימים ביותר לתנאי הצילום או התאורה המתאימים.
בנוסף, אפשר לצלם עם פילטרים שונים על העדשה שנועדו לתיקוני גוונים בדיוק כמו שמצלמה דיגיטלית עושה (שינוי גוון) בהגדרות WB שונות.
בטבלה שבקישור שלהלן, אפשר לראות פילמים שונים של חברת KODAK ולאיזה מטרה עדיף להשתמש או לא להשתמש בדגם זה או אחר.
(הבהרה: לא שאני ממליץ על קודאק על פני אחרים, פשוט הטבלה הזו זמינה באתר שלהם ומאד ברורה)
במצלמות פילם ה WB נעשה ע"י שימוש ב סרטי צילוםלתאורות שונות כגון, תאורת יום, פלורוסנט וכו', כיוון שהWB מצריך סרט צילום שקולט אורכי גל שונים.. כיום אני לא יודע אם יש עדיין סרטי צילום לצורכי שימוש שלא יום אבל אפשר לברר בחנויות צילום גדולות כמו אחים יוגנד בתל אביב.
לגבי אסא אני משתמש בצילומי יום בהירים ב אסא 100 ולצילומי ערב 400. לגבי פילמים לפי דעתי תנסה כמה סוגים ותחליט לבד מה מוצה חן בעינך יותר.
טוב, כמו שזה נראה כרגע, את הפילם אני אזנח די מהר.
אני לא מוצא סרטים טובים, הרוב כבר פגי תוקף, והפיתוח כבר כמעט בכל מקום עבר לדיגיטלי- כך שבסופו של דבר אני מקבל תוצאות זוועתיות:-/