שאלה שזקוקה לתשובה!
ראשית ובמגבלות התקציב רכשתי ניקון D40 עם עדשות קיט 18-55 את סיגנון הצילום שלי ניתן לראות בפרופיל שלי, שאלתי היא האם העדשה הספציפית הזו תהיה טובה עבורי לכל סגנונות הצילום שלי ובמידה ולא (ואני מודע לאורך המוקד הקצרצר) האם ישנה עדשה אחת שתהיה טובה גם כעדשת זום וגם למאקרו? ואם כן אשמח לקבל המלצה
תודה
רועי
אם אתה רוצה TELE רציני (זום גדול אתה לא רוצה, הסבר מפורט יותר- בהמשך), וגם מאקרו; והתקציב שלך מוגבל- אני יכול להמליץ לך בלום על הסיגמא 70-300 APO macro DG. אמנם המאקרו שלה לא אמיתי (במאקרו אמיתי יש יחסי 1:1 בין גודל האובייקט בפועל לבין גודל הדמות שלו על החיישן, אבל לרוב אתה לא באמת תרצה את זה); קוטר העדשה די קטן (58 מ"מ לעדשת 300 זה מאד קטן), ובזמן שלוקח לה לפקס יכולים להתפםתח מינים חדשים- ולהיכחד; אבל שמע:
א. המחיר שלה מצחיק (קניתי משומשת בת 4 חודשים ב-700 ש"ח, ובמימוש האחריות השבוע החליפו לי אותה בחדשה)
ב. אם לא הבנת מהסעיף הקודם- השירות בש.פ.ע (יבואני סיגמא) פשוט מעולה.
ג. אתה מקבל פה עדשה לא רעה- בוקה נהדר במאקרו (רקע אחיד כמעט לחלוטין), TELE שיכול לספק כמעט כל חובב טבע או פפראצי, והרבה גמישות בעבודה (זום של יותר מ- X4)
רק מוקש אחד: לעדשות האלה יכולות לצוץ המון בעיות. אם אתה רוצה לקנות חדשה, עדיף להשקיע ולנסוע לש.פ.ע, שם תוכל לבדוק את העדשה על "מטרת איפוס" מיוחדת. אם אתה רוצה משומשת- אותו רעיון. נסה לגרור את המוכר לבדיקה בש.פ.ע (או בכל מעבדה אחרת).
קח בחשבו שאתה מוותר על תחום אורכי המוקד 55-70 מ"מ, אבל לדעתי עדיף לך לוותר על מפלצות סופר-זום כגון ה- 28-300, אלא אם אתה ממש מוכן להתפשר על איכות או לחילופין- להוציא המון כסף.
ולתיקון טעות נפוצה-
זום זה שינוי אורכי המוקד של העדשה, והוא נמדד ביחסיות. לדוגמה- בעדשת 35-70 ובעדשת 600-1200 יש אותו זום X2, אבל אני מניח שמה שאתה מתכוון זה ל- TELE, כלומר ליכולת ההגדלה (או יותר נכון- הקירוב) האבסולוטית של העדשה, וכאן באמת יש הבדל מאד ברור בין העדשות שבדוגמה הנ"ל.
ככלל אצבע, אל תתרחק מעדשות סופר זום (יותר מ-X10), תשתדל לא להתקרב לעדשות עם זום יותר מ- X5, תשתדל להישאר בתחום הזום הקטן מ- X3, ובאופן כללי תעדיף עדשות קבועות.
כמובן שהכלל הזה מאד קל לביצוע לצלמי אולפן/ ארכיטקטורה/ נוף וכיו"ב, אבל לך תסביר עכשיו לאריה שדודף אחרי הזברה שלא יתקרבו מדי, כי אז לא תוכל להכניס את שניהם לפריים.. אז קח בחשבון שיש יוצאים מן הכלל, ותבדוק מה אתה באמת צריך מהעדשה שלך. נכון שעם 28-300 ייצאו לך תמונות פחות איכותיות מאשר עם 70-210, אבל כנראה שגם יתפספסו לך הרבה פחות תמונות...
תיקון טעות פחות נפוצה-
תתעלם מה-"אל" הראשון בפסקה השניה...
תודה על המידע, הסיגמא קיימת גם ב-52 ממ (קוטר ההברגה על ה-D40)?
מה דעתך על עדשות הקיט: AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED II ?
תראה, עדשת קיט זו עדשת קיט..
הרמה שלה לא מרשימה, אבל היא מאד מספקת לתחומים מסויימים. בשביל צילום לאלבום המשפחתי- תקבל מהקיט הרבה מעבר למה שצריך; בשביל הדפסה ב-50X70, לעומת זאת, תצטרך מאד להתאמץ איתה.
ההברגות של כל מצלמות ניקון שיוצרו מאז 1968 הם זהות, כמה שזכור לי; וכן- הסיגמא מגיעה עם הברגה לניקון.
בכל מקרה, השוואה בין ה18-55 קיט של ניקון לבין הסיגמא 70-300 היא כמו השוואה בין דג לאופניים.
קודם תחליט מה אתה רוצה/צריך, אח"כ תבחר עדשה בתחום.
עדשות למצלמת Nikon D40
ראשית תתחדש. ולגבי השאלות שנשאלו, אני אעשה קצת סדר.
ניקון כבר מעל ל 30 שנה שומרת על אותו ה "ביונט" – אותה מסגרת
חיבור העדשה למצלמה.
מבחינת תאימות הברגה – כל העדשות תואמות למצלמה.
מבחינת עבודה – לא.
למצלמת Nikon D40 / D40x / D60 יכולות להתאים רק עדשות שנועדו
לעבודה עם מצלמות ניקון דיגיטליות.
חיבור עדשה ישנה יותר – חלק מהאלמנטים לא יעבדו, בכללם הפוקוס,
ותאלץ לעבוד עם פוקוס ידני.
לגבי עדשה שתתאים לטווח צילום רחב, אם אתה מחפש איכות – תאלץ
להפרד מלא מעט מרשרשים, ולחלק את הרכישה ל-2 או 3 עדשות.
כל אחת תהיה מנצחת בתחומה.
אם אתה רוצה לחסוך, ובשלב ראשון להסתפק בעדשה שמחירה זול יחסית
אך תתאים לרוב הצרכים שלך, כמובן, על חשבון איכות (לא שהאיכות
גרועה, היא טובה, פשוט עם עדשות איכותיות הרבה יותר, התוצאה הסופית
היא טובה פי כמה) אתה יכול ללכת לכיוון של:
גיל הי,
ראשית תודה על המידע.
השאלה שלי האם עדשות הקיט שקיבלתי 18-55 יספקו אותי ביחס לסגנון הצילום שלי?
ניתן לראות דוגמאות נוספות מעבר למה שמופיע באתר בבלוג שלי: http://royhochberg.blogspot.com/
קוריוז קטן...הקנון שצילמתי בה היתה ברשותי בסה"כ חודש כל כך נהנתי לעבוד איתה מה שגרם לי לרצות יותר! והיא "האשמה" שגרמה לי לעבור למצלמת DSLR
מה זה סגנון צילום?
אתה מצלם הרבה סגנונות.
ה 18-55 קיט היא בסיסית ביותר. היא יכולה לספק אותך אם אתה מסתפק בה.
זה לא קשור לסגנון צילום, אלא לאיכות ולתוצאה סופית שמתקבלת.
אם אתה רוצה איכות גבוהה יותר, אתה צריך להשקיע בעדשות.
אם תהיה לך עדשה טובה יותר, נניח 18-135, אז גם הסיגנונות שלך ישתפרו ויעלו מדרגה.
אם אתה רוצה אישור וחיזוק להישאר עם ה 18-55, או שלהיפך, אתה מחפש חיזוק ודחיפה ללכת ולהשקיע בעדשה טובה יותר - יש לך.
אני אישית הייתי משקיע בעדשה טובה יותר ולא עובד עם העדשת קיט.