שאלה לקנוניסטים- ובמיוחד לאלה שמכירים כל עדשה באופן אישי:
CANON 50MM- להשקיע ב1.4, או שה-1.8 תספק אותי גם בצילומי INDOOR?
אני ממש מתלבט ביניהן, ה-1.4 טובה יותר בכל כך הרבה תחומים (זכוכיות הרבה יותר טובות, מנגנון ULTRASONIC, אלמנטים יותר גדולים, וכמובן- מפתח צמצם יותר גדול...), אבל הפרשי המחיר עצומים (יחס של כמעט 1:4, כלומר את ה-1.8 אני יכול לגשת ולקנות, אבל בשביל ה-1.4 אני צריך לצום כמה שבועות).
אני לא רוצה להוציא 400 ש"ח על עדשה שאני אקלל- במיוחד כי אני רוצה לעבוד איתה ולא רק להשתעשע; אבל מצד שני אני לא רוצה להוציא 1,500 ש"ח על עדשה טובה מאד- ואז לגלות שהייתי מסתדר בכיף גם עם עדשה סבירה שעולה 400..
ועוד משהו- עדשות נוספות לצילומי ארועים- חובה לקנות עכשיו, או להתחיל עם ה 17-70 ולהשקיע רק אם אני רואה מזה מספיק כסף?
כניקוניסט מושבע, ארשה לעצמי לענות...
(אותם עדשות יש לשתי המצלמות)
אני משתמש ב 50mm 1.8 שנותנת תמונות משגעות, חדות ומדוייקות.
ההפרש בצמצם בין 1.8 ל- 1.4 לטעמי מינורי.
לגבי איכויות נוספות - השאלה עד כמה אתה צריך אותן? ההפרש לא קטן כמו שכתבת.
לגבי אירועים. . לצילום מוצלח של אירוע אתה צריך עדשה טובה. משהו בסגנון 24-70 עם צמצם 2.8 לכל אורך הדרך.
אם להשקיע עכשיו או אח"כ? זה רק שיקול שלך.
העדשה הרי תשמש אותך לא רק לאירועים, אלא בכלל.
תודה!
כששאלתי לגבי העדשות, התכוונתי לעניין הכלכלי מצד הקמצנות, ולענין המקצועי מצד הלארג'יות-אני ממש לא יכול להרשות לעצמי הוצאות מיותרות כרגע ולא מתכוון להשקיע בצילום כתחביב; אבל אני גם ממש לא רוצה להיתקל בדלתות סגורות רק כי הציוד שלי לא מספיק טוב.
אותה שאלה נשאלת גם לגבי ה-50 מ"מ, אם אני בכלל צריך אותה- האם ההפרש העצום במחיר מתבטא בהפרש עצום בשימושיות העדשה? האם אני יכול ממש לעבוד עם ה-1.8, או שכדי לקבל כלי עבודה אני צריך להשקיע ב1.4, ולו רק כדי להנות ממנגנון מיקוד מהיר יותר? ובכלל- על ה400D תהיה משמעות למהירות המנוע האולטראסוני, או שעם מנגנונים של מצלמה כזו פשוטה הזריזות של מנוע הUS לא באה לידי ביטוי?
דעתי האישית - אם אין לך כרגע כסף מיותר להשקיע בציוד צילום, תבנה לך מסלול התקדמות ורכש ציוד בהתאמה ובקשר ישיר לרווחיות שלך מתחום הצילום.
תתחיל לצלם עם עדשה פחות יקרה, אני מאמין שזה לא מה שיעצור או יבלום הצעות שיגיעו אליך.
צלם טוב ונחשב לא נמדד לפי הציוד שלו, אלא לפי מבחן התוצאה הסופית. מה התמונה או העבודה שהוא סיפק ללקוח.
תתחיל בקטן, תרוויח כסף, תפריש כל פעם סכום מסויים מאותו רווח עבור ציוד צילום, ובכל פעם שתגיע לסכום שאיתו אתה יכול לממש משהו איכותי יותר ולהתקדם - תקנה.
תמכור יד שניה ציוד שאתה לא משתמש, ותוסיף את זה לסכום שאתה צובר לצורך שדרוג.
לגבי ה 50mm - אני הייתי הולך על ה 1.8
לפחות בשלב הזה. סה"כ זו עדשה איכותית מאד ולא יקרה בכלל.
תודה רבה לשניכם!
אני אנסח את השאלה מחדש- כשדיברתי על צילום ארועים, התכוונתי לעבודה כשכיר או פרילנסר עם צלם ותיק ומנוסה- אני לא יכול לקרוא לעצמי מקצוען, ובטח שלא לקחת אחריות על צילום ארוע. כשמדברים על צלם שמעסיק אותי- יותר מעניין אותו איזה ציוד יש לי, ומכאן השאלה:
איזה סט עדשות מינימלי אני צריך כדי שיסתכלו עלי בכלל?
לי יש 50ממ 1.8 שנפלה מהמיטה לשטיח והתנפצה לחצי הורכבה בחזרה ועובדת טוב חוצמיזה שהיא נשמעת כמו טרקטור משנות ה 30....
אתה פשוט צריך לזכור ככה שהצמצם יהיה פתוח יותר ככה תוכל לצלם בתנאי תאורה קשים יותר
1.4 ללא ספק טובה יותר מ 1.8 אבל שוב לאיזו מטרה? אם זה לשימוש עצמי אז 1.8 מספיק אם זה לארועים עדיף 1.4
יש לי גם את הסיגמא 17-70 ואני לא חושבת שהיא טובה לארועים. היא אומנם טובה יותר מעדשת קיט של קאנון אבל היא עדיין עדשת קיט כלומר יש לה מפתח צמצם 2.8 רק ב 17ממ ולזה אין כמעט שימוש.
בשביל לקבל תוצאות טובות בצילום ארועים אני הייתי ממליצה לך על
canon 50nn 1.4 לפורטרטים
canon 24-70 f2/8L כעדשת נורמל
וcanon 70-200 (עדיף f2.8)
אני מניחה שלשם כך תצטרך למכור כיליה ריאה וחלק מהכבד אבל תקבל תמונות באיכות שחבל על הזמן....
איפה הרכבת אותה בחזרה? וכמה זה עלה?
יש לי עדשה מפורקת שהייתי רוצה שמישהו ירכיב לי אותה בחזרה....
זה לא עלה כלום...
ידיד שלי הצליח להרכיב אותה בחזרה תוך כמה שניות אחרי שאני ניסיתי במשך 3 שעות ולא הצלחתי...
אם אתה מעוניין הוא מעניק את שרותיו לציבור הרחב :)
טוב, גם גוף 5D ועוד 580 או שניים ישדרגו אותי, אבל אין מצב שאני מצליח להניח את הידיים שלי על יותר מעדשה אחת מהרשימה שנתת- אז על מה ללכת קודם, ועל מה אפשר אולי להתפשר?
אתה יכול לדעתי להתפשר על ה 1.4 ולהסתפק ב 1.8
לגבי ה 24-70 אסור להתפשר אתה יכול לנסות להשיג את עדשת 28-70 מסדרת L זאת העדשה שהיתה לפני ה 24 היא כבר לא מיוצרת הסדרה האחרונה יצאה לפני 3 שנים אבל אני רואה אותה בלוחות מכירה וקניה זאת עדשה מאוד מאוד מאוד טובה ובמיוחד קלה (לעומת ה 24 שצריך מנוף בשבילה...) אני גם מתכננת לרכוש אחת כזאת.
לגבי ה 70-200 אתה יכול להתפשר על צמצם 4 ולא 2.8
לא יודעת. זה שיקול שלך
כשיש לך עדשה מסדרה L הגוף הוא עניין שולי ביותר.
אני מעדיפה לעבוד עם גוף בינוני ולהשקיע בעדשות הם האלמנט החשוב ביותר
באמת? המערכת מיקוד הפרימיטיבית של ה400D לא תעכב עדשה מהירה?
פשוט אין לי שום מושג איך זה עובד...
תודה רבה!
אני אבדוק לגבי ה24-105, למרות שצמצם 4 זה באמת קצת סגור לי.. שמעתי מכמה כיוונים שכדאי לבחון את הסיגמא, אני אנסה את זה.
הפלאש שלי דווקא סביר ביותר- 580EXII, והבעיה היחידה איתו היא שאני צריך להסתובב עם תחנת כוח קטנה בתיק.
האמת היא שאמרו לי שהגוף שלי קצת בעייתי לעבודה, וממש ננעלו על זה ש400D היא לא מצלמה לעבודה. אני אשמח לשמוע במה המצלמות היותר רציניות עולות עליה חוץ מאשר ענייני ממשק, כשזה נוגע לצילומי ארועים.
"תחנת כח קטנה בתיק.."?
גם השימוש במבזק צריך להיות נבון.. יצא לי לצלם 3-4 פעמים אירועים שונים ו 4 סוללות נטענות של
GP-2700 סיפקו כ 600 פריימים ללא בעיה ועוד כ 50 עם עוד 3 שניות של זמן טעינה..
וצילום לכל הטווחים מ 17-70 כולל 50 מ"מ ועד שימוש ב 70-200 במרחק של עד 7 גג וגם זה הרבה.
תעלה רגישות (אסא ) ..ככל שתפנה את הפלאש למעלה ככה תשרוף יותר סוללה..
בקשר ל 400d מה הבעיה שלה ?? אני מצלם גם עם ה 350 ותאמין לי יופי של תמונות מוציאה..ומפקסת מצויין טיפה קשה לאחוז אותה..בגלל שלי היא טיפה קטנה. (בנוסףל 40d)שאחרי ערב שלם עם ה 70-200 עליה אפשר לקבל דלקת פרקים !!
תתחיל בקטן ותתפתח לאט תלמד מעצמך לא כל אחד שבא ומשוויץ עליך בעדשה שלו יידע להוציא ממנו יותר מאשרמישהו עם ניסיון יידע ולהוציא מעדשה ירודה יותר באיכות..
המספרים והנתונים ל העדשה חשובים אבל המגע היכולת הזוית.. האפקט .. על זה ומזה רוב הלקוחות
מתרשמים לא ממה שמותקן לך..על המצלמה..
ועצה הכי טובה.. תפסיק לשמוע לכל דבר שאומרים לך.. !! זה סתם מוריד לך את הבטחון.. העצמי..
..
תודה!
וזה לא שיש לי בעיה עם ביטחון עצמי- זה בעיה שלא לוקחים אותי לעבודה כי הציוד שלי פשוט. בינינו- חוץ מקושי במיקוד בתאורת מועדון וקצת גרעיניות בISO 1600- גם אני לא מבין מה הם רוצים ממנה.
העדשה- באמת קשה לה לפקס בתאורה ירודה ובצמצם פתוח.
לגבי הפלאש- כשיש רצפה ותקרה חלקות, הוא עובד שנים; אבל כשיש שטיח מקיר לקיר ותקרת כוורת, אין ברירה אלא להבזיק בעוצמה מקסימלית ולקוות לטוב.. זה אוכל את הסוללות בקצב בלתי נתפס.
אגב- אני באמת רוצה עדשת נורמל מהירה- אבל בתנאי תאורה קשים היא באמת תפקס יותר טוב; או שזו כבר מגבלה של המצלמה?
קובי, גם אני לא מקצוען,אבל ההיגיון אומר לי שיסתכלו עליך במבחן התוצאה! כלומר, אתה צריך שיהיה לך את זה, כלומר ראיה טובה של קומפוזיציה, זריזות לתפוס אירועים ובעיקר לקלוט את התנהגות בעל האירוע לפני הארוע (משא ומתן)ומה בעל האירוע היה מעוניין לראות בצילומים. אם השבעת את רצונו, הוא כבר יספר לחבר'ה.
שמת לב? אף מילה על ציוד:) את זה תספר לנו מהנסיון שלך מול בעלי אירועים, בהצלחה!
קודם כל- תודה!
דבר שני, אתה צודק- חלקית. נכון שעם 400D+גריפ+17-70+580EXII אני נראה רציני, וכל מה שחשוב זו התוצאה, א ב ל ...
א. הציוד הזה מוגבל, בחלקו- למשל מהירות המיקוד של העדשה, חוסר קיומו של מייצב, מצלמה שלא יודעת לתת איכות טובה מעל ISO800...
ב. ציוד חובבני לא נראה טוב. אתמול ראיתי "צוות צילום" ב"עבודה עברית"- עם קנון XTi+עדשת קיט ושמע- זה נראה חובבני, וכמקצוען- זה פשוט לא עובד.
ואגב- כשמדברים על טווח אורכי מוקד של עדשה, מדברים על המספרים האמיתיים, לא על האקוויולנט לFF. עדשת 24-70 היא 24-70, אבל על ה400D היא תיתן אקוויולנט ל- 38-112 מ"מ, שזה טווח נורמלי טוב.
שאלה ראשונה חושבה יותר
איזה מצלמה יש לך לאירועים.
עדשה 1.8 בהחלט תספיק לך לצילומי INDOOR אם אנחנו מדברים על אירועים
אני מצלם עם עדשה 2.8 ונהנה מכל תמונה.
ומניסיון שלי רכישות של עדשות כאלה קיצוניות זה לכייף הפרטי שלנו הצלמים ולא ממש לתוצאות העבודה
ו1500 ש"J זה לא מחיר נורא לשלם על עדשה טובה.
400 ש"ח נשמע לי זול לעדשה !!
תודה אבי!
אני מצלם עם 400D, והנוחיות שלי פירושה יעילות בעבודה. כשצילמתי להנאתי, יכולתי לספוג פיספוס של תמונה. כצלם בתשלום, אני לא יכול להרשות לעצמי פיספוסים. איך ירגישו חתן וכלה ששילמו הרבה מאד כסף וגילו שהפוקוס ברח מהכוס הנשברת; או שאת רגע ענידת הטבעת החמצתי, כי העדשה לא הספיקה לפקס?
מעבר לזה- יש עלי גם אחריות לנושא. לגיטימי לחלוטין מצד הלקוח לתבוע נזיקין גבוהים בהרבה ממחיר העבודה, אם ברשלנותי פיספסתי ארוע של פעם בחיים.
אני לא רואה בציוד טוב "פינוק".
אחי, אני מצלם חתונות מגיל 13
פוקוס ברגעים כאלה לא תפספס בחיים
שהרי לפני שבירת הכוס אתה כבר מוכן עם המצלמה והפוקוס מכוונים למטרה.
ואם בהשקעות עסקינן אז 400D של קנון מחייבת עדשה 18-55 או 18-50 2.8 - זה יתן לך יופי לתמונות ברחבת הריקודים וכן לפורטרטים בהתחלה.
ועדשה נוספת לצילומי TELEמחוץ לרחבה. 50-150 או 70-200 חובה 2.8.
במידה והיתה לך מצלמה FULL FRAIM לדוגמא 5D של קנון אז יכולת לחסוך בעשדה 18-50 ולקחת 24-70 והיה לך אותו אפקט רק פחות בעלויות.
פוקוס אפשר לפספס בענק!
חחתונה היא כל כך דינמית וזורמת, בעיקר ריקודים, ופוזות או רגעים של שניה שחובה להנציח!
לשבור כוס - משחק ילדים.
אבל אותה שניה של שתיית מבחנת אלכוהול ע"י הסבא, או שמישהו מחליט לזרוק את הכלה לאויר ואתה בכלל עם המצלמה לכיוון בחתן ששוכב שתוי על הריצפה, עד שתסתובב לצלם את הכלה באויר... אויייישט... הפוקוס! אין פוקוס. טוב נו, פספסנו עוד קטע משעשע.
לצלם חתונה או אירוע זה לא רק את שלב הברכות והעמדות ליד השולחן.
זה הרבה אקשן ברחבת הריקודים ומסביב לה.