תגובה לקובי  
‏יום רביעי ‏21 ‏מאי ‏2008   12:42

שאלה לקנוניסטים- ובמיוחד לאלה שמכירים כל עדשה באופן אישי:


CANON 50MM- להשקיע ב1.4, או שה-1.8 תספק אותי גם בצילומי INDOOR?

אני ממש מתלבט ביניהן, ה-1.4 טובה יותר בכל כך הרבה תחומים (זכוכיות הרבה יותר טובות, מנגנון ULTRASONIC, אלמנטים יותר גדולים, וכמובן- מפתח צמצם יותר גדול...), אבל הפרשי המחיר עצומים (יחס של כמעט 1:4, כלומר את ה-1.8 אני יכול לגשת ולקנות, אבל בשביל ה-1.4 אני צריך לצום כמה שבועות).

אני לא רוצה להוציא 400 ש"ח על עדשה שאני אקלל- במיוחד כי אני רוצה לעבוד איתה ולא רק להשתעשע; אבל מצד שני אני לא רוצה להוציא 1,500 ש"ח על עדשה טובה מאד- ואז לגלות שהייתי מסתדר בכיף גם עם עדשה סבירה שעולה 400..


ועוד משהו- עדשות נוספות לצילומי ארועים- חובה לקנות עכשיו, או להתחיל עם ה 17-70 ולהשקיע רק אם אני רואה מזה מספיק כסף?



 תגובה לגיל  
‏יום רביעי ‏21 ‏מאי ‏2008   17:35

כניקוניסט מושבע, ארשה לעצמי לענות...
(אותם עדשות יש לשתי המצלמות)

אני משתמש ב 50mm 1.8 שנותנת תמונות משגעות, חדות ומדוייקות.
ההפרש בצמצם בין 1.8 ל- 1.4 לטעמי מינורי.
לגבי איכויות נוספות - השאלה עד כמה אתה צריך אותן?  ההפרש לא קטן כמו שכתבת.

לגבי אירועים. .   לצילום מוצלח של אירוע אתה צריך עדשה טובה.  משהו בסגנון 24-70 עם צמצם 2.8 לכל אורך הדרך.
אם להשקיע עכשיו או אח"כ?  זה רק שיקול שלך.
העדשה הרי תשמש אותך לא רק לאירועים, אלא בכלל.



 תגובה לקובי  
‏יום רביעי ‏21 ‏מאי ‏2008   20:32

תודה!


כששאלתי לגבי העדשות, התכוונתי לעניין הכלכלי מצד הקמצנות, ולענין המקצועי מצד הלארג'יות-אני ממש לא יכול להרשות לעצמי הוצאות מיותרות כרגע ולא מתכוון להשקיע בצילום כתחביב; אבל אני גם ממש לא רוצה להיתקל בדלתות סגורות רק כי הציוד שלי לא מספיק טוב.

אותה שאלה נשאלת גם לגבי ה-50 מ"מ, אם אני בכלל צריך אותה- האם ההפרש העצום במחיר מתבטא בהפרש עצום בשימושיות העדשה? האם אני יכול ממש לעבוד עם ה-1.8, או שכדי לקבל כלי עבודה אני צריך להשקיע ב1.4, ולו רק כדי להנות ממנגנון מיקוד מהיר יותר? ובכלל- על ה400D תהיה משמעות למהירות המנוע האולטראסוני, או שעם מנגנונים של מצלמה כזו פשוטה הזריזות של מנוע הUS לא באה לידי ביטוי?



 תגובה לגיל  
‏יום חמישי ‏22 ‏מאי ‏2008   11:22

דעתי האישית - אם אין לך כרגע כסף מיותר להשקיע בציוד צילום, תבנה לך מסלול התקדמות ורכש ציוד בהתאמה ובקשר ישיר לרווחיות שלך מתחום הצילום.
תתחיל לצלם עם עדשה פחות יקרה, אני מאמין שזה לא מה שיעצור או יבלום הצעות שיגיעו אליך.
צלם טוב ונחשב לא נמדד לפי הציוד שלו, אלא לפי מבחן התוצאה הסופית. מה התמונה או העבודה שהוא סיפק ללקוח.
תתחיל בקטן, תרוויח כסף, תפריש כל פעם סכום מסויים מאותו רווח עבור ציוד צילום, ובכל פעם שתגיע לסכום שאיתו אתה יכול לממש משהו איכותי יותר ולהתקדם - תקנה.
תמכור יד שניה ציוד שאתה לא משתמש, ותוסיף את זה לסכום שאתה צובר לצורך שדרוג.

לגבי ה 50mm - אני הייתי הולך על ה 1.8  
לפחות בשלב הזה.   סה"כ זו עדשה איכותית מאד ולא יקרה בכלל.



 תגובה לאיציק  
‏יום שישי ‏06 ‏יוני ‏2008   10:05
כשאתה מציע משהו בסגנון 24-70 אתה מתכווון לאחר ה"קרופ פקטור"? או לפני ואז ההצעה מתייחסת לעצמית 15-44 מ"מ (בכל אופן לקאנון REBEL XTI

 תגובה לאלי  
‏שבת ‏24 ‏מאי ‏2008   14:29
לך על ה 1.8...
ה 1.4 אומנם בנויה קצת יותר מסיבי ואכן יש לה עוד שליש סטופ (בערך) בצמצם אבל לא נראה לי שהיא שווה את ההשקעה.
מי שצריך עדשת נורמל קיצונית יכול לרכוש את ה 50/1.2L המשוגעת ומי שרוצה עדשת נורמל טובה יכול לקנות את ה 50/1.8. היא ממש סבבה ובפריים בטווח הזה אתה לא ממש צריך את ה USM. ומהצד של החוזק המבני - אז נניח והיא נפלה לך ונשברה, תקנה חדשה וזה עדיין רק חצי מהמחיר של ה 1.4. מהבחינה האופטית אני לא מאמין שיש ל 1.4 עדיפות מוחשית על ה 1.8.
מה שכן, אני לא כ"כ רואה את השימוש ב 50/1.8 לצילום של אירוע, מקסימום לפורטרטים (80ממ על ה 400D).
ד"א זה פינוק אמיתי להסתכל בעינית כשהעדשה הזאת מורכבת... כ"כ הרבה אור :)
לגבי ציוד לצילום אירוע - כמו שאמרו, רוב הלקוחות לא מספיק מבינים בציוד בכל מקרה ולכן לא יפסלו אותך על סמך ציוד. מה שכן, אתה צריך לדאוג שיהיה לך המינימום כדי לא להתקע ברגע האמת - ז"א ציוד גיבוי, עדשה מהירה (2.8) ופלאש טוב. השאר כבר תלוי בך.

 תגובה לקובי  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   14:03

תודה רבה לשניכם!


 אני אנסח את השאלה מחדש- כשדיברתי על צילום ארועים, התכוונתי לעבודה כשכיר או פרילנסר עם צלם ותיק ומנוסה- אני לא יכול לקרוא לעצמי מקצוען, ובטח שלא לקחת אחריות על צילום ארוע. כשמדברים על צלם שמעסיק אותי- יותר מעניין אותו איזה ציוד יש לי, ומכאן השאלה:

איזה סט עדשות מינימלי אני צריך כדי שיסתכלו עלי בכלל?



 תגובה למערכת האתר  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   15:20

לי יש 50ממ 1.8 שנפלה מהמיטה לשטיח והתנפצה לחצי הורכבה בחזרה ועובדת טוב חוצמיזה שהיא נשמעת כמו טרקטור משנות ה 30....

אתה פשוט צריך לזכור ככה שהצמצם יהיה פתוח יותר ככה תוכל לצלם בתנאי תאורה קשים יותר

1.4 ללא ספק טובה יותר מ 1.8 אבל שוב לאיזו מטרה? אם זה לשימוש עצמי אז 1.8 מספיק אם זה לארועים עדיף 1.4

יש לי גם את הסיגמא 17-70 ואני לא חושבת שהיא טובה לארועים. היא אומנם טובה יותר מעדשת קיט של קאנון אבל היא עדיין עדשת קיט כלומר יש לה מפתח צמצם 2.8 רק ב 17ממ ולזה אין כמעט שימוש.

בשביל לקבל תוצאות טובות בצילום ארועים אני הייתי ממליצה לך על

canon 50nn 1.4 לפורטרטים

canon 24-70 f2/8L כעדשת נורמל

וcanon 70-200 (עדיף f2.8)

אני מניחה שלשם כך תצטרך למכור כיליה ריאה וחלק מהכבד אבל תקבל תמונות באיכות שחבל על הזמן....



 תגובה לדורון  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   15:29

איפה הרכבת אותה בחזרה? וכמה זה עלה?

יש לי עדשה מפורקת שהייתי רוצה שמישהו ירכיב לי אותה בחזרה....



 תגובה למערכת האתר  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   16:01

זה לא עלה כלום...

ידיד שלי הצליח להרכיב אותה בחזרה תוך כמה שניות אחרי שאני ניסיתי במשך 3 שעות ולא הצלחתי...

אם אתה מעוניין הוא מעניק את שרותיו לציבור הרחב :)



 תגובה לגיל  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   16:41
דורון, יש לי עדשת 35-70 NIKKOR שחטפה זפטה רצינית ולא זזה יותר.
תיקנתי אותה אצל ארליך מעבדות, אם אני לא טועה משהו כמו 250 שח לפני שנה וחצי לערך.

 תגובה לקובי  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   16:02

טוב, גם גוף 5D ועוד 580 או שניים ישדרגו אותי, אבל אין מצב שאני מצליח להניח את הידיים שלי על יותר מעדשה אחת מהרשימה שנתת- אז על מה ללכת קודם, ועל מה אפשר אולי להתפשר?



 תגובה למערכת האתר  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   16:05

אתה יכול לדעתי להתפשר על ה 1.4 ולהסתפק ב 1.8

לגבי ה 24-70 אסור להתפשר אתה יכול לנסות להשיג את עדשת 28-70 מסדרת L זאת העדשה שהיתה לפני ה 24 היא כבר לא מיוצרת הסדרה האחרונה יצאה לפני 3 שנים אבל אני רואה אותה בלוחות מכירה וקניה זאת עדשה מאוד מאוד מאוד טובה ובמיוחד קלה (לעומת ה 24 שצריך מנוף בשבילה...) אני גם מתכננת לרכוש אחת כזאת.

לגבי ה 70-200 אתה יכול להתפשר על צמצם 4 ולא 2.8



 תגובה למערכת האתר  
‏יום שני ‏26 ‏מאי ‏2008   16:07
בשביל הסט הזה ין צורך למכור ריאה וחלק מהכבד אלא רק כיליה...

 תגובה לקובי  
‏יום רביעי ‏28 ‏מאי ‏2008   01:11
ומה דעתך על ה 28-70F\2.8EX של סיגמא? שווה להתפשר?

 תגובה למערכת האתר  
‏יום שישי ‏30 ‏מאי ‏2008   20:09

לא יודעת. זה שיקול שלך



 תגובה לקובי  
‏שבת ‏31 ‏מאי ‏2008   15:32
מן הסתם.. אבל מבחינת איכות, רמה- על ה400D יהיה הבדל מורגש בינה לבין הקנוןL, או שהגוף גם ככה לא יוציא מאף אחת מהן את המקסימום?

 תגובה למערכת האתר  
‏שבת ‏31 ‏מאי ‏2008   16:13

כשיש לך עדשה מסדרה L הגוף הוא עניין שולי ביותר.

אני מעדיפה לעבוד עם גוף בינוני ולהשקיע בעדשות הם האלמנט החשוב ביותר



 תגובה לקובי  
‏שבת ‏31 ‏מאי ‏2008   16:17

באמת? המערכת מיקוד הפרימיטיבית של ה400D לא תעכב עדשה מהירה?

פשוט אין לי שום מושג איך זה עובד...




 תגובה לאלי  
‏יום שלישי ‏03 ‏יוני ‏2008   00:39
למה פרימיטיבית?
ל 400D אותה מערכת מיקוד שיושבת ב 30D (פחות או יותר) והיא תעבוד נהדר עם עדשה F2.8. בכל מקרה, אני חושב שלאירועים אתה יכול לוותר על 70-200 כי זאת יותר עדשה לצילום של הופעות ועיתונות כי פוקוס מינימלי של 1.2 מטר ואורך מוקד מינימלי של 112 על קרופ הופכים אותה ללא נוחה לעבודה במקומות צפופים (ואני יודע, יש לי אותה ואני מת עליה). אם אתה רוצה עדשה בודדת שתתן לך תוצאות מצויינות תנסה להשיג 24-105 F4L IS - היא לא 2.8 אבל היא איכותית, מהירה למדי וה IS יאפשר לך לצלם בלי תמונות נהדרות בלי פלאש. בכל מקרה תביא בחשבון שה 24-70 יקרה להחריד וה 28-70 לא כ"כ מתאימה לגוף קרופ (28*1.6=42). יש את ה 17-55/2.8IS שעולה הון קטן אבל היא הדבר לצילום אירועים על מצלמת קרופ.
הייתי בודק את האפשרות של הטמרון/סיגמא המתאימות (זום נורמל עם 2.8) בשלב זה, אני חושב שהן נותנות פייט לא רע ביחס לעלות ותמיד אפשר לשדרג. ופלאש טוב זה מאסט. ה 50/1.8 על קרופ נותנת משהו דומה ל 85/1.8 על פילם וזה ממש סבבה לפורטרטים.

 תגובה לקובי  
‏יום שלישי ‏03 ‏יוני ‏2008   02:12

תודה רבה!

אני אבדוק לגבי ה24-105, למרות שצמצם 4 זה באמת קצת סגור לי.. שמעתי מכמה כיוונים שכדאי לבחון את הסיגמא, אני אנסה את זה.

הפלאש שלי דווקא  סביר ביותר- 580EXII, והבעיה היחידה איתו היא שאני צריך להסתובב עם תחנת כוח קטנה בתיק.

האמת היא שאמרו לי שהגוף שלי קצת בעייתי לעבודה, וממש ננעלו על זה ש400D היא לא מצלמה לעבודה. אני אשמח לשמוע במה המצלמות היותר רציניות עולות עליה חוץ מאשר ענייני ממשק, כשזה נוגע לצילומי ארועים.



 תגובה לאובי  
‏יום חמישי ‏05 ‏יוני ‏2008   00:22

"תחנת כח  קטנה בתיק.."?

גם השימוש במבזק  צריך להיות  נבון.. יצא לי לצלם 3-4  פעמים  אירועים שונים  ו 4 סוללות נטענות של

 GP-2700 סיפקו כ 600 פריימים ללא בעיה  ועוד כ 50 עם עוד 3 שניות של זמן טעינה..

וצילום לכל הטווחים מ 17-70   כולל 50 מ"מ ועד שימוש ב 70-200  במרחק של עד 7 גג וגם זה הרבה.

תעלה רגישות (אסא )  ..ככל שתפנה את הפלאש למעלה ככה תשרוף יותר סוללה..

בקשר ל 400d  מה הבעיה שלה ?? אני מצלם גם עם ה 350 ותאמין לי  יופי של תמונות מוציאה..ומפקסת מצויין טיפה קשה לאחוז אותה..בגלל שלי היא טיפה קטנה. (בנוסףל 40d)שאחרי ערב שלם  עם ה 70-200 עליה  אפשר לקבל דלקת פרקים !!

תתחיל בקטן  ותתפתח לאט  תלמד מעצמך  לא כל אחד שבא ומשוויץ עליך בעדשה  שלו  יידע להוציא ממנו  יותר  מאשרמישהו עם ניסיון יידע  ולהוציא מעדשה  ירודה יותר באיכות..

המספרים והנתונים ל העדשה חשובים אבל  המגע היכולת הזוית..   האפקט .. על זה ומזה רוב הלקוחות

מתרשמים לא ממה שמותקן לך..על המצלמה..



ועצה הכי טובה.. תפסיק לשמוע לכל דבר שאומרים לך.. !! זה  סתם מוריד לך את הבטחון..  העצמי..




..




 תגובה לקובי  
‏יום חמישי ‏05 ‏יוני ‏2008   02:12

תודה!

וזה לא שיש לי בעיה עם ביטחון עצמי- זה בעיה שלא לוקחים אותי לעבודה כי הציוד שלי פשוט. בינינו- חוץ מקושי במיקוד בתאורת מועדון וקצת גרעיניות בISO 1600- גם אני לא מבין מה הם רוצים ממנה.

העדשה- באמת קשה לה לפקס בתאורה ירודה ובצמצם פתוח.


לגבי הפלאש- כשיש רצפה ותקרה חלקות, הוא עובד שנים; אבל כשיש שטיח מקיר לקיר ותקרת כוורת, אין ברירה אלא להבזיק בעוצמה מקסימלית ולקוות לטוב.. זה אוכל את הסוללות בקצב בלתי נתפס.


אגב- אני באמת רוצה עדשת נורמל מהירה- אבל בתנאי תאורה קשים היא באמת תפקס יותר טוב; או שזו כבר מגבלה של המצלמה?



 תגובה לאיציק  
‏יום שישי ‏06 ‏יוני ‏2008   10:21

קובי, גם אני לא מקצוען,אבל ההיגיון אומר לי שיסתכלו עליך במבחן התוצאה! כלומר, אתה צריך שיהיה לך את זה, כלומר ראיה טובה של קומפוזיציה, זריזות לתפוס אירועים ובעיקר לקלוט את התנהגות בעל האירוע לפני הארוע (משא ומתן)ומה בעל האירוע היה מעוניין לראות בצילומים. אם השבעת את רצונו, הוא כבר יספר לחבר'ה.

שמת לב? אף מילה על ציוד:) את זה תספר לנו מהנסיון שלך מול בעלי אירועים, בהצלחה!



 תגובה לקובי  
‏יום שישי ‏06 ‏יוני ‏2008   11:32

קודם כל- תודה!

דבר שני, אתה צודק- חלקית. נכון שעם 400D+גריפ+17-70+580EXII אני נראה רציני, וכל מה שחשוב זו התוצאה, א ב ל ...

א. הציוד הזה מוגבל, בחלקו- למשל מהירות המיקוד של העדשה, חוסר קיומו של מייצב, מצלמה שלא יודעת לתת איכות טובה מעל ISO800...

ב. ציוד חובבני לא נראה טוב. אתמול ראיתי "צוות צילום" ב"עבודה עברית"- עם קנון XTi+עדשת קיט ושמע- זה נראה חובבני, וכמקצוען- זה  פשוט לא  עובד.

ואגב- כשמדברים על טווח אורכי מוקד של עדשה, מדברים על המספרים האמיתיים, לא על האקוויולנט לFF. עדשת 24-70 היא 24-70, אבל על ה400D היא תיתן אקוויולנט ל- 38-112 מ"מ, שזה טווח נורמלי טוב.



 תגובה לאבי   
‏יום שישי ‏20 ‏יוני ‏2008   10:30

שאלה ראשונה חושבה יותר

איזה מצלמה יש לך לאירועים.

עדשה 1.8 בהחלט תספיק לך לצילומי INDOOR אם אנחנו מדברים על אירועים

אני מצלם עם עדשה 2.8 ונהנה מכל תמונה.

ומניסיון שלי רכישות של עדשות כאלה קיצוניות זה לכייף הפרטי שלנו הצלמים ולא ממש לתוצאות העבודה

ו1500 ש"J זה לא מחיר נורא לשלם על עדשה טובה.

400 ש"ח נשמע לי זול לעדשה !!



 תגובה לקובי  
‏שבת ‏21 ‏יוני ‏2008   18:47

תודה אבי!

אני מצלם עם 400D, והנוחיות שלי פירושה יעילות בעבודה. כשצילמתי להנאתי, יכולתי לספוג פיספוס של תמונה. כצלם בתשלום, אני לא יכול להרשות לעצמי פיספוסים. איך ירגישו חתן וכלה ששילמו הרבה מאד כסף וגילו שהפוקוס ברח מהכוס הנשברת; או שאת רגע ענידת הטבעת החמצתי, כי העדשה לא הספיקה לפקס?

מעבר לזה- יש עלי גם אחריות לנושא. לגיטימי לחלוטין מצד הלקוח לתבוע נזיקין גבוהים בהרבה ממחיר העבודה, אם ברשלנותי פיספסתי ארוע של פעם בחיים.

אני לא רואה בציוד טוב "פינוק".



 תגובה לאבי   
‏יום ראשון ‏22 ‏יוני ‏2008   12:11

אחי, אני מצלם חתונות מגיל 13

פוקוס ברגעים כאלה לא תפספס בחיים

שהרי לפני שבירת הכוס אתה כבר מוכן עם המצלמה והפוקוס מכוונים למטרה.

ואם בהשקעות עסקינן אז 400D של קנון מחייבת עדשה 18-55 או 18-50 2.8 - זה יתן לך יופי לתמונות ברחבת הריקודים וכן לפורטרטים בהתחלה.

ועדשה נוספת לצילומי TELEמחוץ לרחבה. 50-150 או 70-200 חובה 2.8.

במידה והיתה לך מצלמה FULL FRAIM לדוגמא 5D של קנון אז יכולת לחסוך בעשדה 18-50 ולקחת 24-70 והיה לך אותו אפקט רק פחות בעלויות.




 תגובה לגיל  
‏יום ראשון ‏22 ‏יוני ‏2008   19:56

פוקוס אפשר לפספס בענק!
חחתונה היא כל כך דינמית וזורמת, בעיקר ריקודים, ופוזות או רגעים של שניה שחובה להנציח!
לשבור כוס - משחק ילדים.
אבל אותה שניה של שתיית מבחנת אלכוהול ע"י הסבא, או שמישהו מחליט לזרוק את הכלה לאויר ואתה בכלל עם המצלמה לכיוון בחתן ששוכב שתוי על הריצפה, עד שתסתובב לצלם את הכלה באויר...   אויייישט...  הפוקוס! אין פוקוס.  טוב נו, פספסנו עוד קטע משעשע.

לצלם חתונה או אירוע זה לא רק את שלב הברכות והעמדות ליד השולחן.
זה הרבה אקשן ברחבת הריקודים ומסביב לה.