דחוף,
אני צלם מיקצועי כבר כמעט 20 שנה
צילמתי בפילים במצלמות F801 F90 F90X F100
ודיגיטלי 20D 10D D200 D300
עד המצלמה D200 של ניקון הכל היה בסדר
ואז התחילה לי תופעהשל מריחות בתמונות
החלפתי את המצלמה והעדשה בעקבות זה
והיום יש לי בעייה של פוקוס במצלמה או בעדשה
למישהו יש מושג איפה ומי יכול לבדוק דבר כזה
קודם כל-פנה ליבואן.
דבר שני, בדוק אם הVR פועל שלא לצורך- הבנתי שהוא עלול לפגוע בחדות כשהוא מופעל בעת שהמצלמה מיוצבת היטב.
עוד משהו- בדוק את הSETTINGS של המצלמה, אולי היא מכוונת לחדות נמוכה.
דבר אחרון- סמן קו על רשת של חלון, או על אספלט, תתקרב למשטח, תמדוד פוקוס מהקו שסימנת ותקליק.
תחזור על הפעולה באורכי מוקד שונים ובמפתחי צמצם שונים.
תעלה את התמונות למחשב ותבחן אותן ב-100%.
אם יש בריחה של פוקוס (FRONT FOCUS או BACK FOCUS) תוכל לראות את זה (יש פוקוס- הוא פשוט לפני הקו או אחריו) . זו בעיה מוכרת- שתי הסיגמות שלי סבלו ממנה; אבל קל לפתור אותה.
מעבדה
אם זאת עדשה של סיגמא פונים ליבואן ש.פ.ע שנמצא בחולון מתקשרים קובעים פגישה עם הטכנאי והוא עושה את זה במקום ובחינם לכל עדשת סיגמא שנקנתה בארץ
בעיקרון, לכל עדשת סיגמא שנקנתה בארץ מיבוא רשמי. קנייה מיבוא מקביל (אפור) לא תקבל אחריות של ש.פ.ע וזה אומר שהם לא בטוח יסכימו לטפל בעדשה.
מצד שני הטענה היא שהם מאוד מאוד נחמדים, אז יכול להיות שהם יסכימו גם לעדשות בלי אחריות.
הבאתי לטכנאי עדשת 17-70 בת 4 ללא תיעוד, והוא טיפל בה בחינם.
תכל'ס משתלם להם- את העדשות הבאות שלי אני אקנה ישר מהם. (אלא אם מישהו מוכן לממן לי 10-22, 24-70, ו-70-200 של קנון...)
פנה להדר, תבקש שיבדקו כיול של הפוקוס.
אם זאת בעיית כיול מול העדשה אז אפשר לכייל את הגוף לעדשה וזה פותר את זה. ייתכן גם שיש בעיה במצלמה של FF או BF ואז מטפלים בזה. בכל מקרה צריך לפנות למעבדה אי אפשר לסדר את זה לבד.
אוקיי
שמחתי על העזרה
אני באמת אגש לסוכן שלי משפע שיעשה איזה כיול לעדשה ואח"כ אלך לארליך שממנו המצלמה ואבדוק את זה גם.
עיניין אותי להבין את התגובה הראשונה שקיבלת לגבי הבדיקה מול רשת של חלון או משהו כזה
פשו לא הבנתי איך הולכת הבדיקה
אוקיי, קצת קשה להסביר, אבל קודם כל, תראה את התמונה שבקישור:
http://www.picshare.co.il/view_picture_heb.asp?pic=30756&FromG=member&mmID=113
עכשיו תעשה אותו דבר, אבל תסמן קו רוחב דק וקונטרסטי- אדום-לבן או שחור-לבן על הרשת. אפשר לעשות את זה באמצעות איזולירבנד צבעוני. דאג שהפס לא יהיה ארוך מ-5 ס"מ, ולא רחב מ-1.5 ס"מ.
תשתמש באזור המיקוד האמצעי, הוא הכי מדוייק, ותצלם באיכת JPG מקסימלית כשהפס נמצא במרכז הפריים.
תעלה הכל על המחשב ותפתח ב-100%
אם יש בריחת פוקוס- אתה מיד תראה מיקוד שאינו בקו אחד עם הפס הקונטרסטי.
אם אין פוקוס- זו בעיה אחרת שנובעת מקילקול- או מהגדרות לא נכונות של המצלמה; ואם יש פוקוס בקו הקונטרסטי- כנראה שהמריחות נובעות משימוש לא נכון בציוד. קצת לא נעים לי לשאול צלם עם הניסיון שלך- אבל אלו שתי שאלות שנדרשות:
א. האם יש לך עוד בעיות ציוד? אולי אלו קשיי הסתגלות לציוד החדש.. שימוש לא נכון בVR, במהירות תריס נמוכה מדי (תזכור שהיחס אורך מוקד/מהירות חשיפה שונה בין 35 מ"מ ל-24 מ"מ..), או בהגדרות החדות של המצלמה.
ב. האם אתה משתמש בפונקציות האוטומטיות של הציוד, או שאתה עובד בFULLY MANUAL?
מספיק שתצלם בAV עם פלאש בETTL, והמצלמה יכולה להחליט פתאום על פלאש חלש וחשיפה באורך 1/10 שניה ומעלה...
מקווה שתעלה על הבעיה ותפתור אותה במהירות.
דבר נוסף.
שהפוקוס בעייתי בדרך כלל כשחשוך
ולא חושך מוחלט, אני מדבר על צילום ברחבת ריקודים
אתה צריך לקחת בחשבון צילום בתנאי תאורה שונים.
גם רחבת ריקודים לפעמים מוחשכת, או שיש הבזקי אור מכל מיני אביזירי DJ שיכולים קצת לשגע את המצלמה. . .
הפיקוס חייב להיות מהיר ומדוייק.
עדשה שתתחיל לחפש את הפוקוס ולא תתמקד בזמן - לא תוכל להנציח שניות חשובות. . .