תגובה לקובי  
‏יום שישי ‏20 ‏יוני ‏2008   19:12

שאלה של ילד מציק:

נתחיל בזה שאין לי כסף.

נמשיך בזה שבשביל כסף צריך לעבוד.

נסיים בזה שבשביל לעבוד צריך עדשות טובות.

ונחזור לזה שבשביל עדשות טובות אין לי כסף...


עכשיו- לשאלה:

ישנן עדשות לא יקרות של סיגמא- סדרה EX,  באורכי מוקד 24-70 או 28-70, צמצם קבוע 2.8, ומחיר סביר; וישנה גם הטמרון 28-75 F2.8, ואני ממש מתלבט אם כדאי- ומה כדאי.



 תגובה לגיל  
‏שבת ‏21 ‏יוני ‏2008   09:37

נסה לבחון גם את העדשה:
Tokina 28-70mm f/2.8 AT-X AF Pro SV

יש עליה ביקורות לא רעות בכלל.



 תגובה לקובי  
‏שבת ‏21 ‏יוני ‏2008   18:11

תודה!

אני לא ממש יודע לבחון עדשה- על אלו קריטריונים אני צריך להסתכל? ובכלל- את הטוקינה או הסיגמא יראו בעין יפה, או שכמו על ה 17-70, גם עליהן יגידו לי "תגדל, ילד, ואז תבוא"?

אני עובד כרגע כצלם במשרה חלקית (מאד) בעיתון של הטכניון, ולא רואה איך ייצא לי מזה כסף שיספיק ליותר מאשר פילטר UV; אבל אני זקוק לניסיון ולמוניטין שהעבודה נותנת לי. (חלק מהחומר שלנו מתפרסם גם ב"ידיעות חיפה" וב"כלבו").

בנוסף, צלם ארועים רציני עושה קולות של הסכמה לקחת אותי לניסיון והתלמדות- ואני לא רוצה למצוא את עצמי מדשדש בבוץ בגלל ציוד בלתי מספיק. מצד שני, עד שאני אהיה בטוח ב-100% שהוא לוקח אותי תחת חסותו, אני לא יכול לבנות על הכנסה קבועה ולקנות ציוד יקר.

תבינו כמה אני קלולס- אני אפילו לא בטוח אם הטווח 28-75 או 24-70 הוא הטווח המתאים לי ביותר. אולי אני צריך בכלל 18-50 או 70-200 לעבודות האלה? אם אני לא יכול לקנות כרגע שתי עדשות לשני גופים, אולי עדיף להחליף קודם את ה70-300 האיטית להחריד, ורק בהמשך את ה17-70 הלא רעה?

ואם זה לא מספיק, אז בנוסף לכל החפירות- אני מניח שאני אצטרך גם ציוד נוסף- יש המלצות?



 תגובה לגיל  
‏יום ראשון ‏22 ‏יוני ‏2008   09:02

נתחיל בזה שלאירועים אתה צריך להתחיל מזווית של 20-24 ותסיים בסביבות ה 70-80.
לא צריך מעבר לזה.
מה שחשוב מאד מאד!! מנוע פיקוס מהיר ואיכות אופטיקה.
על איכות אופטיקה לטעמי אפשר להתפשר, תמונות מאירועים זה לא תמונות לקטלוג פרסום אופנה ולהגדלות ענק, אלו תמונות שמוצגות על המחשב או הגדלה מקסימום 30X20, כך שלא יבחינו בכלל בהבדל עם העדשה מבחינה אופטית היא התפשרות על פני עדשה אחרת.   סה"כ לא מדובר על עדשה מעולה מול גרועה, אלה עדשה מעולה לעומת עדשה טובה מאד.

נושא הפיקוס חשוב ביותר! שיהיה מדוייק ומהיר.
לא לפספס רגעים חשובים, דווקא בשבירת הכוס מתחת לחופה, הפוקוס שלך יתחיל לחפש את עצמו ואתה תחפש מקום לקבור את הראש...

לגבי איזו עדשה טובה יותר או מומלצת - אני אחפש משהו באינטרנט....



 תגובה לאלי  
‏יום שני ‏23 ‏יוני ‏2008   14:42
נתחיל ממשהו פשוט - אתה יכול לחכות עם קניה של ציוד גיבוי, אף אחד לא ישלח אותך להיות צלם יחיד או ראשי באירוע כמו חתונה בלי שהוא יהיה בטוח שאתה מנוסה מספיק, זה אומר שיהיה לך מספיק זמן להשתפשף בצלם שני באירועים עם פחות לחץ ופחות אחריות. בינתיים זה יעניס לך קצת כסף ותוכל לקנות עוד ציוד.
אתה צריך להסתכל על עדשות שמתחילות ב 17-18 ממ כי על גוף קרופ כל עדשות ה 24/28 למיניהן ממש לא רחבות. לדעתי אין שום בעיה לקנות עדשות צד שלישי במיוחד בהתחלה, רק תבחר אחת שנותנת לך את מה שאתה צריך.
השאיפה שלך צריכה להיות לכיוון עדשה כמו ה 17-55/2.8 IS של קנון (אני יודע, יקרה מאוד ולכן אמרתי שאיפה) ובינתיים תחפש משהו שהוא 2.8 קבוע אבל יותר זול על אותם הטווחים בערך, נניח הסיגמא/טמרון/טוקינה המקבילות. תוודא שיש להם מנוע פיקוס מהיר (HSM/SSM או איך שלא יקראו לזה). הן כולן בסדר אופטית כשסוגרים קצת צמצם ואתה בכל מקרה לא תצלם ב 2.8 רוב הזמן,אתה פשוט צריך את הצמצם הפתוח בשביל הפוקוס.
לגבי הטלה - אתה יכול לנסות למצוא את ה 70-200/2.8 של סיגמא מיד שניה במחיר סביר אחרי שתסיים להתארגן על עדשה טובה בטווח הקצר. וכשיהיה לך כסף תוכל לקחת את ה 70-200/4 IS של קנון - לדעתי עדיפה על ה 2.8 בגלל עניין המשקל. (שלא נדבר על המחיר).
תזכור שברוב המקרים הפלאש יעזור לך עם חשיפה כך שאת הצמצמים התפוחים מאוד אתה צריך בעיקר בשביל מה שהם נותנים ל AF.