תגובה לקובי  
‏שבת ‏21 ‏יוני ‏2008   18:16

גוף שני (או ראשון..)


אני עובד כצלם בעיתון הטכניון (200 ש"ח בחודש), ומתחיל (אולי) לעבוד בצילום ארועים (כבר חפרתי על זה מספיק בפורום עדשות); ואני צריך המלצה לגוף נוסף של קנון.

האופציות העומדות לרשותי הן לקנות עוד גוף צעצוע (400 או 350), או לקנות גוף סמי-פרו ישן (20 או 10). שוב- אני חסר ניסיון, לא מכיר את הנפשות הפועלות ואת הדרישות בתחום, ואני לא יודע אם זה מספיק.

אשמח לחוו"ד על הגופים הנ"ל (גם על ה-400 שלי, אין לי למה להשוות אותה); והמלצה אם בכלל כדאי לקנות עכשיו, או שאפשר לחכות עם זה.



 תגובה לגיל  
‏שבת ‏21 ‏יוני ‏2008   22:25
היי
אני לא תותח בקנון, אבל בלי קשר, לאירוע אתה חייב להגיע עם מצלמת גיבוי תקינה ועובדת.
אני חושב שאתה יכול להסתפק במצלמה כגון 350D או 400D ולא לקפוץ למשהו יקר, או להשיג / לרכוש משהו כמו 20D/30D יד שניה במחיר טוב.

 תגובה לקובי  
‏יום ראשון ‏22 ‏יוני ‏2008   00:12

כן, וזו ההתלבטות שלי בעצם..

20D אני יכול למצוא ב1800 ש"ח, 10D ב-1500. אפילו את ה-30D ראיתי ב-2500 איפשהו. העניין הוא שעבור 350D או 400D מבקשים פחות או יותר אותם סכומים, ואני תוהה אם ללכת לפי גיל המצלמה או לפי הרמה המקצועית שלה...



 תגובה לאובי  
‏יום ראשון ‏22 ‏יוני ‏2008   07:22
תחשוב על זה...
התפעול של סדרות ה 20- 30 ו ה40 שונה מסדרות ה 350 400 וה 450 .גב המצלמה שונה לחלוטין.. אם תרצה תפעול של... נגיד ה iso או לשנות פיצוי חשיפה.. אתה יודע מה אפילו למחוק תמונה זה לגמרי נוהל אחר ..ושונה
תחשוב שבשעת העבודה ודווקא שאתה צריך לצלם משהו מידי זה לא מסתדר.. ותאמין לי זה קורה המון...! לי המעבר בין ה 350d ל 40d היה לא קל מבחינת השימוש ה350 היה לי יותר קל לתפעול ..אולי כי היתה האהבה הראשונה ..
הרי אתה יודע .. שאומרים שאין כמו האהבה הראשונה..
ועדיין אחרי שתרגיש איך ה 30d תרגיש בידיים אז תבין שזה כלי רציני יותר ולדעתי גם לא יגידו לך שהציוד שלך לא מקצועי.ובמצלמות תדע שהגודל כן קובע .. במיוחד שמצלמים חתונות וכאלה
ככל שהציוד גדול ומרשים.. יחשבו שאתה תותח ומקצועי..מה לעשות.. ככה זה :)

 תגובה לאלי  
‏יום שני ‏23 ‏יוני ‏2008   14:30
קודם כל - תשכח מה 10D. היא תתסכל אותך נורא. הגוף מצויין לעבודה נינוחה בתאורה טובה, באירועים הפער הטכנולוגי הופך אותה ללא מתאימה.
אם אתה הולך לצלם אירועים באופן קבוע תביא בחשבון את השחיקה לציוד.
לדעתי אתה תצטרך לעבור לסדרת ה xxD ולו רק משיקולי עמידות הציוד.
מכיוון שאכן מדובר בהבדל משמעותי בתפעול הייתי מציע לך לעבור בהקדם לגוף שיותר מתאים לעבודה מאומצת ולהחזיק את ה 400 כמצלמת גיבוי.
אם יש לך את הכסף לך על ה 40D (במיוחד שווה אם מישהו יכול להביא לך מארה"ב ב 900$, אחריות תקנה של MACK) אם לא תתחחיל מה 20D או ה 30D. אני לא חושב שתרגיש פער גדול בביצועים בין שני הדמים האלה חוץ מאולי המסך האחורי הנדיב יותר ב 30D. לדעתי לקנות עןד גוף כמו ה 400 לא יועיל לך, אם אתה מתכוון להכנס ברצינות לצילום אירועים אתה תצטרך לעבור לגופים יותר קשוחים בכל מקרה ועדיף מוקדם מאשר מאוחר.

 תגובה לקובי  
‏יום חמישי ‏26 ‏יוני ‏2008   01:03

תודה לכולם!

טוב, הבנתי מהתגובות המעורבות משהו אחד: אני אלך עם מה שהבוס יחליט, בכל מקום שבו אני אעבוד. כשאני אגיע לרמה של לעבוד בעצמי- אני כבר אוכל להחליט מהניסיון...



 תגובה לSagi  
‏יום חמישי ‏26 ‏יוני ‏2008   01:17
ואם הבוס הוא רודן שמן ומבריק, שמסתובב כל היום בפיג'מה ו CROCS ומעשן סמים?...

 תגובה לגיל  
‏יום חמישי ‏26 ‏יוני ‏2008   07:56

במקרה כזה, 40D או D300 לא יעזרו. מהמשקל שלהן הוא יאבד את שווי משקלו ויפול.  לא חבל על העדשה?

אם הבוס ב High קשה,  אז תסתפק במצלמת מיקרו קטנה.   גם ככה לא לא יהיה מפוקס מספיק להבחין באיכות.



 תגובה לקובי  
‏יום חמישי ‏26 ‏יוני ‏2008   14:40
מה זה, "המחסן של כאילו" עשה הסבה לסטודיו לצילום...?