תגובה לתומר  
‏יום שלישי ‏15 ‏יולי ‏2008   17:50

קומרדים יקרים, איך העדשה של ניקון - nikon af nikkor 50 mm f1.8/d?

היא מאוד זולה- פחות מ- 500 ש"ח ,מעניין אותי אם היא תתאים לי. אני מניח שאפשר לצלם איתה תקריבים לא רעים בכלל..



 תגובה לגיל  
‏יום שלישי ‏15 ‏יולי ‏2008   18:30

עדשה מעולה.  חדה בטירוף!

אבל היא לא מאקרו ולא תקריבים.




 תגובה לתומר  
‏יום שלישי ‏15 ‏יולי ‏2008   18:36
אז..למה היא מתאימה?מה היתרון שלה על ה- Nikkor18-135 שלי ?

 תגובה לקובי  
‏יום שלישי ‏15 ‏יולי ‏2008   19:51

היא בעיקר מיועדת לפורטרטים, או צילומי INDOOR.

הצמצם הפתוח (עד F/1.8, לעומת F/3.5 אצלך, לא?) גם מכניס אור רב שמאפשר מיקוד מדוייק וצילום בISO נמוך ובמהירות גבוהה, וגם מאפשר לייצר בוקה חלק ונקי; הויתור על מנגנון ה"זום" יוצר מבנה פשוט ומדוייק בהרבה; והופך את העדשה הזאת לצעצוע מעולה.

החיסרון בעדשה ברור- אין זום ==> אין שליטה על פרספקטיבה, אלא בהזזת האובייקטים עצמם, ואין שליטה על הפריימינג אלא בשינוי מיקומך ביחס לסט.

לסיכום- לצילומים של אובייקטים בגודל "נורמלי"- בין פנים לבין מכונית, נניח- זו עדשה מעולה. לצילומי מאקרו היא לא יעילה (אלא אם תהפוך אותה באמצעות מתאם), ולצילומי נוף או טבע- נו, הבנת...

עם עדשה כזו אתה בד"כ תסתובב בנוסף לעדשת זום נורמל, ולא במקומה.



 תגובה לתומר  
‏יום שלישי ‏15 ‏יולי ‏2008   22:24

כרגיל הסברים מעולים וממצים.תודה,קובי.

רק שאלה קטנה ותסלח לי על הבורות,מה זה בוקה?ומה הכוונה ב-"בוקה חלק ונקי" ?



 תגובה לקובי  
‏יום רביעי ‏16 ‏יולי ‏2008   00:51

אה- שאלה במקום!


אז ככה- פוקוס זה נושא מובן מאליו, נכון?

ואת המונח "עומק שדה" אני ארענן (גם למי שלא מכיר)- זה מדד איכותי (לא כמותי מדוייק) שמתאר את ההפרש בין המרחק המינימל למרחק המקסימלי מהעדשה שיתנו אובייקט חד, כלומר בפוקוס. כמובן שזה תלוי ברזולוציה שאתה בוחן את התמונה, וכמובן שבעולם האמיתי שום דבר לא מושלם וגם הנקודה שהכי בפוקס לא לגמרי בפוקוס- אבל בגדול ניתן לקבוע קריטריונים כמותיים ובאמצעותם להגדיר בדיוק מה בפוקוס ומה לא, ולהשוות בין עומקי שדה שונים ביחידות אורך ממשיות (מ', ס"מ, מ"מ..).


מכאן נגיע לבוקה- הבוקה מוגדר כמה שנמצא מחוץ לשדה, כלומר כל הרקע המטושטש (בתקווה שזה אכן הרקע, ולא האובייקט שלך. אופס.) בוקה חלק אומר שדה רדוד, ואחידות המריחה של הרקע. עוד השפעות על אחידות הבוקה נובעות ממוקד ארוך (כי האובייקטים ברקע גדלים, וההנחה היא שהמרקם של כל אובייקט לכשעצמו הוא אחיד יחסית), ממרחק המיקוד (מאקרו נותן שדה רדוד מאד, ולכן הרקע בד"כ גם רחוק מחוץ לעומק השדה), ומהיחס שבין מרחק המיקוד לבין הרקע.

 העדשה שלי, למשל, במקום למרוח אובייקטים שמחוץ לשדה, נותנת להם שני קווי מתאר חזקים, וביניהם שטח מטושטש. זה אומר שגם בצמצם פתוח מאד ובאורך מוקד 70 מ"מ אני מקבל רקע מאד בולט וחזק. זה מצויין לצילום סביבה, אבל ממש מציק במאקרו או פורטרטים, כי בבניית הפריים זה מחייב אותי לקחת בחשבון את כל מה שנמצא ברקע, ולא רק את האובייקט.

דוגמאות לבוקה חלק ויפה אתה יכול למצוא בתמונות המאקרו (המעולות) של BLUESNAKE, TALN, AMIHAI, TALARGOV ,ו-OVI.



 תגובה לתומר  
‏יום רביעי ‏16 ‏יולי ‏2008   20:09
תודה ! למדתי עוד משהו...

 תגובה לבן   
‏יום רביעי ‏16 ‏יולי ‏2008   23:13
יש לה מנוע פוקוס?

 תגובה לקובי  
‏יום חמישי ‏17 ‏יולי ‏2008   03:07

אני כמעט בטוח שכן..

בכל מקרה- ל-1.4 אני כבר בטוח שיש מנוע, אבל היא גם עולה פי 4.



 תגובה לתומר  
‏יום חמישי ‏17 ‏יולי ‏2008   18:27
היא עולה פי 3 ...