יאללה בלאגן!
סוף כל סוף יש לי עדשה רצינית:
Sigma 24-70 f\2.8 EX
והמחיר? 700 ש"ח! פחות ממה שעלתה לי ה-17-70...
הבעסה היא שהעדשה לא נקנתה בארץ, ואין לי אפשרות לקבל שירות מש.פ.ע., אם אצטרך. מצד שני- גם אם היו נדרשים תיקונים ב-500 ש"ח זה עדיין היה משתלם..
טוב, עכשיו רק צריך תיק גדול יותר:-)
שיהיה בהצלחה
ושהמפלצת תציג לנו הרבה יצירות משובחות!
אפשר לישר מעט קו אופק.
הקומפוזיציה ממש לא. חייב שיפור.
נו, טוב, גם אני אאחל.... מז"ט.
יאללה, צא לצלם!! מה אתה קורא לי עכשיו תגובות בפורום ?
מה עוד אני יכול לעשת חוץ מלקרוא תגובות בפורום, אחרי שיצאתי לצלם וחזרתי עם איזה 200 תמונות...?
לצערי, לא רק העדשה התאמצה היום- אלא גם המצלמה; ובתור אחת שלא סובלת ISO 1600, אני לא בטוח כמה מהתמונות (המעולות!) שהעדשה הזאת עזרה לה לייצר הערב באמת יוכלו לעלות לאתר..
בינתיים- קח את אביב גפן:
ובכל מקרה- תודה על הביקורת!
החכמתי מאד משניכם...
בערך כמו היתרון של למבורגיני על האמר.
היא עובדת בתחום צר בהרבה; אבל בתחום הצר הזה היא נותנת הרבה יותר.
יש לה צמצם גדול F\2.8 שנשאר פתוח גם ב-70 מ"מ (אם אני לא טועה, הצמצם של ה 18-135 מתחיל מ-F\3.5 ב-18 מ"מ וצולל ככל שמתקדמים עם אורכי המוקד). בעיקר בקצה הטלה, צמצם פתוח כל כך מאפשר מיקוד קל וצילום בחשיפה קצרה יותר- מה שמפחית את השפעות הרעד באופן משמעותי.
עוד יתרונות שלה הם מנוע המיקוד הזריז (אין לי מושג איך ה18-135 ממקדת, אבל ה24-70 מהירה בהרבה מה17-70 שלי, למשל), הבניה המאסיבית (אם טנק עולה עליה, הוא צריך לתקן את השקע שנוצר לו בגחון), והאיכות האופטית (מעט מאד עיוותי זווית, צבעים טובים, קונטרסט טוב).
קח בחשבון שאם אתה באמת רוצה להנות מעדשה פצצה, כדאי להשקיע בניקון- עם מייצב ומנוע אולטראסאונד. לי פשוט יצא מחיר משתלם במיוחד, אז לקחתי את הסיגמא.
עוד משהו- ה-24 מ"מ זה לא מעט בכלל. תצטרך להתרחק הרבה יותר ממה שאתה רגיל. אלא אם אתה מתכנן מעבר לD3 או לD700, אני מציע לך לבדוק טוב-טוב אם אתה מעדיף 24-70 או 18-50/18-55. מצד שני, מקבילת "קרופ" ל70-200 המשלימה אני לא מכיר חוץ מה50-150 של סיגמא, וממנה עוד לא יצא לי להתרשם.
יאללה, גם אני השקעתי....
Nikon 80-200 f2.8.....
אחחח!!! אאוץ'!!! איי!!!
די גיל, אתה זורה לי מלח על הפצעים :-(
הבוקר התקשרתי לגבי ה-70-200 F\2.8...
אחרי חודש שהמודעה מפורסמת- הגיע ברנש כמה שעות לפניי, וקנה אותה ב...
1800 שקל!!!!!
ואני שואל:
לא לגיטימי להטביע את יגוני בקנון 85 מ"מ F\1.8 אולטראסונית וגוף נוסף 20D שיהיה בינתיים...?
(כן גיל.. אני איתך.. גם אני התחדשתי. עכשיו רק צריך למצוא דיל טוב ולשדרג את ה-20D ל-30D או 40D לפני שהערך שלה יירד על סעיף "20D זה כל כך אביב-קיץ 2003!!!")
אני לא חושב עד כדי כך רחוק..
אבל היום אני בהחלט יכול "לדלג" ל-30D בלי להשקיע יותר מדי כסף (אני לא אגלה לכם כמה עלה לי הגוף הזה..), ולא לחשוש מצניחת הערך. בהמשך אני אתקדם ל-40D (גם, משומשת) בתקווה שעד השנה הבאה כבר יהיה לי כסף ל-50D חדשה (אגב, אתה חושב שיש מצב לקבל איתה עדשת "קיט" 70-200 F/2.8 מיוצבת, אולי...?).
קניתי אותה לפני שבועיים ב B&H, יחד עם סט 4 פילטרים של HOYA קוטר 77ממ שמתאימים לה, וגם HOOD (מגן שמש), הכל יחד, כולל מיסים של ניו-יורק, וכולל משלוח בתוך ניו-יורק 1159$.
את העדשה אני אקבל בסוף השבוע (קרובת משפחה מביאה לי אותה מניו-יורק)
המחיר של ה VR מוגזם. בהפרש.. עדיף כבר לקנות D90 החדשה ! ולוותר על VR.
מה שגם צריך לזכור שה 70-200 המיוצבת אולי מככבת על חיישני קרופ (DX), אבל די מפשלת בכל הנוגע להאפלת פינות על חיישני פריים -מלא/FX (בשביל עדשה ברמת מחיר כזו), נראה לי שמלבד הטווח המקוצר והפיקוס היותר איטי, והיעדר המייצב - ה 80-200 היא בחירה יותר נבונה (היא גם בנויה מדהים, כמו כל NIKKOR קלאסית).
ישנן שמועות שניקון תשחרר בקרוב גירסה משופרת של ה 70-200 המיוצבת, כך שתתפקד כראוי גם על חיישני פריים מלא. התענוג כמובן על חשבונינו. ;-)
רגע אבל לדי300 היא אמורה להיות טובה כי היא לא בפורמט FX היא עדיין בDX או שאני טועה ולא אמור להיות איתה בעיה ?