שלום,
אני אחראי על מחנה קיץ של ילדים ובכל השנים יצאו לנו תמונות גרועות וממש כואב הלב.
השנה האחרונה קנינו מצלמה דמוי slr של פנסוניק ושוב יצאו תמונות זוועה.
אני תמיד טענתי שעדיפה מצלמת slr הפשוטה ביותר מדמוי slr מתקדמת,
א. האם אני צודק?
ב. אם כן בבקשה הצעות למשהו שיתאים לי כולל הכל מחירים (הכי זול שאפשר) - עדשה שאני צריך וכל שאר הדברים, שוב, לא מדובר על צילום מקצועי ממש אלא פשוט שייצאו תמונות ברורות (רק לזכור, מדובר מבחנה קיץ ילדים רצים אירועים בלילה וכל זה).
א. אתה טועה.
כדי לקבל תמונות טובות וברורות כלשונך, לא מספיקה מצלמה טובה ואפילו אם תהיה ברשותך אחת ששווה 20 אלף דולר...
יש עוד משהו קטן שצריך כדי לקבל תמונות ברורות וטובות. קוראים לזה צלם. לא בהכרח צלם מקצועי אבל מישהו שיודע להפעיל את המכשיר הזה שנקרא מצלמה. ואגב ככל שתתקדם ל-DSLR כך יהיה צורך בצלם יותר מקצועי מפני שמצלמת DSLR היא לא יותר פשוטה לתפעול אלא בדיוק להיפך.
לכן סביר להניח שהתמונות בפנסוניק לא יצאו טובות לא בגלל המצלמה אלא בגלל הצלם. המלצה שלי - במקום להשקיע במצלמה - תשקיעו בקורס צילום.
אני אמנם לא מבין בזה אבל לא עד כדי כך
בעצמי צילמתי במצלמת slr ללא ידע כלשהוא ויצאו תמונות לא רעות.
אני חושב שהצלם לא היה רע כל כך ובכל זאת
א. תמונות בלילה יצאו מזעזעות.
ב. נראה לי שאין סיבה שתמונה באור יום חזק יוצאת לא ברורה, אלא אם כן פשוט הילד רץ במהירות והמצלמה לא כל כך...
מה שייפתר כנראה ברכישת slr.
גם אני צילמתי בעבר במצלמה קומפקטית של קנון ויצאו תמונות לא רעות בכלל....
DSLR היא לא מכונת קסמים והיא בטח לא מצלמת "כוון ולחץ" או בלועזית "Point & Shoot".
בכל סוגי המצלמות אם לא יודעים לצלם במוד ידני בצורה טובה - כלומר שליטה מלאה במהירות תריס, צמצם, ISO, פלאש בהתאם לתנאי השטח - לא יצאו תמונות טובות גם אם מדובר ב- DSLR (למעט כמה תמונות שיצאו טובות בגלל המושג שנקרא "פוקס")....
בנוסף, ברכישת מצלמת DSLR תצטרך להשקיע לא פחות בעדשה טובה שתתאים לצילומים בתאורה חלשה מה שאומר שזו עדשה שתעלה יותר מהמצלמה (במידה ואנחנו מדברים על מצלמה ברמת כניסה). ואם אתה מחפש צילומי לילה מוצלחים וטובים ללא חשיפות ארוכות תצטרך גם פלאש טוב.... בקיצור ההשקעה יכולה להיות לא קטנה ועדיין תדרוש ממך ידע טכני וניסיון הרבה יותר מקיף ממה שתידרוש ממך מצלמה דמויית DSLR או מצלמה קומפקטית טובה. וזה בלי להזכיר את המשקל הכבד של DSLR + עדשה/ות ואת הצורך לשמור עליה טוב בתנאי שטח (אבק, חום וכד') - כמובן שיהיה קל יותר לסחוב מצלמה קטנה ללא עדשות מתפרקות.
ב. תמונה באור יום חזק שלא יוצאת ברורה מעידה על שתי אפשרויות:
1. צלם לא טוב (ולא מנוסה).
2. מצלמה תקולה (מקולקלת).
שתי האפשרויות הנ"ל יכולות לעבוד מצויין גם ב-DSLR יקרה...
כמו כל דבר בחיים שרוצים לעשות טוב - צריך ללמוד איך עושים. אם תקנה מחר תנור תעשייתי ב-5000 דולר ומיקסר מיקצועי ב-2000 דולר למטבח שלך זה לא יהפוך את האוכל שלך לטעים יותר אם לא תדע לבשל..... ולהיפך....
נו באמת, לא הגזמתם?
אם הקומפקטיות טובות כל כך, באמת לא צריך להתקדם למקצועית אלא במקרים חריגים?
אתה לא מתקדם למצלמה מיקצועית כדי לפתור בעיות של צלם לא טוב!! צלם שלא יודע לצלם תמונות באיכות טובה באור יום עם מצלמה קומפקטית, לא ידע לתפעל גם מצלמה חצי מיקצועית וסביר להניח שגם איתה הוא יוציא תמונות גרועות. אתה רוצה להתעקש בכוח ש-DSLR תפתור לכם את הבעיה? אז בשביל מה בכלל לטרוח לספר לנו את כל הסיפורים ולשאול אותנו שאלות? אתה בסה"כ צריך לבקש המלצה על DSLR + עדשה שתכסה לך טווחים ותתאים לצילומים בתנאי לילה (צמצם 2.8 קבוע ורצוי עם מייצב) - תכין בצד איזה 6,000 ש"ח כהתחלה וקדימה הפועל.....