מאד מאד חסר לי הטווח הרחב. מאד.
אני עובד כרגע במשרה חלקית מאד כצלם בעיתון אגודת הסטודנטטים בטכניון; אבל יש תהליך כלשהו באגודה שעשוי להסתיים בהפיכתי לצלם רשמי של כל האגודה. בנוסף, יצרתי קשר גם עם הצלם הקבוע של קשרי חוץ בטכניון- מה שאומר שאני אמצא את עצמי מצלם לא מעט תמורת שכר, סוף סוף.
כמובן שכצלם בתשלום, אני גם צריך להיות מצויד בהתאם; ולמרות נטייתי החזקה לעדשות טלה וסופר טלה (גררר.... סיגמא 200-500/2.8|מרייר|), אני חושב שהקניה הבאה שלי תהיה דווקא רחבה. מאד רחבה.
צילום הופעות מול קהל; צילום טקסים, צילום מבנים- כולם דורשים זווית מאד רחבה. הבעיה עם מצלמות קרופ היא, כמובן, "סירוס" הזוויות הרחבות, מה שמחייב את קיומן של העדשות הרחבות במיוחד המיועדות לחיישני קרופ, שלצערנו לא מצטיינות באיכות של הרחבות המיועדות ל-35 מ"מ (עקב מגבלות אופטיות, אם אני לא טועה), וגם אין מהן ממש מבחר.
שתי המועמדות היחידות שאני מכיר הן קנון 10-22 וסיגמה 10-20. מחיריהן כמעט זהים (כחדשות- קצת מעל 3,000), הפיצ'רים כמעט זהים, מלבד הצמצם הפתוח משמעותית בקנון (3.5-4.5 לעומת 4-5.6 בסיגמה), ומספר האלמנטים (14 בסיגמה, 13 בקנון), והאיכות? עד היום הייתי בטוח שהקנון תפיק תוצאות נאות יותר מהסיגמה, אבל היום גיליתי שזה לא בהכרח נכון; והנה השאלה: באיזו מהן לבחור?
האם שווה להשקיע עוד 100 ש"ח ולוותר על הביטחון שמעניקה לי אחריות כמו של שפע רק כדי שיהיה כתוב לי Canon על העדשה; או שיש ערך מוסף לכיתוב הזה בעדשה הנ"ל?
ואולי שווה לי ללכת על בטוח, להתבעס מעט על זה שפיספסתי את הרכבת והיום הסיגמה עולה ב-1,000 ש"ח יותר מאשר לפני חצי שנה- אבל לחסוך 100 ש"ח והמון כאבי ראש, בלי להתפשר על איכות?
איך ייראה השילוב של עדשת הקיט המ******נת של קנון (שזרוקה אצלי בארון מאז יום הקניה) עם היצור הנ"ל?