תגובה לאלכס  
‏יום שישי ‏20 ‏מרץ ‏2009   00:33
שלום חברים.
אני חדש בליגה של הרפלקס וברשותי NIKON D60 חדשה עם עדשת קיט 18-55.אני מאוד רוצה לקנות עדשת טלפוטו טובה ונראה לי ש-70-300 זה טווח טוב.
הבעיה זה התקציב המוגבל יחסית כרגע.
אז אם למישהו יש הצעות בנושא אשמח לקרוא ולהקשיב למנוסים ממני.

תודה מראש.

 תגובה לגיל  
‏יום שישי ‏20 ‏מרץ ‏2009   10:46
היי.
יש לך שתי אופציות (יש יותר, אבל ניקח את הרלוונטיות) לעדשת 70-300.
אחת של סיגמא, עלותה פחות מ 1000 שח.
שניה של ניקון, יש עם VR ויש בלי.

העדשה הטובה ביותר היא עם VR של ניקון, איכות אופטיקה מעולה ומנגנון ה VR עובד נפלא.

מה התקציב שיש לך ?

 תגובה לקובי  
‏יום שישי ‏20 ‏מרץ ‏2009   15:18
תיקון טעות חשוב!

לסיגמא יש 2 גירסאות (ושמעתי גם על שלישית, יקרה יותר): 70-300, ו70-300APO. הAPO מציין אלמנטים אפוכרומטיים, או במילים אחרות: עדשה מעולה אופטית, לעומת הדגם ללא APO שמייצר איכסה של תמונות.

הדגם ללא APO עולה משהו כמו 800 ש"ח, השני עולה ב-50% יותר. שמעתי משהו גם על גירסת OS (מיוצבת), אבל לא ראיתי אותה. בכל מקרה, אם סיגמא- רק את גרסת הAPO.קצת יותר מ-1,000, ולא קצת פחות מ-1,000.


 תגובה לאלכס  
‏יום שישי ‏20 ‏מרץ ‏2009   18:14
תודה חברים.
אני חשבתי על הדגם 70-300 APO DG כהתחלה בעיקר בגלל שהעדשה כוללת מנוע פוקוס ומתאימה ל-D60 שלי.חוץ מזה המיוצבת של NIKON עולה כ-2800 שח והSIGMA בערך חצי מזה.
הגרסה המיוצבת של SIGMA היא HSM ואותה לא מצאתי בחנויות כאן וממילא היא בטח יקרה לא פחות מהניקון.

 תגובה לקובי  
‏שבת ‏21 ‏מרץ ‏2009   02:17

SIGMA 70-300 f/4.5-5.6 APO DG היא עדשה מצוינת, בעיקר למתחילים; עם זאת חשוב לזכור שהיא איננה מיוצבת, ויחד עם צמצם קטן ומנוע מיקוד איטי מאד, צריך להשקיע כדי לקבל תמונות חדות ומדויקות.

בנוסף, יש מספר בעיות לדגם, וחשוב לוודא שהעותק שאתה קונה הוא עותק תקין וחד. ההמלצה היא לנסוע בעצמך לש.פ.ע ולבדוק את העדשה על המצלמה. יש במעבדה שלהם סרגלי מדידה פשוטים ומדויקים שיאפשרו לך לקבוע האם העדשה ממקדת בדיוק טוב או שלא; והאם התקשורת שלה עם המצלמה טובה. העותק שלי תקין ומכויל היטב, ואני מצליח להפיק איתו תמונות חדות גם בקצה הטלה ובצמצם פתוח.


לגבי הגירסה המיוצבת של סיגמה- אל תהיה בטוח שהיא יקרה כמו הניקון. יש סיכוי שהיא תעלה הרבה פחות. שווה להתקשר ליבואן ולבדוק.



 תגובה לאלכס  
‏שבת ‏21 ‏מרץ ‏2009   23:38
קובי,תודה על המידע.
אולי באמת כדאי לנסוע ליבואן ולהתרשם מהביצועים של העדשה,לפני הקניה.

אני גם רוצה לבדוק את ה-55-200 VR של ניקון.
מה אתה אומר עליה ?

 תגובה לגיל  
‏יום ראשון ‏22 ‏מרץ ‏2009   12:46
ה 55-200 זה לא לפה ולא לפה.
היא יותר לאלה שיש להם עדשת הקיט 18-55 ורוצים השלמה ל 200.
אני לא ממליץ.

 תגובה לאלכס  
‏יום ראשון ‏22 ‏מרץ ‏2009   21:24
אז מה ההמלצה שלך גיל ?
למתחיל כמוני כדאי להתחיל עם הסיגמה או לחפש את ה-VR ביד שניה ?
עוד משהו שרציתי לדעת זה האם לא ארגיש בפער שבין 55 ל-70 ? והאם ה70-300 מספיק גמישה ?

מצטער על הבלבול מוח.

אלכס.

 תגובה לגיל  
‏יום ראשון ‏22 ‏מרץ ‏2009   21:29
אני בספק אם תמצא עדשת VR יד שניה.
אלו עדשות חדשות יחסית ולא נפוצות בשוק המשומשות עדיין.

נסה למצוא 18-135 או 18-200 כעדשת יד שניה.
יש גם לסיגמא 18-200 לא רעה.  המחיר לא גבוה ויפתור לך החלפת עדשות וכ"ד.
ותשתמש בה כעדשת העבודה שלך ולא תצטרך להסיר אותה ולהחליף באחרות.


 תגובה לאלכס  
‏יום ראשון ‏22 ‏מרץ ‏2009   22:05
השאלה האם עדשת 200 תספק את הסחורה בצילום ציפורים למשל ?
נראה לי שכאן לא יהיה מנוס מלקנות את ה-300.

 תגובה לגיל  
‏יום שני ‏23 ‏מרץ ‏2009   10:29
קשה לי להגיד לך.
העדשות ה"זולות" של 70-300 כגון זו של סיגמא וחברותיה לא יתנו תוצאות טובות לציפורים בטווחים מעל 200.
התמונות סובלות מכהות והבדלי קונטרסט גבוהים בין אור לצל, ציפור שהשמש לא תהיה ממש במקום הנכון תצא לא איכותית וברורה.
צלמי ציפורים משתמשים בעדשות מאד יקרות וגדולות, עם אופטיקה מעולה.

זה לא שאי אפשר לצלם ציפורים עם 70-300, השאלה לאיזו איכות תמונה אתה שואף להגיע.
בטווח ה 300 יש בעיה של יציבות ורעד.
לכן מומלץ VR.
אם לא, לפחות תשתמש בחצובת רגל.

 תגובה לקובי  
‏יום שני ‏23 ‏מרץ ‏2009   19:52
בהתחשב בשואל השאלה, אני חושב שאתה מגזים מעט, גיל. אמנם הסיגמה 70-300APO היא עדשה פשוטה ולא סובלת מעודף פיצ'רים מועילים (יכולת קלוז-אפ ממטר ואלמנט APO מסכמים את הרשימה); אבל אני, עם קצת יותר ניסיון ממנו, לא הבחנתי בבעיות הקונטרסט בעדשה (וממילא אני מגדיר במצלמה עבודה עם קונטרסט נמוך לטובת יכולת שיחזור טובה של גוונים), ואני חוזר וחופר שגם ב-300/5.6, אחרי כיול, העדשה מפיקה לי פנינים כמו "חטף-ברח"; שלא לדבר על מה שקורה בצמצם f/8.0- כמו ב"תפוס אותי אם תוכל"

 תגובה לגיל  
‏יום שני ‏23 ‏מרץ ‏2009   20:27

בעבר היתה לי העדשה הזו (הדגם APO החדש יותר) ומכרתי אותה בסופו של דבר.
כאשר היו הבדלים של אור/צל זה השפיע על התוצאה הסופית יותר קשה מאשר עדשות אחרות.
בהרבה מקרים, צילום ציפורים למשל, בטווחים של מעל 250 ועד 300 (בערך) היתה בעיה של איכות תמונה וקונטרסט יחסית חזק.
נכון להיום אני מסתפק בעדשה 80-200 שהתוצאה הסופית היא שמיים וארץ לעומת ה 70-300 של סיגמא.
אני כמובן לא מצפה מחובב מתחיל שזה רק נכנס לתחום לרכוש 80-200, אבל יש לי למה להשוות.

סה"כ אנחנו מנסים למצוא לבחור אפשרויות לעדשות שיכסו לו טווח עבודה יפה ולא להוציא יותר מדי כסף.
כפי שכתבתי מקודם, לא פסלתי לגמרי את ה 70-300, והיא טובה בשביל התחלה אבל לקחת בחשבון שזה לא שיא האיכות.

מה שכן, אני חייב לציין דבר נוסף.
ב NIKON D90 החדשה, עם הפעלת D-LIGHT התוצאה טובה יותר עם עדשת 70-300 מאשר מצלמת D80 או דומות.



 תגובה לאלכס  
‏יום שני ‏23 ‏מרץ ‏2009   20:59
גיל,ידוע לי שהאיכות באה ביחס ישר למחיר העדשה ולכן הסיגמה לא "הכי" איכותית אבל לכל אחד יש את המגבלות שלו.אני לא צלם מקצועי שמתפרנס מצילום ,לכן כרגע אני מוכן להתפשר על איכות וחוץ מזה מביקורות ותמונות שראיתי ברשת הסיגמה נותנת ביצועים לא רעים בכלל יחסית למחירה הנמוך.
עם תמונות כמו שקובי צילם עם העדשה הזו אני מוכן לחיות בשקט ובשלווה.
בכל אופן חברים תודה על התגובות.
דרך אגב היום גיליתי שיש לסיגמה גם עדשת 28-300DG שמותאמת לדיגיטליות.
מה אתם אומרים על הגמישות הזו ?

 תגובה לגיל  
‏יום שני ‏23 ‏מרץ ‏2009   21:30

לגבי ה 70-300 -- כמו שציינתי - היא תמורה מעולה למחיר.  כמובן ע"ח איכות, אבל טובה למתחיל ולמי שלא רוצה להוציא אלפים על עדשה אחרת.

לגבי 28-300 ובכלל, עדשות שהטווח בין ה TELE ל- WIDE גדול ורחוק.
בעדשות כאלה יש עיוותים, ובעיות שונות בעיקר בקצוות, כלומר, משהו כמו מזום 260 וצפונה יהיו בעיות של איכות.
ככל שהעדשה משחקת פחות ופחות בטווחים, כך האיכות הסופית מדוייקת יותר.

קיצר, אם אתה הולך על 28-300 או דומה, לקחת בחשבון בעיות עיוות ואחרות, אך מצד שני, זו עדשה שלא תוריד מהמצלמה שלך כיוון שהיא תכסה לך כמעט את כל הטווחים השימושיים.



 תגובה לאלכס  
‏יום שני ‏23 ‏מרץ ‏2009   22:14
תודה גיל וקובי.
אנסה לחפש עוד מידע וביקורות ברשת כדי להגיע להחלטה.