SIGMA 70-300 f/4.5-5.6 APO DG היא עדשה מצוינת, בעיקר למתחילים; עם זאת חשוב לזכור שהיא איננה מיוצבת, ויחד עם צמצם קטן ומנוע מיקוד איטי מאד, צריך להשקיע כדי לקבל תמונות חדות ומדויקות.
בנוסף, יש מספר בעיות לדגם, וחשוב לוודא שהעותק שאתה קונה הוא עותק תקין וחד. ההמלצה היא לנסוע בעצמך לש.פ.ע ולבדוק את העדשה על המצלמה. יש במעבדה שלהם סרגלי מדידה פשוטים ומדויקים שיאפשרו לך לקבוע האם העדשה ממקדת בדיוק טוב או שלא; והאם התקשורת שלה עם המצלמה טובה. העותק שלי תקין ומכויל היטב, ואני מצליח להפיק איתו תמונות חדות גם בקצה הטלה ובצמצם פתוח.
לגבי הגירסה המיוצבת של סיגמה- אל תהיה בטוח שהיא יקרה כמו הניקון. יש סיכוי שהיא תעלה הרבה פחות. שווה להתקשר ליבואן ולבדוק.
בעבר היתה לי העדשה הזו (הדגם APO החדש יותר) ומכרתי אותה בסופו של דבר.
כאשר היו הבדלים של אור/צל זה השפיע על התוצאה הסופית יותר קשה מאשר עדשות אחרות.
בהרבה מקרים, צילום ציפורים למשל, בטווחים של מעל 250 ועד 300 (בערך) היתה בעיה של איכות תמונה וקונטרסט יחסית חזק.
נכון להיום אני מסתפק בעדשה 80-200 שהתוצאה הסופית היא שמיים וארץ לעומת ה 70-300 של סיגמא.
אני כמובן לא מצפה מחובב מתחיל שזה רק נכנס לתחום לרכוש 80-200, אבל יש לי למה להשוות.
סה"כ אנחנו מנסים למצוא לבחור אפשרויות לעדשות שיכסו לו טווח עבודה יפה ולא להוציא יותר מדי כסף.
כפי שכתבתי מקודם, לא פסלתי לגמרי את ה 70-300, והיא טובה בשביל התחלה אבל לקחת בחשבון שזה לא שיא האיכות.
מה שכן, אני חייב לציין דבר נוסף.
ב NIKON D90 החדשה, עם הפעלת D-LIGHT התוצאה טובה יותר עם עדשת 70-300 מאשר מצלמת D80 או דומות.
לגבי ה 70-300 -- כמו שציינתי - היא תמורה מעולה למחיר. כמובן ע"ח איכות, אבל טובה למתחיל ולמי שלא רוצה להוציא אלפים על עדשה אחרת.
לגבי 28-300 ובכלל, עדשות שהטווח בין ה TELE ל- WIDE גדול ורחוק.
בעדשות כאלה יש עיוותים, ובעיות שונות בעיקר בקצוות, כלומר, משהו כמו מזום 260 וצפונה יהיו בעיות של איכות.
ככל שהעדשה משחקת פחות ופחות בטווחים, כך האיכות הסופית מדוייקת יותר.
קיצר, אם אתה הולך על 28-300 או דומה, לקחת בחשבון בעיות עיוות ואחרות, אך מצד שני, זו עדשה שלא תוריד מהמצלמה שלך כיוון שהיא תכסה לך כמעט את כל הטווחים השימושיים.