ברוך הבא רן.
בעקרון עדשות סטילס ניתן (לרוב) להרכיב על גוף דיגיטלי, אבל צריכים לקחת בחשבון שהנתונים האופטיים שלהם משתנים.
הנתונים משתנים בהתאם לגודל הסנסור של המצלמה, ועבור גוף של קאנון מדובר במכפיל 1.6 , זה אומר שאתה אמור להכפיל את הפרמטרים האופטיים במספר הזה.
עדשה של 28-70 (שהייתה נפוצה בעבר) תהפוך ל45-112 . זה אומר שלא תוכל לצלם איתה נוף כמו בעבר.
עבור עדשות זום ומאקרו זה בד"כ יתרון כי מרווחים זום בחינם...
לגבי בחירת הגוף אני לא יכול לעזור לך כי אני ניקוניסט ופחות בקיא בגופים של קאנון.
תיקח בחשבון של התקציב שתיאלץ כנראה לרכוש עדשת קיט או עדשה רחבה כי הישנה לא ממש תספיק לך.
אורן
תודה רבה
תמיד טוב לדעת דברים חדשים...
ממש לא!
צילמתי נייר לבן והגדלתי את התמונה ל-200% במחשב (או יותר) עד שראיתי פיקסלים והתחלתי לסרוק מקצה לקצה את התמונה וראיתי מספר פיקסלים שרופים, הפיקסל נראה בברור כנקודה שחורה ושרופה וכל המסביב הוא לבן, כך שאין קשר בין הצבעים.
כשנכנסים לעומק התמונה עד רמת הפיקסלים שמים לב לדברים האלה ורואים בברור שזה לא איזשהו לכלוך על החיישן אלה פיקסל שרוף לכל דבר.
אז שוחחתי כמה דקות עם הבחור והוא אמר לי שהוא אוהב לצלם רק חשיפות ארוכות.
מאחר ואני עובד בייצור של הדברים האלו (חיישנים וכו') עשיתי 1+1 והבנתי מה עבר על המצלמה, או יותר נכון על החיישן.
שלא תבין לא נכון, החיישנים מיועדים לדברים האלה אבל כשהולכים לערב צילומי לילה, מומלץ מאוד לא לייצר חשיפות ארוכות מדיי ולהמתין קצת בין תמונה לתמונה על מנת שהחיישן יתקרר.
שוב תודה רבה .אני בחיפושים אחר מצלמה אם אתם שומעים יודעים על משהו אשמח לשמוע .תודה