תגובה לשי  
‏יום שישי ‏18 ‏דצמבר ‏2009   02:10
אוקי, אז הבנתי שה55-200 לא משהו, עדיף 18-200.
את זה הבנתי, אבל אין לי כסף ל18-200 של ניקון.
מה עדיף SIGMA או TAMRON ? ואיזה דגם בדיוק?

 תגובה לשי  
‏יום שישי ‏18 ‏דצמבר ‏2009   02:10
תודה מראש.

 תגובה לעידן  
‏יום שישי ‏18 ‏דצמבר ‏2009   17:00
אני לא מציע לך להסתמך על סיגמא ותמרון.
כתבת בשירשום הקודם שיש לך את ה 18-55 VR, זאת אומרת שיש לך עדשה בתחום הרחב.
כעדשת זום, משלימה לה, הייתי ממליץ על 70-300 f/4.5 VR - היא ברמת אופטיקה טובה, מכסה את רוב הטווח והיא מיוצבת.
היא פחות יקרה מהעדשה 18-200 VR.
קישור - לחץ כאן .


 תגובה לשי  
‏יום שישי ‏18 ‏דצמבר ‏2009   18:27
תודה.
מה עם הגירסה בלי הVR ?

 תגובה לעידן  
‏יום שישי ‏18 ‏דצמבר ‏2009   18:40
בדיוק אמרת את הסיבה העיקרית למה הגרסה הזאת עולה ב-2000 ש"ח פחות. בתווחים האלה התזוזות של היד כבר מתחילות להשפיע, ולכן צריכים את המייצב. הגרסה הלא מיוצבת טובה רק לשימוש בחצובה (אני לא הייתי רוצה להיות תלוי בזה).

 תגובה לשי  
‏שבת ‏19 ‏דצמבר ‏2009   19:32
כמה המייצב מייצב ?

 תגובה לעידן  
‏שבת ‏19 ‏דצמבר ‏2009   20:11
טבעית, כאשר אתה מחזיק במצלמה, יש ליד שלך רעידות קלות. המייצב, בעזרת חיישני תנועה, מייצב ומבטל את השפעת הרעידות בתמונה. באורכי מוקד גדולים אופציה זו הכרחית.

 תגובה לאיתי  
‏שבת ‏19 ‏דצמבר ‏2009   21:13
בתיאוריה המייצב אמור לייצב 3 סטופים.
מה זה אומר?
סטופ, לא ממש יודע לתת לזה מילה בעברית, אבל הרעיון הכללי הוא שאם אתה מצלם ב F4 לעומת F5.6 זה סטופ 1, וזה אומר שמגיע לחיישן פי 2 אור (יותר או פחות, תלוי אם סגרת או פתחת את הצמצם).
מצייב שמייצב 3 סטופים הכוונה היא שאם במהירות של 1/80 היד שלך מספיק יציבה לצלם תמונה חדה ללא מייצב אז באותה מידת יציבות תוכל לצלם ב1/10 (3 סטופים זה 2 בשלישית = פי 8 אור פחות ומהירות סגר נמוכה פי 8).

בתמונות רבות (לפחות אצלי) אם אני רוצה תמונה חדה ב250 מ"מ למשל, הרעידות ביד זה לא מה שמפריע אלא העובדה שמהירות הסגר נמוכה והטישטוש מגיע מהאובייקט שזז, כך שפעולת המייצב לא ממש עוזרת.

לי אין מייצב בעדשה אז אני לא יכול להעיד באופן אישי אבל יש פה מספיק אנשים שיש להם וישמחו לשתף בצילום עם מייצב והאם הוא תורם באופן משמעותי.

 תגובה לשי  
‏שבת ‏19 ‏דצמבר ‏2009   23:52
תודה.
אני יודע מה זה סטופים וכמה VR אמור לייצב.
השאלה שלי היא כמה הVR בעדשה הזו מייצב באמת?
והאם VR עוזר כאשר האובייקט זז (למשל חיה או ילד)?


 תגובה לאיתי  
‏יום ראשון ‏20 ‏דצמבר ‏2009   01:36
בקצרה, לא.
פעולת המייצב היא די פשוטה (בתיאוריה כמובן, החלק המעשי קצת יותר מורכב).
היד שלך רועדת כשאתה מחזיק את המצלמה ופעולת המייצב היא הזזת החיישן נגד כיוון התנועה של היד שלך.
תנועה זו מבטלת את הרעידה.
נניח שהיד שלך ירדה מעט למטה אז החיישן עולה מעט למעלה וכך כביכול נשאר באותו מקום והפעולה הזו מונעת טישטוש בעת הצילום.
כשהאובייקט שלך זז אין למייצב כל השפעה עליו ולכן אין לו שום משמעות.

כשאתה מצלם ילד רץ אתה תצלם במהירות תריס גבוהה יחסית כדי שהילד יצא חד.
במהירויות כאלה המייצב לא יעיל כלל.

מייצב נועד לצילום בתנאי תאורה קשים יותר שאינם מצריכים מהירות סגר גבוהה. למשל צילום בצילום הופעה אם הלהקה לא מתפרעת מייצב יכול לעזור,
או בצילום של אובייקט מרוחק בשעת דימדומים.

 תגובה לשי  
‏יום ראשון ‏20 ‏דצמבר ‏2009   16:47
אז כנראה אני אלך על ה70-300 בלי המייצב.
וזה לאחר שאקנה את ה50מ"מ 1.8F של ניקון.
תודה לכל מי שעזר.