טבעי לחלוטין במיוחד אם המצלמה מכוונת על מהירות תריס גבוהה, לא יודע אם יש את ההגדרות האלה בוידאו של DSLR אבל עד כמה שזכור לי אחד החסרונות בצילום ב-DSLR הוא מהירות התריס הגבוהה היוצרת וידאו "קופצני", צלמי וידאו/קולנוע שצילמו ב-DSLR מתלוננים על כך לא מעט.
חשוב לדעת שתאורת פלורסנט היא תאורה מהבהבת. ההיבהוב נעשה כל כך מהר שבעין שלנו ניראה כאור רציף. בעיני המצלמה ובמיוחד במהירויות תריס גבוהות ההיבהוב כן "ניראה". לכן, גם אם תצלם כמה תמונות בחדר עם תאורת פלורסנט במהירות תריס גבוהה, חלק מהתמונות יכולות לצאת לך חשוכות לגמרי (כי צולמו בדיוק בין ה"היבהובים") וחלק יצאו מוארות.
הפתרון הוא, לשנות את מהירות התריס אם זה אפשרי, או לצלם עם תאורה מתאימה (יש פלורסנטים מיוחדים לצילום שאינם מהבהבים, זו תאורה יקרה יחסית אך יש לה יתרונות רבים מעבר לאמור לעיל).
כדאי להתנסח בצורה ברורה.
א. כתבת שאתה רואה את הגלים על מסך המצלמה ושהם נשארים בסרט גם כשמעבירים את הסרט למחשב.
ב. אתה לא מצלם כלום דרך המסך. הצילום תמיד נעשה דרך העדשה, הצמצם והתריס. במסך אתה רואה את התוצאה.
ג. איזה תמונות יוצאות נפלא באור פלורסנט? אני מתאר לעצמי שתמונות שאתה מצלם עם מהירות תריס נמוכה (בה התריס פתוח ו"רואה" את הפלורסנט במצב דלוק לפחות בהיבהוב אחד שלו). אם תצלם במהירות תריס גבוהה 20 תמונות אתה תגלה שלא כולן מוארות באותה המידה.
ד. התריס בצילום וידאו דיגיטלי הוא לא אותו התריס שנפתח ונסגר בעת לחיצה כשאתה מצלם בסטילס אלא כמות הפריימים בשניה שהמצלמה מצלמת. העין שלנו רואה אם אני לא טועה בסביבות ה-24 פריימים לשניה, אם המצלמה שלך תצלם 60 פריימים בשניה אז במילים פשוטות המצלמה שלך מספיקה לראות יותר דברים ממה שהעין שלנו מסוגלת לראות וכן היא "תספיק" לראות את ההיבהובים של הפלורסנט, את אותם גלים אתה תראה גם כשתצלם טלוויזיה ישנה או מסך מחשב שאינו שטוח ומהירות הריענון שלו מספיק מהירה לעין האנושית אך לא תמיד מספיק מהירה למה שהמצלמה רואה.
אני מאמין שתוכל למצוא לא מעט סירטוני וידאו ביוטיוב בנושא זה,