קקצת לא ברור לי האם אתה רוצה לצלם שני אנשים במרחק שונה ושניהם יהיו במיקוד?
ראשית עליך לעבוד עם מיקוד ידני. כאשר אתה ממקד את הראשון רואה את המרחק אליו בעדשה. ממקד על השני רואה את המרחק ואז קובע באמצע לערך שם את המרחק מול הסמן של העדשה.
אבל כל זאת כפוף לצמצם ככול שהצמצם פתוח יותר עומק השדה שלך קטן. נניח שעומק השדה בצמצם 1.8 הוא 2 מטר הרי הרווח בניהם לא יוכל לעלות על שני מטר.
בזמנו בעדשות היתה מעין טבלה/דיאגרמה כל מרחק וצמצם איזה עומק שדה נותן וניתן היה לכוון את עומק השדה בהתאם ו"להרוויח" חדות על ידי המשחק.
מה שהצעתי לך לעיל זה על אותו רעיון מבלי להכנס לתאור מפורט של ההיסטוריה ותוך כדאי בתאמה לעדשות של היום
ראשית בגדול עם אתה מתמקד על האמצעי והשאר לידו אומנם תאורטית תוכל לאמר שהמרחק מהמצלמה לאמצעי והמרחק מהמצלמה לקיצוניים הוא קצת שונה בגלל האלכסון כאילו. אולם זה לא צריך להשפיע ראה צילומים קבוצתיים רבים אפילו של יותר מ 6 איש.
תבדוק אלו אפשרויות מיקוד יש לך במצלמה אני לא מכיר קנון אולם בניקון יש מצב לשחק עם הפוקוס.
שנית אעז ואומר יתכן שיש לך בעייה אחרת בעדשה במצלמה. תעשה נסיון שים את המצלמה על חצובה בטל את אפשרות מונע רעידות אם יש לעדשה וצלם עם חצובה וכבל חשיפה כך שבזמן הצילום לא יהיה כמעט גורם שירעיד את המצלמה
ותראה אז מה קורה . המבחן הרגיל שאני מציע זה צילום ניר עיתון כותרת +כותרות משנה.
אולם בגדול על פניו אם אתה מצלם שני אנשים זה ליד זה לא צריכה להיות לך כל בעייה
לפני שאתה הולך לחנות תבדוק את עצמך יתכן ואתה מפספס משהו בהוראות
למרות שגם אני לא פעם נתקעתי והגעת לחנות עם מוצר "לא תקין" שכל מה שצריך היה זה לשנות מתג או ראיה מזוית אחרת של תפעוך המכשיר