תגובה למיכל  
‏יום שלישי ‏06 ‏יולי ‏2010   22:51

הי  אשמח לדעת  איך בצילומי מאקרו להתגבר על עומק שדה רדוד כשהצמצם מעל 10 , מצרפת 2 דוגמאות בראשונה צמצם 5 ובשניה צמצם  18 בשניהם  250 ISO 

תודה מיכל



 תגובה למיכל  
‏יום שלישי ‏06 ‏יולי ‏2010   22:52
 תגובה להראל  
‏יום רביעי ‏07 ‏יולי ‏2010   08:52
מיכל.
כדי לקבל את כל העכביש חד ומנגד להרוויח את כל עומק השדה תוך קבלת רקע מטושטש יש לפעול בדרך שונה במעט ממה שאת רגילה או ממה שהוצע כאן.
ראשית זכרי כי מנקודת הפוקוס עומק השדה הוא במקרו מתחלק כמעט לשניים. מנקודת הפוקוס חצי לעברך והחצי השני ממך והלאה.
יוצא שאם את מפקסת על אותו המקום ומשנה את הצמצם את מקבלת יותר ויותר מהרקע.
פתרון קל לטובת הנושא הוא פשוט לקדם לעברך את נקודת הפוקוס (ראי שבשתי התמונות הרגלים לא ממש חדות) ואז תנצלי במלוא את עומק השדה והרקע ישאר מטושטש.
למעשה במצלמה יש כפתור לנעילת הצמצם כדי לקבל ולראות את עומק השדה האמתי. הוא כלי עזר מצויין לטובת הנושא.
צמצם זה לא הכל כי יש חשיבות גם למרחק שלך מנושא הצילום ואורך המוקד.
ממליץ לעשות ניסוי בדרך הבאה.
שימרי על מרחק קבוע מהעכביש ובצעי את נקודת הפוקוס לא על גופן אלה מעט לפני (מקום דמיוני בין קצה רגליו לגופו) עכשיו צלמי כל פעם בצמצם שונה וראי מתי את מקבל גם את כל העכביש חד ועדיין שומרת על רקע מטושטש.


 תגובה לכפיר  
‏יום רביעי ‏07 ‏יולי ‏2010   02:02

מיכל ידוע שבצילומי עכבישים יש בעיה של סגירת צמצם מכיוון שמקבלים את כל העכביש חד אבל גם הרקע מושך את העין

שימי לב בצמצם פתוח איזה הפרדה מצויינת מהרקע למרות שיש חלקים לא מפוקסים אבל קשה לקבל את כל העכביש חד וגם בוקה יפה

את העכביש האחרון שהעלתי הייתי חייב לפתוח צמצם אחרת הבוקה היה מקבל חלק נכבד מהתמונה ואז היה קורה מצב שפתאום העכביש "נעלם"

בכל אופן לא לשכוח תעבדי ידני התוצאות נהדרות

בהצלחה



 תגובה לטל  
‏יום רביעי ‏07 ‏יולי ‏2010   02:40
מסכים עם כפיר
התמונה הראשונה הרבה יותר טובה מהשנייה
אבל 2 הדוגמאות שלך מאוד מנוגדות 5 ו18
תנסי על משהו כמו7.5
גם אשפר לנסות לצלם ממש נמוך שהרקע יהיה השמים בערך כמו התמונה הזאת

 תגובה לטל  
‏יום רביעי ‏07 ‏יולי ‏2010   02:42
לצלם ממש מנמוך*
ואז לסגור צמצם לפי הצורך

 תגובה לאלון  
‏שבת ‏10 ‏יולי ‏2010   19:56

בעיה מספר אחת בצילומי מאקרו היא בעיית עומק השדה הרדוד. במיוחד בהגדלות  משמעותיות  ובמיוחד כשלאובייקט יש "עובי".

בחירת הצמצם, יחד עם זה לא חייבת להיות קיצונית. אני מוצא שאת רוב התמונות שלי אני מצלם בצמצמים שבין 8-11. ע"מ להכניס את כל האובייקט לתחום עומק השדה, אפשר לעשות מספר דברים:

1. להשתמש באורך מוקד גדול יותר, מה שיאפשר להשיג את ההגדלה ממרחק רב יותר. ראי דוגמא:

http://www.pbase.com/allonkira/image/101469652

2. להגיע אל האובייקט ב 90 מעלות, דוגמא:

http://www.pbase.com/allonkira/image/84833775

3. טכניקת הערמת פוקוס - למאמר

בעניין הרקע: ברור שעל הצלם להיות רגיש למיקום הרקע מאחורי האובייקט, במיוחד בצילומי מאקרו. רקע קרוב מאוד תמיד יבוא ליידי ביטוי בצילום.

בהצלחה!!!

אלון קירה