תגובה ליעלוש  
‏יום ראשון ‏11 ‏יולי ‏2010   17:38

שלום, קניתי מצלמת קנון EOS 50D  יד שניה. יש אופציה אוטומטית+ידנית. המטרה שלי היא צילום כללי..וגם להוציא תמונות פורטרטים טובות, בין השאר, שאנשים יצאו בהן טוב. בנוסף לעדשת 18-55 שמגיעה יחד קניתי עדשת 50 מ"מ. דבר ראשון שלא מובן לי הוא שבקבלה רשום לי XEI כשה-E בלי הקו באמצע-למישהו יש מושג מה זה?

בכל מקרה אני עוד יכולה להחליף ונגיד שזו המצלמה..באופציה שמכוונים על אוטומט הפלאש קופץ אוטומטית. האם זה בכל הקנון מהסוג הזה? האם כל הקנון מהסגנון הזה הם עם עינית ולא מסך?

בקשר לעדשה- האם האיכות בה אנשים יוצאים קשורה בעיקר לעדשה? האם יש כאילו שיוצאים טוב יותר עם עדשה רחבה,נגיד 29 מ"מ או שהחדות זה מה שקובע?עדשת ה-50 מ"מ אמורה להיות הטובה ביותר בשביל זה? האם יש אופציה טובה יותר אפילו במצלמה עם מסך,שכנראה נוחה לי יותר? האם לעינית יש יתרון של מהירות? יש עוד יתרונות?



 תגובה לאלירן  
‏יום ראשון ‏11 ‏יולי ‏2010   19:46
ווואוו וואו וואו..... תירגעי יקירתי, כמה שאלות בהודעה אחת??? כבר הפסקתי לספור!!!
:-)
אז ככה, קנון 50D היא מצלמת מצויינת וחוץ מהעובדה הזו היא גם מצלמת ריפלקס (מקצועית).
במצלמת ריפלקס יש עינית שרואים דרכה את התמונה במקום דרך המסך כי העינית איכותית יותר (אופטית) מתצוגה על המסך (דיגיטלי).
אז דבר ראשון שהבנת עכשיו זה שאופטי תמיד יותר טוב מדיגיטלי.
ישנה אופציה להראות את מה שהמצלמה רואה דרך המסך אבל זה לא נוח ועדיף להשתמש בעינית, תנסי לצלם ככה קצת זמן ולא תרצי לחזור למסך.
בואי נעבור לשלב הבא, במצב אוטומטי את נותנת למצלמה לבחור את הפרמטרים של הצילום ואת בסה"כ מכוונת ולוחצת.
הפלאש קופץ אוטומטית כי המצלמה מרגישה שהיא צריכה פלאש ומקפיצה לך אותו, יש גם אופציה לבטל את זה (מומלץ).
עכשיו אנחנו כבר בשלב השלישי, איכות תמונה מתקבלת ע"י העדשות וסוג החיישן שיש למצלמה שלך, במקרה שלך המצלמה מצויינת אבל העדשת קיט 18-55 לא משהו, זה אומר שאת בעצם לא מנצלת את הפוטנציאל של המצלמה שלך.
עדשת 50 מ"מ היא עדשה מצויינת שתפיק לך תמונות באיכות וחדות מעולים, אני דיי בטוח שתהני ממנה אך את צריכה להבין שהיא עדשה קבועה.
מה זה אומר קבועה? אז ככה, עדשה קבועה זו לא עדשת זום לדוגמא, יש לך עדשת 18-55, זו עדשת זום, היא זזה בין הטווחים 18 מ"מ ל 55 מ"מ, מה שאומר שאת לא צריכה לזוז והעדשה תקרב אותך.
בעדשת 50 מ"מ את זו שצריכה לזוז כי... כמו שכבר אמרתי זו עדשה קבועה.
קחי בחשבון שעדשות קבועות הן בעלות איכות אופטית גבוהה יותר מעדשות זום בגל המורכבות והחלקים הנעים שיש בעדשת זום.
טוב, כבר מתחיל לכאוב לי היד אז אני מקווה שעזרתי
:-)

 תגובה לדני  
‏יום שני ‏12 ‏יולי ‏2010   12:36

טוב לאלירן כאבה היד אז אנסה להשלים

 עדשות  רחבות מאלצות אותך להתקרב לדמות המצולמת. ואז הפנים יוצאות מעוותות. אנסח כך נניח שאת מצלמת דמות דיוקן בעדשה 100 מ"מ. על מנת לראות את הראש  ושיתפוס לך את כל מסגרת התמונה עליך לעמוד במרחק של 3 מטר (המספרים אינם מדוייקים אלא להמחשה בלבד).

 בעדשת 50 מ"מ תעמדי במרחק של 1.5 מטר ואילו בעדשה של 25 מ"מ תעמדי במרחק של  75 ס"מ ועל מנת למלא את התמונה כמו ב 100 הפנים יתעוותו מעט.

 בנוסף האף בד"כ יבלוט ויצא מפרופורציות יהיה גדול ובולט.

 עדשות לצילום פורטרטים הן מעל ל50 מ"מ. בתקופת סרטי הצילום האידאליות היו 105-135 מ"מ   אם מתחשבים במכפיל של המצלמות הדיגיטליות אז המקבילה  היא 70-90 מ"מ.



 תגובה ליעלוש  
‏יום שלישי ‏13 ‏יולי ‏2010   20:11

תודה על העצות..

אלירן, אני יודעת מה המשמעות של עדשה קבועה ומה החסרונות של העדר זום. פשוא התלבטתי בקשר לאורך (?) העדשה ודני הבהיר לי שלצילום פורטרטים/אנשים עדיף להשתמש ב- 70-90 מ"מ.

דני, מה זה המכפיל של הדיגיטליות? האם התכוונת שהאף יצא גדול ובולט ב-25 מ"מ?

האם באמת עדשה קבועה של 70-90 מ"מ עדיפה לצילום אנשים מאשר עדשה עם טווח גדול כמו 70-200 או משהו? כמה אמורות לעלות העדשות האלו? כדאי לקנות עדשות יד שניה?



 תגובה ליעלוש  
‏יום שלישי ‏13 ‏יולי ‏2010   20:12

איך מפסיקים את הפלאש? איך מצלמים עם מסך במקום עינית?




 תגובה לאלירן  
‏יום שלישי ‏13 ‏יולי ‏2010   20:33
חוברת הדרכה למצלמה את יכולה להוריד כאן
עדשת 70-200 היא עדשה מצויינת גם לפורטרטים ועוד הרבה דברים אחרים.

 תגובה לגיל  
‏יום רביעי ‏14 ‏יולי ‏2010   07:41

ע"מ להפסיק את הפלאש צלמי במצב ידני או חצי אוטומטי.
בחירת מצב אוטומטי לחלוטין, תקפיץ את הפלאש.

לגבי לראות במסך במקום בעינית?
תתרגלי לעינית.  זו מצלמת רפלקס.