תגובה ל אילן  
‏יום רביעי ‏04 ‏אוגוסט ‏2010   20:48

אני מתלבט בבחירה בין  nikon d300s עדשה 18-200

                            ובין  canon eos 7d עדשה  18-200

אשמח לקבל הסברים, המלצות, ממי שמבין באמת בעיניין

                                             תודה   ziliski



 תגובה לאיציק  
‏יום חמישי ‏05 ‏אוגוסט ‏2010   14:23

אני מצלם עם D80 ועדשה 18-200. אני מרוצה באופן כללי מהעדשה, מתאימה לשימוש כללי ומספקת תוצאות סבירות לצלם חובב וטיפה יותר מחובב. התוצאות אינן לחלוטין טובות אם ברצונך לצלם למטרות יותר מקצועיות ואז צריך להשקיע בעדשות יקרות יותר, אפילו עם עדשת 50 מ"מ 1.8 אני שם לב מיד להבדלים בחדות התמונה באופן ניכר (למרות שזוהי עדשה זולה). אם אין בכוונתך לצלם באופן מקצועי או מסחרי אלא להשתמש בציוד לצילום כתחביב אני ממליץ בחום על ה 18-200 (גם של ניקון וגם של קנון שהביצועים שלהן די דומים). זה יספק לך את רוב הצרכים. 

אין לי היכרות מעמיקה עם שתי המצלמות שהזכרת לכן לא אוכל להגיב בעניין הגופים. מקווה שעזרתי קצת. רכישה נעימה



 תגובה ל אילן  
‏יום חמישי ‏05 ‏אוגוסט ‏2010   16:49

לאיציק שלום

תודה שהגבת. אני מעוניין ביותר פירוט למשפט: ...התוצאות אינן טובות לחלוטין...  ואם יש לך המלצה חלופית לעדשה עם טווח דומה.

        תודה אילן.

                 054-5427356       ilan.zilinski@gmail.com 



 תגובה לאיציק  
‏יום שישי ‏06 ‏אוגוסט ‏2010   19:30

היי אילן.

היתרון המשמעותי של עדשת 18-200 הוא בורסטיליות המקיפה שלה. כמו ש UV אמר זו עדשה מצוינת ונותנת תמורה מעולה למחיר שלה, החדות שלה טובה מאוד והיא מעולה לטיולים וצילומים יומיומיים. יש כאלו המכנים אותה "עדשת ריתוך" משום שבגלל הטווח הרחב שלה היא כאילו "מרותכת" למצלמה ואתה לא מחליף אותה.  אני ממליץ עליה מאוד באופן כללי.

מכאן לעניין התוצאות. לא תראה צלמים מקצועיים או חובבנים קפדנים במיוחד מסתובבים עם העדשה הזו. הורסטיליות של העדשה מדהימה אבל "משלמים" על זה בחדות התמונה. אין עדשות (לא לקנון ולא לניקון) שבהן הטווח הזה קיים ומוגדרות כעדשות "מקצועיות". העדשות המקצועיות של קנון נקראות עדשות "L" ויש עליהן סימון של טבעת אדומה המקיף את העדשה, בניקון הסימון הוא קו מוזהב. עדשות אלו בדר"כ יקרות מאוד ואין שום ספק לגבי התוצאות המעולות שלהן.

חלופות: לניקון יש את עדשת 16-85 f3.5 , שאינה בהגדרה המקצועית של ניקון ולמרות זאת היא ידועה כאחת העדשות החדות של ניקון והטווח שלה לא רע בכלל.  בהמשך בטווחים הקצרים קיימות 17-55 f2.8 ו- 28-70 f2.8 שעולות כפול ומובילות את התחום המקצועי בטווחים אלו.   לקנון יש את ה- 24-105 f4 ו- 24-70 f2.8 הפופולאריות מאוד. 

כדי להשיג את הטווחים הגדולים יותר וגם תוצאות חדות ביותר קיימות העדשות 80-200f2.8 של ניקון ו- 70-200 f2.8 של קנון. אציין שעדשות אלו נראות כמו טלסקופים קטנים ועולות בהתאם.

אסכם ואומר שחשוב שתדע מה השימושים העיקריים שעומדים להיות לך בציוד החדש. אפילו אם המחיר אינו מהווה בעיה לא כדאי להוציא סכום ניכר ושהציוד ינוח בבית.  אולי כדאי להשקיע בציוד ה"פשוט" יותר ותמיד אפשר לשדרג בהמשך.   

מקווה שעזרתי ולא בלבלתי אותך יותר מדי, תמיד הולכים לאיבוד לפני שמבצעים את הרכישות האלו. אשמח לענות על שאלות נוספות אם יהיו.   

שתהיה שבת שלום!

נ.ב.    אם כבר מתבלבלים, למה החלטת ללכת דוקא על D300s  או 7D ?  אם אתה כבר רוכש מצלמת DX ולא FF מה רע בלחסוך כמעט 500$ ולרכוש את הניקון D90 או קנון 50D שהן מצלמות מצוינות?



 תגובה ל אילן  
‏יום שישי ‏06 ‏אוגוסט ‏2010   20:35

לאיציק שלום.

קודם כל תודה !

קיבלתי ממך תגובה איכותית ומפורטת.

הסיבה שאני מתעניין ב d300s  וב  eos 7d

היא מפני שהטכנולוגיה מתקדמת. אני מכבד את היכולות המוכחות של

ה D90   אבל מצלמה זו מתיישנת ,

אני גם יודע שבסופו של דבר מה שקובע הוא, מי עומד מאחורי המצלמה !

והמצלמה  היא שחקן משנה.

ושוב תודה  שמחתי להעזר בך. 

             אחזור,    אילן.



 תגובה ליובל  
‏יום חמישי ‏05 ‏אוגוסט ‏2010   21:41

אני מצלם עם ה18-200 של ניקון. יחסית לטווח הענק שהיא מציעה, האיכות שלה טובה מאוד.יחסית למחיר שלה, והורסטיליות שהיא מציעה היא בחירה מצויינת. אני ממליץ.



 תגובה לדני  
‏יום שני ‏09 ‏אוגוסט ‏2010   08:32

ראשית איני יכול לתת לך יעוץ או תגובה לגבי הגופים אני ניקוניסט.

 העדשה 18-200 כפי שכתבו לך היא מיועדת לכל ולכן הינך משלם באיכות.

 מנסיון לא הייתי רוכש עדשה אחת לכל  מחשש שאם יקרה לה משהו אתה בבעיה (מנסיון  שלי בחו"ל לפני שנם רבות).

 אני עובד עם ניקון 16-85. אינני יודע אם היא מקצועית או לא אולם התוצאות  טובות.  מאוד למרות  שכפי שהעירו קודמי אינה נחשבת למקצועית.

 מתוך מספר טיולים שערכתי  בחול וארועים דומים היא מכסה לי מעל 90% מטווח הדרישות.

 הייתי ממליץ לך לפצל את הטווח לשלוש (כפי שאני עשיתי).

א. 16-85 או דומ לשימוש שוטף.

ב. 10-20 או דומה לצילומי נוף וכולי

ג. 70-300 או טלה זום אחר לצילומים מרחוק.

 לגבי ב וג סדר העדיפות אינו חשוב תלוי  במה הינך מתעמק בצילום.