כשאני מנסה להעריך תמונה, ראשית אני בוחן אותה ויזואלית, לאחר מכן בודק את הכותרת בנסיון להבין למה התכוון הצלם, ולבסוף לאחר שגיבשתי את דעתי, בודק מה תגובות האחרים.התמונה כשלעצמה לא הובילה אותי למה שאולי התכוונת. בהתחלה חשבתי שזוג צעיר אצל שען להחלפת בטריה. הצילום נראה לי שגרתי ולא מעניין. אני לא מכיר דוכני פיס, לכן הייתי מנותק מההקשר שניסית לחבר.מאחר וביקשת ביקורת, אתייחס לצד הקונספטואלי ואשתדל להביא את הגיגי ליצירת תמונה מוצלחת יותר.ראשית צורך חיוני הוא הדגשה ויזואלית של דוכן הפיס (במיוחד לאלו שלא מזהים במבט ראשון), או כרטיסי מזל, או כל סממן שמדגיש מזל או הימור. ההפרדה בין המוכר והקונים היא טובה, גדולה מדי וכהה מדי, אבל מנסה לשרת את הנושא. ניתן לחפש הפרדה קצת שונה ממה שמצולם.לדעתי, יש להבליט יותר את נרות החנוכה על מנת להביא את רוח "הנס" שקרה, ולרמוז ולקשר את הנס לציפיות הקונים לזכייה בהגרלה.ולבסוף, כל האמור לעיל נועד לתת קונספט שיתחיל את סקרנות הצופה, אבל יתן לו להמשיך בעצמו.אני חושש שהקונספט "פיס לאור נרות" לא כל כך ברור. הייתי מנסה להתמקד על קונספט "נס גדול היה פה?"(סימן השאלה חשוב). בצורה זו אני מקשר בין מציאות, אשליות ונס (החנוכה).ברור שליצירת תמונה קונספטואלית דרושים רעיון, זמן, תכנון וביצוע. תמונה כזו עלולה להיתקל לעיתים בהתנגדויות של צופים שאינם רואים בצילום תוצר יצירתי אלא מקור תיעודי. אני באסכולה שרואה בצילום תוצר יצירתי. החובה הנדרשת מאיתנו היא לבצעו בצורה המיטבית, על מנת להביא את הצופים להתבונן שוב ושוב בצילום, ולגלות רמזים נוספים.אני חושש שגלשתי הרבה מעבר לביקורת, והגעתי לתפיסת עולם. זה כבר נושא לפורום אמנות הצילום.שיהיה בהצלחה.