לא מכיר את הדגם המיוחד הזה. אולם היו לי בעבר מספר מצלמות קנון דמוית SLR.
כשאתה מצלם באוטומט המצלמה לוקחת את מדידת האור הכוללת ביותר ממירב שטח התמונה. ולכן היא תמיד נראית בחשיפת יתר משהו.
דבר נוסף כנס לתפריטי המצלמה יש שם אפשרות לשחק עם קונטרס ואם הצבעוניות כמו NORMAL VIVIED וכולי.
אם יש למצלמה מצב SNCE או דומה ( אפשרויות מתוכנתות מראש כמו נוף שלג חוף וכולי. תנסה אותם. בזמנו צלמתי מספר תמונות במצב AUTO בחוף הים עם מצלמת כוונת וקבלתי תמונהאפורה החול לא לבן והשמים לא כחולים משהו ממוצע. כאשר העברתי למצב SNCE ובחרתי חוף ים/שלג קבלתי תמונות משודרגות פלאים כחול בשמים וחול לבן כמו במציאות.
עוד לא יצא לי לראות את המצלמה בעין בשביל לבחון אותה אבל לפי מה שזה נשמע זה גם דיי הגיוני.
צריך להבין שזו עדיין מצלמת דמוי ועדשה שפשוט מביאה אותך רחוק! אי אפשר להשוות עדשה די בסיסית לתוצאות של עדשה ששווה 20K (אותו אורך מוקד בערך) ולכן גם התוצאות בהתאם.
לגבי החדות, זה דיי מובן! זה זום גדול וכל תזוזה של מ"מ ביד תורגש כמו ס"מ בקצה העדשה.
לצילום חד ומדויק באורך מוקד כזה צריך חצובה, יד סופר יציבה או מהירות תריס גבוהה.
נראה לי שיש פיתרון לבעיה הזו, זה הולך ככה:
מסביב לעדשה ישנו לחצן שמאפשר להוציא טבעת.
הטבעת הזו היא כיסוי לאדפטור (סוג של מתאם) שמאפשר הרכבת פילטרים על המצלמה.
ברגע שמחברים את האדפטור הזה עם פולרייזר זה אמור לפתור את הבעיה.
אני מבין שחבר שלך חובבן - ולכן זה לא ממש רלוונטי עבורו אבל למי שכן מתעניין זה יכול להיות אחלה פתרון.