לכל חובבי תמונות הנוף..
הנה תמונה להשראה
http://www.trekearth.com/gallery/Asia/Taiwan/North/Taipei/photo63069.htm
מקווה שתאהבו כי נעשה כאן משהו ממש מיוחד בכדי לאזן בזמן הצילום את הקונטרסט בין השמיים למים, קיימת הערה מצד ימין למטה של הצלם..
חוץ מזה אשמח להסבר הרעיון אם מישהו ממש מכיר את הטכניקה שעליה הוא מספר שם.
בתגובה ל: השראה...
img class=img-responsive src=images/gray_pixel.gif width=100% height=1 border=0>
מחברים 3 תמונות עם חשיפות שונות
multiple exposure high dynamic range
שם התוכנה שעושה את החיבור
פוטומטיקס
הנה דוגמית
שם הצלם Jeffclow
בתגובה ל: השראה...
img class=img-responsive src=images/gray_pixel.gif width=100% height=1 border=0>
הוא ביצע חשיפה של 20 שניות עם כרטיס שחור על העדשה שמכסה את החלק של השמיים. 2 שניות לפני סוף החשיפה הוא הוריד את הכרטיס וכך השמיים נחשפו 2 שניות בלבד. נוצרה תמונה אחת עם "2" חשיפות שונות....
בתגובה ל: זו טכניקה ידועה?
img class=img-responsive src=images/gray_pixel.gif width=100% height=1 border=0>
נשמע לי כמו אילתור מעניין (ויכול להיות שמוכר לאחרים...)
בתגובה ל: אני אישית נתקל בזה לראשונה...
img class=img-responsive src=images/gray_pixel.gif width=100% height=1 border=0>
ישן נושן...
2 חשיפות של אותו הפריים בדיוק.
אחת ע"פ השמיים ואחת ע"פ האוקיינוס תוך מתן האפקט של חשיפה ארוכה על המים ואיחודם לשכבה אחת בפוטושופ.
כל התמונות של הבדלי חשיפה עזים באותו פריים ניתנות לעיבוד בצורה דומה.
קיים גם פילטר מדורג שבו כאמור חלק אחד מפריים מקבל מספר סטופים מתחת לפריים אחר- ניתן לשימוש בזריחה על המיים למשל (רוצים חשיפה נכונה גם של השמיים וגם של המיים) החלק של השמש כהה ומקבל מספר סטופי מתחת לחלק של המים.
בלי קשר ניתן לראות שימוש נהדר בטכניקת חיבור הפריימים השונים בתמונות מקרו - בהן כידוע עמוק השדה עלוב למדי גם עם העדשות הטובות ביותר. מצלמים מספר פריימים של אותו החרק כאשר כל פעם הפוקוס על איזור אחר (עיינים, מחושים וכיו"ב) ואז מחברים לתמונה אחת נהדרת.