תגובה לאמירה  
‏יום שני ‏31 ‏ינואר ‏2011   12:36

שלום

יש לי קנון d500

עם עדשה 18-55 ועדשה 55-250

זה מאוד מגביל אותי בטיולים והייתי רוצה לקנות עדשה 18-200 או טווח יותר גדול. אבל חשובה לי החדות והפוקוס (ואני לא כל כך מרוצה מהאיכות של העדשות שלי)אולי אפשר לשדרג גם את האיכות וגם את הטווח?

מה דעתכם על canon 18-200  עם מייצב?




 תגובה ליהושע  
‏שבת ‏05 ‏פברואר ‏2011   10:59

אמירה שלום,

מאותו שיקול שציינת רכשתי לאחרונה את ה-SLR הראשון שלי עם עדשה אחת של 18-250 ושבוע לאחר מכן יצאתי לטיול להודו. הנוחיות היתה מירבית, ניצלתי היטב את כל הטווח אך לאכזבתי חלק גדול מהתמונות נפסלו באתר בשל חוסר חדות. כנראה שבעדשות מסוג זה החדות המירבית בחלק מהטווח בלבד וגם זאת בצמצם סגור מהרגיל. אני בדיוק מחפש ייעוץ בנושא ממישהו מנוסה. אין ספק שיש מחיר לנוחיות.

בהצלחה,

יהושע.



 תגובה לאביגדור  
‏שבת ‏05 ‏פברואר ‏2011   23:33
שלום,
בלי להכיר את העדשה,
בד"כ לעדשות עם טווח רחב אין חדות טובה, בוודאי לא בקצוות.
לא אתערב בשיקולי הנוחיות שלך...
אבל מומלץ להסתובב עם 5 עדשות חדות ולא עם 1 מטושטשת... :)

 תגובה לShachar  
‏יום ראשון ‏06 ‏פברואר ‏2011   01:41
כל מה שאמרת נכון אביגדור, אבל בכלל לא בטוח שבטרק שנפאל עדיף להסתובב עם 5 עדשות. המשקל, חוסר הנוחות, כאב הראש בחילופי העדשות. והכי חשוב, השערות הלבנות שיצמחו בגלל הדאגה לציוד ששווה כ"כ הרבה כסף ויכול לההרס \ להגנב בשניות ... כמו שאמרת, יש מחיר לנוחיות :)

 תגובה ליהושע  
‏יום ראשון ‏06 ‏פברואר ‏2011   12:02
נדמה לי שלרובנו אין זה מעשי לטייל טיולים "גיאוגרפיים" עם אוסף עדשות ולכן נשאלת השאלה אם לא עדיף לטייל עם מצלמת דמוי SLR שחלקן, לפחות, הגיעו לביצועים מצויינים כפי שניתן לראות באתר.

 תגובה לצבי  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   20:11
היי יהושוע. אתה זוכר שהמלצתי על ניקון, ולא בכדי. לניקון יש את ה18-200, שהיא עדשה מעולה ללא בעיות חדות וכיום יש את ה28-300 שבתרים השונים טוענים שהיא טובה הרבה יותר. 

 תגובה לדני  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   08:48

נכון שכל טיול  לחול זאת בעיה מה לקחת? כי מה שלא ניקח יחסר.

 מנסיון אישי מלפני שנים רבות (פילם). הייתה לי מצלמה עם עדשת 28-270. חצי שעה לאחר הצילום הראשון שעה אחרי תחילת העיול ספגה מכה קלה ויצה  מכלל פעולה.

 מאז איני ממליץ ואיני אישית לוקח  מצלמה+ הכול כלול.

אם  יודעים את היעד ולומדים אותו לפני כן ניתן לצפות מה נצלם ובהתאם לכך להכין את הציוד.

 בגדול אני לוקח את ה  16-85  שמשמשת אותי בכ 80% מהצילומים. 10-20 לצילומי נוף. עדשת כמעט עין דג לנוף ובנינים.(10 מ"מ).

 עובד עם שני גופים D90 שעליו מורכבת ה 16-85 בד"כ ו ג5000 שעליו ה10-20.

 אני נסחב עם תיק צד אבל פרט לציוד צילום מכיל מעיל בקבוק מים ועוד דברים שליום יום. שגם אם הייתי לוקח דמויית SLR הייתי סוחב. אותם. בכל מקרה תמיד יסתכלו עלינו כעל חריגים (אם אתה בטיול מאורגן).

טרם מצאתי את התיק האידאלי. אבל תיק הצד כרגע הכי נוח לי מבחינת עבודה במהלך היום אני זורק הכול לתיק מכסים פילטרים וכל מה שצריך

 בערב במלון עובר על הציוד מנקה ומארגן אותו מחדש לקראת מחר בערך 10 דקות עבודה.

בעבר עבדתי עם מספר מצלמות דמויות SLR אולם  כמו אולימפוס וקנון אולם עדיין   חסרו היכולות של הSLR.

 במצלמות דמויות DSLR למשל לא ניתן לצלם בRAW שזה הפורמט העדיף עלי.

גם איכות התמונה נופלת כפי שקורה בכל עדשה בעלת תחום רחב. כמו 28-200  ובמצלמות אלו הזום הוא X30 היום שזה מפתה .



 תגובה ליהושע  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   14:49

תודה על ששיתפת מנסיונך.




 תגובה לאיתי  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   16:39
אני מצלם עם קנון 40D ועדשת טמרון 18-250 ללא מייצב. עשיתי כמה טיולים (לא ארוכים) איתה וסה"כ התוצאות לא רעות - רוב התמונות שלי באתר שצולמו עם הקנון 40D היו עם העדשה הזו, אם יודעים להשתמש במצלמה ומכירים את המגבלות של המצלמה והעדשה התוצאות יהיו טובות.

לאחר שרכשתי את הסיגמא 105ממ לטובת צילומי מאקרו, הבנתי שאפשר לקבל איכות הרבה יותר גבוהה מבחינת חדות, בוקה ומהירות משלל עדשות שמחולקות לטווחים קטנים, אך עם זאת, אני חושב שלטיול ארוך לא הייתי ממהר להסחב עם הרבה עדשות.

לעדשה אחת יש הרבה יתרונות : אין צורך להחליף עדשות, מה שמונע כניסת ליכלוכים לחיישן, אין צורך בתיק גדול ואיכסון עדשה נוספת (או כמה עדשות) וסחיבתן לכל מקום. אין דאגה לציוד יקר וכו'...

השיקול שלך הוא בעצם נוחות מול איכות. לטעמי בטיול ארוך - חודש - עד כמה חודשים ולא שבוע באירופה הייית מעדיף נוחות, בטיול קצר, נטול טרקים הייתי הולך על כמה 2-3 עדשות איכותיות.

אגב, צריך לקחת בחשבון גם חצובה אם את אוהבת לצלם בלילה.

 תגובה לאמירה  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   20:11

ואיזה עדשה היית מעדיף?

קנון 18-200 מיוצבת או טמרון 18-270 גם מיוצבת?



 תגובה לאיתי  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   20:22
האמת שאני לא מכיר את 2 העדשות, אז אני לא יכול להמליץ על אף אחת מהן.
יש כאן סקירה טובה על הטמרון
וכאן על הקנון

לפי מבט קצר בתוצאות נראה שהטמרון טובה יותר, יש לה טווח גדול יותר (70 ממ *1.6 קרופ פקטור = 112ממ נוספים שלא הולכים ברגל...) והמחיר דומה, משהו בסביבות 2500 שקל.

יש גם 28-300 אבל לא הייתי בוחר בעדשה "קבועה" על המצלמה כשהחלק הרחב שלה הוא בעצם 28*1.6=45 ממ וזה לא מספיק רחב לדעתי.

 תגובה ליהושע  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   20:26
איתי, אני בדיוק מנסה ללמוד איך לשפר החדות בעדשת הזום שקניתי. בינתיים הבנתי שכדאי להמנע מהקצוות וככל שניתן להשתמש בצמצם בין 8 ל-11 . האם יש לך המלצות נוספות מנסיונך? דרך אגב בינתיים לא ראיתי הבדל בין מיקוד אוטומטי וידני. 

 תגובה לאיתי  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   20:34
תראה, אני משתדל להמנע מקצה הזום, כי אצלי ב250ממ האיכות יורדת ממש.
סגירת צמצם ל8-9 לא יותר מזה, באופן כללי, כלל אצבע לצילום בעדשת טלה הוא לא לרדת ממהירות של 1 חלקי אורך המוקד, כלומר אם אתה מצלם ב200ממ נסה לצלם במהירות סגר של לפחות 1/200 ואפילו רצוי מהר יותר, סגירת צמצם ל11 ומעלה יכולה להקשות על העניין ובנוסף בדר"כ סגירה מעל ל 13 מתחילה להוריד את איכות התמונה עקב בעיה אופטית (דיפרקציה, אתה פרופסר לפיזיקה או משהו כזה, אתה צריך לדעת יותר טוב ממני :)

לגבי מיקוד, בטווחים כאלה אני משתמש רק באוטומטי, אלא אם כן אני ממש בונה פריים ומשתמש בחצובה ואז לפעמים אני משתמש בידני, אבל הפוקוס האוטומטי מדויק מאד ואני לא רואה סיבה לפקס ידנית בדר"כ.

 תגובה ליהושע  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   21:17
תודה. אתרגל.

 תגובה לצבי  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   20:00

בזמנו צילמתי עם קנון d40 ורכשתי עדשת קנון 18-200 מיוצבת. בלשון המעטה זו עדשה מוגבלת ולא חדה. כיוון שהתגעגתי ל18-200 הנפלאה של ניקון, מכרתי את הקנון ורכשתי כמה מצלמות ניקון: d90 -d300 -d300s. צילמתי כמה שנים עם ה18-200 והוצאתי תוצאות לא רעות (יש כמה צילומים באתר). לאחרונה רכשתי עדשה חדשה 28-300  מיוצבת והלחמתי אותה לd7000 . ה28-300 היא עדשה מופלאה, חדה כמעט בכל טווח, צבעים נהדרים וvr נהדר. העדשה לא יורדת מהמצלמה. יש רק שני מגרעות: מחיר-5200 שקלים ומשקל: 800 גרם.

מסקנה אישית: לא חוזר לקנון. 



 תגובה לאמירה  
‏יום שני ‏07 ‏פברואר ‏2011   20:13

טוב אני קניתי את הקנון לא מזמן

ומצלמת בשתי עדשות וזה ממש לא נח לי

שמעתי הרבה דברים לא כל כך טובים על הקנון 18-200

אולי אתה יודע משהו על הטמרון 18-270 ? הביקורות עליה קצת יותר טובות



 תגובה לצבי  
‏יום שלישי ‏08 ‏פברואר ‏2011   05:25

היי אמירה. במקרה הייתה לי גם עדשת טמרון 18-270 (מה לעשות, מטורף על צילום). הטמרון 18-270 עדשה הרבה יותר טובה מהקנון 18-200 וברוב המצבים מוציאה תוצאות לא רעות. גם מחירה סביר יחסית.

יש לה רק בעיה אחת קטנה שמתרגלים אליה מהר: אופן הפעולה שלה מתחלק לשני מצבים ובינהם יש מעבר שלא כל כך אהבתי. אם אני זוכר טוב, זה בסביבות ה130 לכיוון ה270.  

בזמנו, לפני שרכשתי אותה, קראתי הרבה חומר עליה. מהביקורות השונות והמגוונות עולה שמדובר בעדשה סבירה שיעודה העיקרי, עדשת טיולים ואת זה היא עושה הייטב. 



 תגובה לאמירה  
‏יום שלישי ‏08 ‏פברואר ‏2011   07:48

תודה רבה

אני הרגשתי מבולבלת מכיוון שלפי הביקורות המקצועיות באתרים היא קצת יותר טובה מקנון,

אבל מצד שני אומרים שתמיד עדיפה עדשת מקור,

כנראה שבמקרה הזה לא.

יום טוב



 תגובה לאביגדור  
‏יום רביעי ‏09 ‏פברואר ‏2011   12:18
עדיפה עדשת מקור - כן, אבל בהחלט לא תמיד...
גם לקנון יש עדשות גרועות (קיט ודומיהן) ויש עדשות צד ג שמתקרבות באיכותן לעדשות מקוריות (סיגמא מקרו 105, סיגמא 10-20, טמרון 17-50 די טובות, טמרון מקרו 180 מעולה)

 תגובה לshiran  
‏יום רביעי ‏16 ‏פברואר ‏2011   00:59

אמירה,


האיכות האופטית של 18-200 לא בשמיים בגלל הטווח שלה..

אם יש לך 55-250 אז למה שלא תצרפי לה עוד עדשה רחבה וקצת יותר איכותית? 



 תגובה לאמירה  
‏יום רביעי ‏16 ‏פברואר ‏2011   19:00
הבעיה היא בטיולים-כל הזמן להחליף עדשות