שלום
יש לי קנון d500
עם עדשה 18-55 ועדשה 55-250
זה מאוד מגביל אותי בטיולים והייתי רוצה לקנות עדשה 18-200 או טווח יותר גדול. אבל חשובה לי החדות והפוקוס (ואני לא כל כך מרוצה מהאיכות של העדשות שלי)אולי אפשר לשדרג גם את האיכות וגם את הטווח?
מה דעתכם על canon 18-200 עם מייצב?
אמירה שלום,
מאותו שיקול שציינת רכשתי לאחרונה את ה-SLR הראשון שלי עם עדשה אחת של 18-250 ושבוע לאחר מכן יצאתי לטיול להודו. הנוחיות היתה מירבית, ניצלתי היטב את כל הטווח אך לאכזבתי חלק גדול מהתמונות נפסלו באתר בשל חוסר חדות. כנראה שבעדשות מסוג זה החדות המירבית בחלק מהטווח בלבד וגם זאת בצמצם סגור מהרגיל. אני בדיוק מחפש ייעוץ בנושא ממישהו מנוסה. אין ספק שיש מחיר לנוחיות.
בהצלחה,
יהושע.
נכון שכל טיול לחול זאת בעיה מה לקחת? כי מה שלא ניקח יחסר.
מנסיון אישי מלפני שנים רבות (פילם). הייתה לי מצלמה עם עדשת 28-270. חצי שעה לאחר הצילום הראשון שעה אחרי תחילת העיול ספגה מכה קלה ויצה מכלל פעולה.
מאז איני ממליץ ואיני אישית לוקח מצלמה+ הכול כלול.
אם יודעים את היעד ולומדים אותו לפני כן ניתן לצפות מה נצלם ובהתאם לכך להכין את הציוד.
בגדול אני לוקח את ה 16-85 שמשמשת אותי בכ 80% מהצילומים. 10-20 לצילומי נוף. עדשת כמעט עין דג לנוף ובנינים.(10 מ"מ).
עובד עם שני גופים D90 שעליו מורכבת ה 16-85 בד"כ ו ג5000 שעליו ה10-20.
אני נסחב עם תיק צד אבל פרט לציוד צילום מכיל מעיל בקבוק מים ועוד דברים שליום יום. שגם אם הייתי לוקח דמויית SLR הייתי סוחב. אותם. בכל מקרה תמיד יסתכלו עלינו כעל חריגים (אם אתה בטיול מאורגן).
טרם מצאתי את התיק האידאלי. אבל תיק הצד כרגע הכי נוח לי מבחינת עבודה במהלך היום אני זורק הכול לתיק מכסים פילטרים וכל מה שצריך
בערב במלון עובר על הציוד מנקה ומארגן אותו מחדש לקראת מחר בערך 10 דקות עבודה.
בעבר עבדתי עם מספר מצלמות דמויות SLR אולם כמו אולימפוס וקנון אולם עדיין חסרו היכולות של הSLR.
במצלמות דמויות DSLR למשל לא ניתן לצלם בRAW שזה הפורמט העדיף עלי.
גם איכות התמונה נופלת כפי שקורה בכל עדשה בעלת תחום רחב. כמו 28-200 ובמצלמות אלו הזום הוא X30 היום שזה מפתה .
תודה על ששיתפת מנסיונך.
ואיזה עדשה היית מעדיף?
קנון 18-200 מיוצבת או טמרון 18-270 גם מיוצבת?
בזמנו צילמתי עם קנון d40 ורכשתי עדשת קנון 18-200 מיוצבת. בלשון המעטה זו עדשה מוגבלת ולא חדה. כיוון שהתגעגתי ל18-200 הנפלאה של ניקון, מכרתי את הקנון ורכשתי כמה מצלמות ניקון: d90 -d300 -d300s. צילמתי כמה שנים עם ה18-200 והוצאתי תוצאות לא רעות (יש כמה צילומים באתר). לאחרונה רכשתי עדשה חדשה 28-300 מיוצבת והלחמתי אותה לd7000 . ה28-300 היא עדשה מופלאה, חדה כמעט בכל טווח, צבעים נהדרים וvr נהדר. העדשה לא יורדת מהמצלמה. יש רק שני מגרעות: מחיר-5200 שקלים ומשקל: 800 גרם.
מסקנה אישית: לא חוזר לקנון.
טוב אני קניתי את הקנון לא מזמן
ומצלמת בשתי עדשות וזה ממש לא נח לי
שמעתי הרבה דברים לא כל כך טובים על הקנון 18-200
אולי אתה יודע משהו על הטמרון 18-270 ? הביקורות עליה קצת יותר טובות
היי אמירה. במקרה הייתה לי גם עדשת טמרון 18-270 (מה לעשות, מטורף על צילום). הטמרון 18-270 עדשה הרבה יותר טובה מהקנון 18-200 וברוב המצבים מוציאה תוצאות לא רעות. גם מחירה סביר יחסית.
יש לה רק בעיה אחת קטנה שמתרגלים אליה מהר: אופן הפעולה שלה מתחלק לשני מצבים ובינהם יש מעבר שלא כל כך אהבתי. אם אני זוכר טוב, זה בסביבות ה130 לכיוון ה270.
בזמנו, לפני שרכשתי אותה, קראתי הרבה חומר עליה. מהביקורות השונות והמגוונות עולה שמדובר בעדשה סבירה שיעודה העיקרי, עדשת טיולים ואת זה היא עושה הייטב.
תודה רבה
אני הרגשתי מבולבלת מכיוון שלפי הביקורות המקצועיות באתרים היא קצת יותר טובה מקנון,
אבל מצד שני אומרים שתמיד עדיפה עדשת מקור,
כנראה שבמקרה הזה לא.
יום טוב
אמירה,
האיכות האופטית של 18-200 לא בשמיים בגלל הטווח שלה..
אם יש לך 55-250 אז למה שלא תצרפי לה עוד עדשה רחבה וקצת יותר איכותית?