בקצרה היות וניתן לכתוב על כך ספרים שלמים.
הפילטר הוא פילטר מקטב דומה למשקפי פולארויד אם אתה מכיר.
יש לו שלושה שימשים עיקריים:
א. כאשר אתה מצלם מול חלון ראווה או מעל מים אתה רואה השתקפות של מה שממול במקרה של חלון או של הסביבה במקרה של מים (כמו אגם וכו). אם ברצונך ללם את תוך החלון/המים עליך לבטל את ההשתקפות וזה נעשה באמצעות הפילטר.
ב. לפעמים יש החזרים בוהקים ממשטחים מבריקים שרוצים לבטל ושוב שמוש בפילטר .
ג. בצילומי נוף כאשר רוצים להכהות את השמים.
הפילטר בנוי כך שהוא מסנ את קרני האור בכוון אחד. מורכב משני טבעות האחת מתלבשת על העדשה והשניה ניתנת לכוון . משחק בכוון נותן לך את האפקטים הרצויים.
כמו כן זה תלוי במיקומך ביחס לעצם המצוטלם וההשתקפו. למשל בצילום נוף האידאלי זה שאתה ב 90 מעלות לשמש. הכהיית השמים תהייה יחסית ולא תמיד אחידה.
הCURCULAR נובע מכך שהקווים שמוסתים את כניסת האור עשוים בצרת מעגלים בעלי מרכז משותף.
הסיבה לכך מערכות המיקוד האוטומטיות של המצלמות הדיגיטליות לא מצליחות לעבוד עם קווים לינאריים.
בעבר היו פילטרים מסוג כזה שהיו לינאריים. האפקטים היו לעיתים בולטים יותר.
מודה מחפש מזה זמן רב פילטר מקטב לינארי ולא מוצא
אביגדור תודה על הארתך.
התיחסותי לגודל האפקט מתבססת על נסיוני עם שני סוגי הפילטרים
בעידן הסרט עבדנו עם לינארי. היה על הטבעת בד"כ סימן שיצג את כוון הקווים . כך שיכולת באופן תאורטי לקבוע מראש. או להסתמך על מראהעינים (שתמיד עדיף)
לא אכנס לחישובי זויות אולם הסירקולקי לא מנצל את 100% הקו בגלל שהיש לך כל רגע הקו העגול שינוי במצב ביחס לשמש (אני לא בטוח שהסברתי את עצמי טוב).
דרך אגב ראיתי פרסום בירחון אנגלי על פילטר ND שפועל על עיקרון של שני פילטרים מקטבים. כך שניתן ליצור הכההי מכסימלית או חלקית.
אני מנהל התכתבות עם החברה. אם יהיו לי עוד פרטים אעדכן