גילוי נאות אני איש של ניקון
יש מצלמות שבהם מנוע הפוקוס מובנה דהיינו המלמה "מזיזה" את העדשה עד לקבלת המיקוד. היתרון בכך שאינך מוגבל בעדשות. בעיקר צד שלישי כמו סיגמא או טמרון שלא תמיד יש לעדשות שלהן מנוע פוקוס.
שנית אתה "קונה" מנוע אחד לכל העדשות ואז אינך חייב לקנות עדשות עם מנוע פוקוס שהן יקרות יותר.
לגבי הקנון יתכן ויש מבצעים בחנויות ולכן המחיר זול יותר ואולי דגם ישן יותר ומנסים להיפטר ממנו. כאמור זה לקנוניסטים
במאה שעברה בעידן סרט הצילום עבדתי עם קנון תקופה מסויימת 1973-1974 ליתר דיוק.
מאז השתנו הדברים.
בשתיהן יוצאות התמונות יפות הצבעים זה עניין של טעם אישי בשילוב הגדרות מצלמה.
כרטיס מומלץ לקנות לאחר או עם קניית המצלמה.
לכל מצלמה בספר ההוראות מצויין אילו כרטיסים הכוונה לממהירות הכתיבה לכרטיס )ובאיזה נפחים ניתן להשתמש.
אני לא מנצל את הנפח המכסימלי שאני יכול משתמש בכרטיסים של 8 ו16 גיגה כאשר כל פעם מחליף כך שאם כרטיס נאבד התקלקל יש לי אחר ואם אתה במקום שלא תוכל לחזור לצלם כמו חול לא כל התמונות יאבדו.
לשאלתך בנוגע לכרטיס זכרון -
אני אישית לא מצלם עם כרטיסים בנפחים גדולים (לא שמים את כל הביצים בסל אחד)
אעדיף בטיול / אירוע / יום צילום לפזר את התמונות על 2-3 כרטיסים שונים.
יש מצלמות שאפשר לעבוד עם שני כרטיסים בו זמנית, במצלמות אלו אין לי בעיה לעבוד עם 2 כרטיסים של 32 גיגה בו זמנית.
לגבי הקישור לכרטיס זכרון - שאלת אם הוא טוב או לא ?
אז לא.
ראשית, מדובר בחברת SUNDISK - חברה מעולה, מהטובות בעולם ליצור כרטיסי זכרון ורכיבי זכרון (וגם חברה ישראלית).
הכרטיס שקישרת אליו, לא יעבוד לך טוב בצילום וידאו.
לסטילס הוא סבבה ומספק.
לצילומי וידאו, תוודא שהכרטיס שאתה קונה עובד במהירות של לפחות 30mb/s. עדיף 45 או 60.
אם תצלם וידאו בכרטיס 15mb/s יהיו לך הפסקות ברצף הפריימים בצילום מדי כמה שניות.
אם במצלמה יש מקום לשני כרטיסים יתכן ואתה יכול להפריד בניהם כלאמר כרטיס לוידאו וכרטיס לתמונות.
אם לא אז הכל ירשם על כרטיס אחד.
עדיף כרטיס מהיר גם לתמונות (כמובן במגבלות ויכולות המצלמה)
גם אני מנסיון מפזר סיכונים על מספר כרטיסים