תגובה ליעל  
‏יום שני ‏19 ‏מאי ‏2025   14:35

שימוש פוטושופ/לייטרום...

...עבור תשלום חודשי 35 שקל, זה קיים עדיין?

נאלצתי להחליף כרטיס ויזה, עידכנתי את הפרטים, אבל מאז לא יכולה להכנס לתוכנות האלה. 

אשמח לתגובה



 תגובה לדורון  
‏יום שלישי ‏20 ‏מאי ‏2025   12:28
לצערי  אדובי העלו מחירים בצורה דרסטית לתוכנות שלהם, התוכנית לצלמים שכוללת פוטושופ ולייטרום עולה כרגע 50 ש"ח לחודש.

 תגובה ליעל  
‏יום שלישי ‏20 ‏מאי ‏2025   15:15

היי דורון,

עדיין המחיר הזה הרבה פחות מה שאני מצאתי 80 ש''ח לחודש

אתה יכול לעזור לי בבקשה איך אני יכולה לקבל את המנוי ב-50 ש''ח?



 תגובה לדורון  
‏יום שלישי ‏20 ‏מאי ‏2025   22:26

טעות שלי, זה 70 ש"ח לחודש כשמשלמים על שנה מראש....

תכתבי בגוגל Adobe for photographers

אני דווקא ממליץ כרגע למי שיכול להסתדר בלי - לא לשלם. לדעתי, להעלות את המחיר פי 2 זה בלשון עדינה לא הוגן והדרך היחידה להוריד את המחיר היא פשוט לא להסכים לזה.



 תגובה ליעל  
‏יום רביעי ‏21 ‏מאי ‏2025   12:53

אתה צודק בהחלט, זה באמת מוגזם ולא שווה לי לשימוש רק בתור תחביב

יש לך המלצה לעיבוד תמונות?



 תגובה לאריה  
‏שבת ‏07 ‏יוני ‏2025   15:43
לדעתי ,פוטושופ זו התוכנה הכי טובה והיעילה ביותר ואכן היא עולה כסף אבל כדאי אם רוצים תמונה איכותית

 תגובה ליעל  
‏שבת ‏07 ‏יוני ‏2025   16:07
נכון, עד שזה עלה 35 ש''ח  היה טוב, אבל 90 ש''ח זה יותר מדי לשלם רק בתור תחביב

 תגובה לדורון  
‏יום ראשון ‏08 ‏יוני ‏2025   18:15

אף אחד לא מתווכח על יעילות התוכנה או הרמה שלה. לי אישית יש בעיה עם חברה שאתה מנוי בה במחיר מסויים ואז אתה מגלה פתאום שהחברה החליטה לחייב אותך יותר מפי 2 ממה שנהגת לשלם בעבר. 

וזה מה שיש ל-chat gpt לומר בנושא:

העלאה של מעל פי 2 במחיר של חבילת פוטושופ ולייטרום מעוררת הרבה תגובות בקרב צלמים ומעצבים.

הסיבות האפשריות להעלאת המחיר:

  1. מודל עסקי ממוקד בענן ו-AI
    אדובי משקיעה הרבה בפיתוח יכולות מבוססות בינה מלאכותית כמו Firefly (שילוב AI בפוטושופ), והם מנסים לגלם את עלות הפיתוח במחיר המנוי. כלומר, אתה לא רק משלם על תוכנה לעריכת תמונות, אלא גם על "מנועי קסם" שיודעים למלא אובייקטים, לייצר רקעים ולהציע רעיונות.

  2. מעבר ל-Freemium או יצירת בידול
    ייתכן שאדובי מנסה להרחיק משתמשים חובבים או "חצי-מקצועיים" מהמנוי הזול, כדי למקד את חבילת הצלמים לאנשי מקצוע – או לדחוף אותם לשימוש בגרסה מבוססת דפדפן (Photoshop Web), שתהיה זמינה עם כלים מוגבלים בחינם או במחיר מוזל.

  3. בדיקת גבולות השוק
    חברות כמו אדובי לפעמים בודקות עד כמה אפשר "למתוח את החבל" בלי לאבד יותר מדי לקוחות. אם חלק מהמשתמשים פשוט יספגו את העלייה וישלמו, זה רווח נקי מבחינתם.

  4. השפעה מהתחרות
    למרות שיש חלופות חזקות כמו Affinity Photo, Capture One, או DxO PhotoLab – אדובי עדיין שולטת בשוק. כל עוד לרוב המשתמשים אין סיבה אמיתית לעבור, הם יודעים שיש להם מרחב תמרון במחיר.


האם יש מה לעשות?

  • לבדוק חלופות זולות או חד-פעמיות: כמו Affinity Photo (רכישה חד-פעמית), או ON1 Photo RAW.

  • להשתמש בגרסאות ישנות אם הן עדיין זמינות.

  • לנצל מבצעים והנחות (סטודנטים, בלאק פריידיי וכו').

  • להביע התנגדות – ברשתות או ישירות לתמיכה של אדובי. לפעמים אם מספיק משתמשים מגיבים, הם מבצעים התאמות או מציעים תוכניות חלופיות.