תגובה לויקטור  
‏יום חמישי ‏07 ‏ספטמבר ‏2006   14:59

דיון בנושא מרכוז- מתי זה טוב? מתי זה רע?

מה אתם אומרים?

לתפיסתי כאשר התמונה סימטרית היא פחות טובה מפני שהיא גורמת לצופה לחשוב שלמעשה הוא היה מסתפק בחצי ממה שצולם והחצי השני הוא בזבוז של פיקסלים/נייר

היופי במרכוז לעומת זאת נולד כאשר הסימטריה של האובייקט היא מיוחדת ואז כדי להדגיש את עוצמתה עושים מרכוז

אבל היות ולא נתקלתי בשום טקסט בנושא ו/או שמעתי את דעתם של אחרים אשמח אם תוסיפו את התפיסת עולם שלכם בנושא

 תגובה ליוגב  
‏יום שני ‏18 ‏ספטמבר ‏2006   23:38

לדעתי מה שאתה חושב זה מה שנכון

פשוט מה שנראה לך יותר הגיוני לתמונה או יותר יפה או יותר מקומפז לדעתי אין חוקים בצילום  ואני יודע שיש אבל אני מנסה להימנע מהם וללמוד מהערות שלכם ופשוט לנסות כמה זווית וכמה פעמים ממורכז וכמה פעמים לא מה שיותר יפה לדעתי זה מה שנכון

 תגובה לAni  
‏יום שישי ‏08 ‏ספטמבר ‏2006   11:24

חוקים

אי - סימטריה ומיקום האוביקט קשור גם לחוק השלישים. הרבה טקסט נשפך על הנושאים האלה.

לדעתי בזמן הצילום עדיף להסתמך על תחושות. חוקי הקומפוזיציה יכולים לעזור לך לנתח את התחושות האלה. באותה מידה הם יסבירו לך אי נוחות מתמונות שעשויה להיות מכוונת. הסדרה האחרונה של עדי נס למשל, היתה נקטלת פה באתר (בכל אופן התמונות שלא היו נפסלות) בשל שימוש חזק באנטי קומפוזיציות כמו חיתוך רגליים ואופק עקום (כן כן!!!) שלדעתי נועד ליצור תחושת אי נוחות מכוונת.

גם בהתבוננות בתמונה כדאי קודם לבחון אילו תחושות היא מעבירה ולא אם היא עונה על "חוקים". לצערי אחרי ששומעים 10 פעמים על "אופק עקום" ו"מירכוז" קשה להשתחרר מזה.




 תגובה למערכת האתר  
‏יום חמישי ‏07 ‏ספטמבר ‏2006   16:14

אני חושב

ש "להימנע ממירכוז" או אפילו "למקם את האוביקט בנקודת הזהב" הן נוסחאות, ומי שמצלם תוך כדי מחשבה על נוסחאות לא יגיע רחוק.

כשאני מצלם אני לא חושב האם האוביקט ממורכז, אלא מה אני רוצה להראות בו ומה אני רוצה לראות סביבו וזה לא מפריע אם הוא כן או לא במרכז 



 תגובה לע  
‏יום חמישי ‏07 ‏ספטמבר ‏2006   19:37

יש הגיון ב"נוסחאות"

אבל ככלל עדיף לתת לאובייקט קצת מרחב ולא להצמידו לקצוות, אם האוביקט "מביט" לאנשהו (גם אם זה מכונית או פנס ולאו דווקא חי) צריך לתת לו לאן להסתכל. אם זה בתנועה - שיהיה לו לאן ללכת.

 תגובה לאבי  
‏יום שישי ‏08 ‏ספטמבר ‏2006   00:02

בטח לא נוסחאות

יש כללי אצבע. קווים מנחים. רעיונות מקובלים.

אבל לפעמים דווקא כששוברים את כל הכללים מקבלים תמונה נהדרת. לדוגמא תמונתה של טס: "מול השמש" 

החוק היחיד הוא שצריך ל"הרגיש" את התמונה. זה בא עם הניסיון. (אני מקווה)



 תגובה לדביר  
‏יום שישי ‏08 ‏ספטמבר ‏2006   23:50

אני אישת

מקבל כל הזמן תגובות על פריים צפוף וממורכז .
אני דוקא אוהב מירכוז - אני יודע שזה לא "in" אבל ככה יוצא לי כשאני מצלם , ברוב המקרים ניסיתי לשחק והעדפתי את הצורה הנוכחית של התמונות - לפעמים החבר'ה צודקים והמרכוז מפריע - הכל לפי הרגש והתמונה .(לדעתי)

 תגובה למערכת האתר  
‏שבת ‏09 ‏ספטמבר ‏2006   20:37

לדעתי ביקורת בסגנון

"מפריע לי המירכוז|" היא בעייתית, יכול להיות שבפריים מסויים עדיף למקם את הנושא במקום X ולא במקום Y ואז יכול כותב הביקורת לכתוב, אם היית ממקם את הנושא בפינה הוא היה בולט יותר, אבל אני לא מבין למה מרכוז "מפריע"