מישהו יכול להסביר לי איך מבצעים מדידת אור נכונה, האם מישהו משתמש במדידת אור מנייר אפור 17% מה הדרך הכי נוחה לצילום בשטח פתוח כשהאור משתנה ואין אפשרות לבצע מדידה מ17% לפני כל תמונה?!
קצת רקע: כוונו מצלמה למדידת אור נקודתית (ספוט).
צלמו דף לבן בתנאי תאורה טובים (אור חזק - לא פלאש) כשה"ספוט" במרכז הדף הלבן.
צלמו אובייקט שחור (תיק/בריסטול...) באותה התאורה כשה"ספוט" במרכז האובייקט.
הדף הלבן יצא אפור!!! גם האובייקט השחור יצא אפור!!! שניהם פחות או יותר באותו גוון אפור.
זהו אפור 18%. כשמצלמה מודדת את האור היא מכוונת צמצם/מהירות כך שהנקודה הנמדדת תצא כאפור 18% (או המקביל שלו בצבע).
כדי לקבל מדידה נכונה (שהדף הלבן יצא לבן והאובייקט השחור יצא שחור) צריך למדוד את האור מאובייקט שצבעו אפור 18% "לזכור" את הצמצם/מהירות שמהצלמה נותנת ולצלם את התמונה עם הנתנוים הנ"ל (צמצם/מהירות).
(אפשר להעזר בכרטיס אפור 18%)
מקווה שזה עזר!
אבי
תגובה קצת באיחור - אבל -
מדישת אור זה החלק הקשה ביותר בצילום ותלוי בהרבה גורמים, החל מהחלטה מה חשוב שיופיע בתמונה - ובאיזו בהירות, וכלה בתכונות של המצלמה הספציפית שלך,
למעשה אם היתה מצלמה תאורטית עם תחום דינמי אינסופי - לא היה כלל צורך לבצע מדידת אור, לכן גם בצילום סרטים שחל"ב הבעיה פחות קיימת, ובצילום דיגיטלי - כיון שהתחום בדינמי צר - זאת בעיה כואבת מאוד,
השיטה הטובה - שרוב החובבים לא מכירים אותה - זה שיטת "זון- סיסטם" שבה מבצעים מספר מדידות נקודתיות לכל מה שמופיע בתמונה - ומחליטים על החשיפה לפי התוצאות שמתקבלות, בכל שיטה אחרת למעשה אין שליטה מוחלטת בתוצאה, וככול שדרוש יותר תחום דינמי (חתן וכלה, היא עם בגד לבן - הוא עם שחור, על רקע שקיעה ובתים של יפו - ללא פלש) הבעיה גדלה, וכמובן שצריך להתחשב במוצר הסופי - מסך מחשב, הדפסה וכדומה