שלום רועי,
קודם כל אני מאד אוהבת את הצילומים שלך וגם ביקרתי באתר שלך ולמדתי ממנו המון...
יש לי שאלה שקצת מבלבלת אותי מאד והוא יצירת הטישטוש מאחורי אובייקט מצולם ע"י שינוי מפתח צמצם. לפי מה שהבנתי ככל שהצמצם פתוח יותר (2.8 לדוגמא) כך עומק השדה יהיה קטן יותר והטישטוש מאחורי הדמות יהיה חזק יותר (מטושטש יותר).
בתמונה האחרונה שהעלית, רואים שהיא צולמה עם מפתח צמצם 9 (שזה די סגור) ועומק השדה אמור להיות גדול מאד, כלומר הרקע לא צריך להיות מטושטש כל כך.
אז איך בכל זאת? האם הטישטוש נעשה בעריכה? מה הטכניקה?
בתגובה ל: שאלה ל-RoieG (או בעצם לכל אחד)
img class=img-responsive src=images/gray_pixel.gif width=100% height=1 border=0>
קודם כל, תודה רבה.
אני רואה שהבנת את החומר שהופיע במאמר ואת צודקת.
כיצד זה יכול להיות? שתי סיבות:
1. שימוש באורך מוקד גדול - 400 מ"מ במקרה הזה.
2. מרחק הרקע מהדמות - במקרה הזה הרקע היה רחוק מאוד מהכוס, אם היה מאחוריו שיח או משהו בסגנון - הוא לא היה מטושטש כמעט, אבל בגלל שהרקע היה מרוחק כמה מאות מטרים - התאפשר עומק השדה הרדוד.
דרך אגב, הסיבה שבחרתי בצמצם כזה (F/9) היא בשביל לסחוט מקסימום חדות מהשילוב.
העריכה כללה המרה מRAW, כיוון levels וחידוד.
בתגובה ל: שלום אפרת
img class=img-responsive src=images/gray_pixel.gif width=100% height=1 border=0>
אני חושבת שהבנתי אותך ועשיתי גם כמה ניסיונות עם המצלמה שלי...
המסקנה שאליה הגעתי היא שבעזרת המצלמה שלי, כדי להגיע לאורך מוקד גדול עליי לעשות זום-אין לאובייקט כמה שיותר בעזרת הזום של המצלמה (האופטי). כשעשיתי זאת אכן ראיתי שהרקע נעשה מטושטש בצורה ניכרת בצמצם 3.1 לעומת צילום בלי זום בכלל עם אותו צמצם.
מה שאומר שאם אני רוצה לצלם פרח בודד שהרקע שלו יהיה מטושטש עליי להתרחק מהפרח פיזית "ולהתקרב" אליו באמצעות הזום ואז לצלם, כי אם אני מצלמת מאקרו של אותו פרח הרקע לא יצא מטושטש כמו שהוא יהיה מטושטש בצילום בזום-אין עד הסוף...
בתגובה ל: תודה RoieG - המשך לשאלה....
img class=img-responsive src=images/gray_pixel.gif width=100% height=1 border=0>
בעיקרון את צודקת וזו אכן תהיה התוצאה בעקבות הפעולה שנקטת.
העומק שדה יצא לך רדוד במקרה זה בגלל 2 סיבות:
1. צילום מקרו - בצילום מקרוב עומק השדה יהיה הרבה יותר רדוד.
2. צילום באורך מוקד גדול - ייצור הרגשה של עומק שדה רדוד יותר.
רק שימי לב שכשאת מצלמת מקרו עומק השדה לפעמים רדוד מדיי ולכן רצוי קצת לסגור צמצם כדי להכניס את כל הפרח לאיזור החדות.
הכי טוב שתנסי ותראי מה התוצאות לכל פעולה.