תגובה לקובי  
‏יום רביעי ‏02 ‏יולי ‏2008   01:24

דיון- מקומן של היצירתיות והאומנותיות בצילום דוקומנטרי.

שמתי לב לזה שתמונות בעיתונים אינן נהנות בד"כ מאיכויות שאנחנו נוטים לשים לב אליהן בד"כ- כמו יצירתיות למשל קומפוזיציה, צבע, תאורה וכו'. יותר מזה- צלם עיתונות פעם אמר שכעיתונאי אתה צריך להדחיק כל יצר אומנותי שמתעורר בך; אין לאומנות מקום בין דפי החדשות, וההסתכלות האומנותית עלולה להפריע לצלם לראות את האובייקט בצורה עניינית. 

מצד שני, אני נוטה לראות צילומים טובים כמושכים יותר את העין, ולפיכך מועילים יותר בתפקידם.


יש כזה דבר צילום עיתונות אומנותי?

צלם עיתונות טוב יכול להיות גם צלם שמפיק תמונות חיות, מעניינות ומרשימות, או שהוא חייב להיות מרובע, ורק לתפוס את הרגע בצורה עניינית ונטולת רגש?

צילום תיעודי טוב- יש לו עוד פרמטרים מלבד תפיסת האובייקט  ברגע הנכון, או שבסופו של דבר תפיסה מוצלחת של הרגע הופכת את כל השאר ללא רלוונטי?





 תגובה לAlpha  
‏יום רביעי ‏02 ‏יולי ‏2008   01:31
לרגע שכחת את זיו קורן?...

 תגובה לקובי  
‏יום רביעי ‏02 ‏יולי ‏2008   02:07

לא שכחתי- הזנחתי.

הרוב הוא לא זיו קורן.

ברור שישנן תמונות עיתונאיות מדהימות. אחד הצילומים המרשימים ביותר הוא זה מההתנתקות שבו נראית מפונה אחת עומדת מול צבא שלם. לא מגנום, לא לייף, ולא נשיונל ג'אוגרפיק. עיתון יומי ישראלי. אבל כמה כאלה כבר יש? וכמה צלמים יכולים להרשות לעצמם להשקיע בצילום יפה בלי לפחד לפספס את העיקר?



 תגובה למערכת האתר  
‏יום רביעי ‏02 ‏יולי ‏2008   14:06
בתור בוגר תואר בתקשורת המתמחה בצילום אני יכול לרום לך עכשיו רשימה ארוכה של צלמי עיתונות שהלוואי ויכולתי להוציא רבע מאיכות הצילום שלהם. האמן לי שזיו קורן אינו בודד במערכה והצלמים מדהימים כמו מיה חסון, אדי גרלד, אלדד רפאלי (וזו רק תחילת הרשימה הישראלי, לא מדבר בכלל על זרים) לא רק שמנציחים בצורה מעולה אלא מתבלים זאת באומנות לשמה...