תגובה לShachar  
‏יום שלישי ‏04 ‏אוקטובר ‏2011   14:34


עדשות לטיול הגדול !

שלום לכולם, בעוד כמספר חודשים אסע לטיול הגדול של אחרי הצבא שלי, במהלך הטיול אטייל בארצות: נאפל, סין, מונגוליה, צפון הודו, ויאטנם, לאוס ותאילנד.

אני מצלם עם ניקון D90 ואני נורא מתלבט איזה עדשות עליי לקנות לטיול.

חשבתי על סט העדשות הבא:

* חצובה.

* סוללה ספייר לניקון D90.

* ניקון 200 - 18.

* ניקון 24 - 10.

* ניקון 10.5 עין הדג.

לאחרונה אני נוטה לחשוב שהעדשה הרחבה 24 - 10 אולי מיותרת,

מה דעתכם? יש כאן לא מעט אנשים שטיילו בעולם, אשמח לשמוע מה דעתם בנושא,

תודה רבה!



 תגובה לאיתי  
‏יום שלישי ‏04 ‏אוקטובר ‏2011   15:05
העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך ולטעמי גם הכי נכונה שיכולה להיות בשבילך זה פשוט לצאת לטיול של יום/יומיים בארץ בסגנון שבו תטייל בחו"ל.
אם אתה מתכנן טרקים, תעשה איזה טיול של יומיים עם לינה בשטח באזור הנגב.
אבל הנה ההמלצות שלי:
ברור שהמצב האופטימלי מבחינת צילום הוא לקחת הכל, אך לצערנו יש כמה מגבלות עיקריות:
1. הרבה ציוד יקר - מושך גנבים : דווקא המגבלה הזו הכי פחות משמעותית בעיניי כי אם לא קנית את הציוד הזה במיוחד בשביל טיולים כאלה, אז בשביל מה? לדעתי זה לא אמור להיות שיקול אמיתי למרות שיש כאלה שיחלקו עלי.
2. טווחים - החלפת עדשות: אם היית אומר שאתה מטייל באירופה אז לקחת כמה עדשות לטווחים שונים זה אחלה, בטיול בתנאי שטח קצת יותר קשים עם רוחות/ליכלוך/גשם החלפת עדשות עם מוצ'ילה על הגב נעשית פעולה מאד לא נוחה ולא "בריאה" למצלמה. כאן נכנס השיקול של טווח גדול בעדשה אחת לעומת איכות בכמה עדשות, במקרה שלך ה 18-200 תעבוד מצוין לטעמי בכל מה שתצטרך ותספק תמונות איכותיות מספיק ואין לך איתה אף אורך מוקד אחר שרק עדשה אחרת מכסה. בקיצור אין ספק שצריך לקחת אותה.
השיקול שלך צריך להיות בין ה 10-24 ל עין דג. לדעתי עין דג זה אחלה אפקט אבל אם תהיה בעיר ותרצה עדשה רחבה 10-24 תתן תוצאות טובות יותר מה 18-200 וגם טווח נורמלי לעדשה רחבה בלי להיות מוכרח לקבל את האפקט של עין דג בכל תמונה רחבה שאתה מצלם. אגב הרבה תמונות נוף בנקודות תצפית יכול לצאת מעולה עם ה 10-24 שלדעתי העין דג יכולה להרוס.

להסתובב עם 3 עדשות זה כבר נראה לי הרבה לטיול כזה ולכן הייתי הולך על ה 10-24.
3. חצובה : חובה! אבל חשוב מאד שתהיה קלה ככל שניתן ושתכנס בקלות לתיק שאתה מטייל בו אחרת זה סיוט להסחב איתה. בשביל זה צריך להשקיע די הרבה יחסית לחצובה אבל לדעתי זה חשוב מאד, צילומים של כל החברה ביחד באמצע טרק - צילומיי לילה וחשיפות ארוכות זה משהו שיצא לך לעשות הרבה גם בעיר וגם בטבע. אין תחליף לחצובה טובה במקרים כאלה.
4. מקום/משקל : תיק אף זה אחד הדברים הכי נוחים לטעמי לטיולים, גם שליפה מהירה, גם קטן יחסית ואפשר לישון איתו מחובק בלילה כדי שלא יגנבו :)
הבעיה : רק עדשה אחת נכנסת. לא חושב שהייתי הולך על תיק צילום גדול יותר, הוא יכביד עליך מאד ולא יהיה לך איפה לשים את כל שאר הציוד, לכן הייתי ממליץ על כיסוי עדשה טוב שאפשר לדחוף בעדינות לתיק גב שתלך איתו ביומיום, כנראה את ה 10-24 שלא גדולה מדי. הרי רוב הזמן ה 18-200 תהיה מורכבת.
סוללה ספייר זה לא שיקול - בטוח לקחת ואפילו 2 ספייר, אם מצלם הרבה, ויוצא לטיול של כמה ימים בלי חשמל באזור תהיה חייב לפחות 2 סוללות.

 תגובה לShachar  
‏יום שלישי ‏04 ‏אוקטובר ‏2011   16:34


קודם כל תודה רבה על התגובה איתי,

1. אני ממש איתך בקטע הזה, אני לא מתכוון לחסוך בשום דבר הנוגע לצילום מהסיבה הפשוטה שכנראה לא אחזור למקומות האלו שוב, ולא תהיה לי הזדמנות נוספת לצלם את הנופים שאצלם, לכן אני לא רוצה לחזור הביתה מהטיול ולהגיד לעצמי חבל שלא צילמתי כך או כך. להיות שלם עם כל הצילומים.

2. אתה צודק במה שאתה אומר, אבל אני לא מטייל לבד. אני טס עם עוד שני חברים נורא טובים שלי מהבית, הם גם יכולים לעזור לי עם עדשה בתיק של כל אחד וכך להקל על כל הסיפור.

נראה לי שאין ברירה, ובסוף אטוס עם 3 העדשות שרשמתי כאן.

3. חצובה, חשבתי על שתי חצובות.

האחת לצילומי נוף, חשיפה ארוכה, HDR וכו' . . והשנייה, זו חצובת מיני ( שלא מפריעה יותר מדיי ) בכדי לצלם את כל הנחלים, מפלים, תמונות של חשיפה ארוכה מזווית מיוחדת, קרובה לריצפה וכו ...

אלו הם שתי החצובות:

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=744049

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=745536

כן, יש מצב שאתה צודק, אפילוט אקח איתי שתי סוללות ספייר.

שוב, תודה רבה!

אשמח לשמוע אם יהיה לך עוד משהו להוסיף!



 תגובה לאיתי  
‏יום שלישי ‏04 ‏אוקטובר ‏2011   18:01
בקשר לחצובות, מהניסיון הקצר שלי (החצובה של אחותי) מצלמת רפלקס כבדה עם עדשה בינונית לא נשארת יציבה לגמרי לחשיפה ארוכה במיוחד, וזה די דופק את החדות של התמונה, אבל מצד שני היא גם ממש קלה לנשיאה. אם הייתה לי כזו כנראה שהייתי לוקח אותה בתיק, תמיד אפשר להשאיר אותה במוצ'ילה בהוסטל אם לא רוצים להסחב איתה.
לגבי העדשות והחברים, מהניסיון שלי בטיולים ארוכים ומאחרים שראיתי מסביבי חצי מהאנשים שמתחילים לטייל ביחד כשהם חברים טובים מהארץ נפרדים באיזשהו שלב של הטיול, אחד רוצה טרקים ולא אכפת לא מגשם ומזג אוויר רע השני רוצה חופים השלישי מחפש חיי לילה ובחורות, אלא אם כן אתם תהיו שם ממש באותו ראש ואת זה קשה לדעת לפני טיול ראשון מהסוג הזה.
הכרתי בטיול 3 חברים שטיילו, אחד חזר לארץ באמצע ואחד שהכרנו ביחד הצטרף אליהם והם טיילו ביחד חצי שנה ונהנו (טיילתי איתם בערך חודש וקצת לסירוגין).
ראיתי זוגות שהכירו ומישהי שטסה מארגנטניה לאקואדור כדי להמשיך את הטיול עם מישהו שהכירה (ולא מזמן התחתנו)
וגם ראיתי הרבה זוגות נפרדים, חברים מתפצלים, אנשים חוזרים לארץ לראיונות לרפואה מאמצע הג'ונגלים בבוליביה, אנשים שחוזרים כי תקף אותם איזה טפיל או מלריה, אין לדעת :)
בקיצור אם נראה לך שיהיה לך לא נח לסחוב לבד את כל הציוד תשקול שנית, תרתי משמע :)

 תגובה לShachar  
‏יום שלישי ‏04 ‏אוקטובר ‏2011   18:33


לגביי החצובה,

זה פחות משנה באיזה רגליים השתמשת, אלא יותר איזה ראש חצובה היה עליה בזמן " שהנחת " את הציוד שלך עלייה. ראש חצובה טוב יחזיק בלי שום בעיה את כל אחת מן העדשות שהזכרתי מקודם שסה"כ הן לא כ"כ כבדות, אולי למעט ה - 200 - 18.

לגביי החברים אתה צודק, גם התכוונתי לרשום את זה בהודעה הקודמת. אולם נראה לי שאפשר לסמוך על החבר'ה האלה שבאים איתי, וגם אם נצטרך לסחוב תקופה קצרה את הציוד הזה לבד, לא נורא ... ידענו ימים עם תיקים כבדים יותר :)

לעוד שאלה אחת קטנה, לגביי כל האיחסון של התמונות.

חשבתי על לצלם גם RAW וגם JPEG, ומתי שאגיע למחשב באחת מן המדינות אעביר את קבצי ה - RAW לדיסק און קי ואשלח אותו לארץ בכדי שיהיה לי מה לערוך שאחזור, ואת ה - JPEG בכדי שאוכל להעלות באותו הרגע.



 תגובה לאיתי  
‏יום שלישי ‏04 ‏אוקטובר ‏2011   18:50
האמת שאני לא ממליץ בכלל לצלם הכל ב RAW. זה תופס המון מקום ורוב הסיכויים שבין אלפי התמונות שתצלם תשתמש אולי ב 50 קבצי RAW.רק למיין תמונות מטיול כזה זה שבועות אז שלא נדבר עריכה וחילוץ מ RAW.
לטעמי מיותר לחלוטין.
מה שכן, אם אתה נמצא בתנאי תאורה קשים או שאתה רוצה לצלם משהו בטווח דינאמי בעייתי ולא 3 תמונות, אז תעביר לרגע  לRAW+JPEG תן כמה תמונות ותעביר חזרה ל JPEG בלבד. פשוט חבל על המקום...
מבחינת גיבוי, מה שאני עשיתי היה לצרוב פעם ב.. DVD עם כל התמונות מהכרטיס זיכרון - 3 עותקים, אחד עלי, אחד אצל החברה ואחד נשלח הבייתה בדואר. לא היה לי דיסק און קי, אבל זה יכול להיות גיבוי משני ורוב הסיכויים שיתמלא די מהר.
אגב שיתוף תמונות בזמן הטיול, לא יודע איך זה במזרח אבל האינטרנט בדרום אמריקה איטי יחסית אז תתארגן על איזה תוכנת RESIZE אוטומטי של ספרייה שלמה, כדי שתוכל להעלות מהר את מה שאתה רוצה ולא להתקע באיטרנט קפה שעתיים בשביל להעלות 20 תמונות.

 תגובה לShachar  
‏יום רביעי ‏05 ‏אוקטובר ‏2011   00:45

וואלה, אתה צודק ... האמת שלא חשבתי כמה כאב ראש להתעסק עם תמונות של טיול בן שמונה חודשים, אקח את עצתך :)

גם האינטרנט במזרח איטי ( כך סיפרו חברים ) לא יודע כמה איטי בהשוואה לדרום אמריקה, אבל לא כמו בארץ זה בטוח.

ד"א, מה זה RESIZE !?

:)



 תגובה לאיתי  
‏יום רביעי ‏05 ‏אוקטובר ‏2011   09:37
כשאתה מעלה תמונות לאינטרנט רצוי לא להעלות אף פעם באיכות מלאהגם כדי שלא יגנבו לך איכשהו את התמונות וגם כי לא צריך, לדעתי תמונות בגודל 800X600 זה מספיק בשביל שהחברים והמשפחה יתרשמו מהתמונות.
יש תוכנות שאתה מכניס להם מימדים מסויימים ואיכות שמירה והם מקטינות באופן אוטומטי את כל התמונות - RESIZE (בגדול RESIZE זה שינוי גודל אבל ב99 אחוז מהמקרים זה להקטנה ולא להגדלה)
בגלל שזו תוכנה קטנה שלחתי אותה לעצמי במייל וכל פעם הורדתי אותה למחשב המקומי, אפשר גם על דיסק און קי אבל במייל שום דבר לא הולך לאיבוד.
אגב מומלץ גם לשלוח לעצמך במייל כל מיני מסמכים לתקופת הטיול - דרכון, רישיון נהיגה, ביטוח וכו' כדי שתמיד תהיה לך גישה לזה במקרה ויגנבו לך משהו.

 תגובה לShachar  
‏יום רביעי ‏05 ‏אוקטובר ‏2011   10:48

תודה רבה איתי, רשמתי לי את כל הטיפים . . עזרת לי מאוד !

גמר חתימה טובה.